Klopt @Rad.
Als je nu voor een uitgebalanceerde en brede selectie wilt gaan (wat natuurlijk niet geheel onverstandig is, gezien het lange resterende programma), dan zou dat het inpassen van de 'toppers' wel ietwat vermoeilijken.
Maar, niks wat de ware puzzelaars niet kunnen oplossen ;-)
Voor de volgende speelronde zet ik (vooralsnog) in op Twente (x3), AZ (x2), Feyenoord (x2), PSV (x2) en Ajax (x2).
Voor mijn definitieve selectie wacht ik uiteraard de proefronden af. Maar heb de 'must-haves' en de 'really-want-to-haves' al wel dikgedrukt op een lijstje staan. Kijken of ik nog wat verrassingen kan ontdekken voordat we onze definitieve teams erin moeten klikken.
Geen enkele ploeg houdt zo extreem vaak de nul als Ajax vorig seizoen.
Maar dat maakt de keuzes achterin eigenlijk alleen maar makkelijker, toch?
Verdedigers en/of keepers van ploegen als Feyenoord (7x), Twente (7x), Heerenveen (6x) en eventueel zelfs Utrecht (5x) of Sparta (5x) zijn dan ook prima te verantwoorden picks..... naar mijn mening.
In het verleden vaak 3-5-2 gespeeld maar het gebrek aan scorende middenvelders maakt dat nu een stuk minder interessant.. zaten de 1e gedeelte van het seizoen niet echt uitschieters bij (nu gakpo weg is) dus het hebben van een evenwichtige selectie met daarin een paar juiste dure/duurdere keuzes (wie gaan bijv. de nummer 1 t/m 3 worden qua punten) is van belang. Je ziet het ook terug in de stand van scorito, zit nog allemaal redelijk dicht bij elkaar. Captainkeuzes worden hierdoor wel bepalender (bijv. een Kokcu/Szymanski die 618 punten haalt en je ineens 785 plekken kan stijgen en de top 100 binnenkomt)
Ik heb er goede ervaring mee om een redelijk volwaardige 4e verdediger en/of 5e middenvelder te nemen (bijv. 1e helft van seizoen Balker van Groningen) en niet iemand uit de 500k categorie. Bij blessures of schorsingen van een aanvaller kun je dan van 343 overstappen naar 442 resp. 352, en bij blessure van een middenvelder naar 433.
das waar. als 5e verdediger prima natuurlijk alleen schat ik , gezien de teams in, dat als je ze dan eens nodig hebt het je wrss minpunten oplevert hahaha. Voor 250 meer heb je wel wat verdedigers die meer kans hebben om de 0 te houden. het word iig goed de proefrondes in de gaten houden. ben benieuwd, 5 rondes proefrondes is wel best stevig imo.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.