Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 17 ... 93 94
Boasson en Hagen

Blijft het klassiekerspel toch altijd lastig vinden ten opzichte van de grote rondes, vooral omdat de verdeling lastig is. Zit nu op 8 kasseienrenners, 7 sprinters en 5 puncheurs. Een echte sprintkopman heb ik niet, alleen mannen van 1,5 miljoen of minder. Maar renners als Van Aert, Sénéchal en Trentin kunnen ook wel een sprint van een vrij grote groep winnen en zijn daarnaast multi-inzetbaar.

Pogacar staat er trouwens zeker in bij mijn, zou echt niet raar opkijken als hij Vlaanderen of San Remo gewoon wint.

StijnvanA_

Ik hoor ook niemand over Fuglsang: lijkt me best een interessante optie als 3e heuvelman

Laatst gewijzigd
Wielertje12

Bas Tietema gaat KBK rijden, meenemen dus !!

Capra

Ik twijfel een beetje over het belang van de teampunten. Vorig jaar had ik extra Jumbo en QuickStep mannen meegenomen, maar als je bv kijkt naar de prijs van Kwiatkowski en Theunissen, 2x 2 miljoen, wat levert dat dan op?
Vorig jaar reed WVA bv 4x top3, maar van deze wedstrijden rijdt Theunissen er maar 2, MSR en GW.
Dat zou 40 puntjes opleveren, en misschien nog wat eigen puntjes.
Kwiatkowski rijdt alleen AGR samen met Pidcock in de koersen waar hij op het podium eindigde.
20 puntjes, hij zal zelf misschien wel wat meer puntjes pakken dan Theunissen.
Maar voor die 4 miljoen heb ik nu Turgis en Lutsenko erin geklikt en daar verwacht ik toch wel aardig wat top 20 plaatsen van.
Hoe kijken jullie hiernaar?

Gnoe

Het is een mooie frustrerende puzzel. De sprinters inpassen is lastig maar daar hebben meer mensen last van haha.
Ben ook benieuwd naar de verdeling tussen Turgis en Sagan. Turgis reed vorig jaar toch wel erg sterk en ben benieuwd nu die met Sagan rijd of die zich moet opofferen.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

'@capra

Teunissen kan in de sprintklassiekers ook zelf hoge uitslagen rijden. Denk dat hjj in Brugge Panne zelfs word uitgespeeld als kopman.

Capra

In de kasseienwedstrijden schaal ik Turgis hoger in dan Sagan, alleen GW is qua sprint meer een Sagan wedstrijd vind ik

Pim96

Ik ben het wel eens met de beredenering van Capra. Teampunten zijn wel mooi meegenomen als extra, maar rijdt van Aert een paar keer buiten de top 3 dan verlies je gewoon op spelers die bijvoorbeeld een Mohoric, Bettiol, Moscon meenemen (schat die hoger in dan Teunissen). Wat wel in het voordel kan spreken van Teunissen is eventuele deelname aan EF

CooperFish

hoe wordt er gekeken naar benoot?

GoldenWallie

Wat waren de lastigste koersen om een team voor samen te stellen? Weet het alleen van EF #Noob #weetnietandersdantevragen

GlennTour

deleadout punt com + podcast "kopman" op Sporza voor al heel wat tips en weetjes!

Oliveo4

Van Aert kan zomaar 6x podium rijden, dat zijn een hoop teampunten. Of iemand van 1.5 miljoen of zelfs 2 miljoen zoveel punten bij elkaar trapt is hoogst onzeker.

GlennTour

Benoot gaat mee. Gaat zelf ook profiteren van WVA.

Astarloa

Benoot gaat bij mij niet mee. Denk niet dat er veel ereplaatsen voor hem inzitten door zijn knechtenrol.
Als van Aert niet in de kopgroep rijdt zal Benoot gaten moet dichtrijden en als Van Aert wel in de kopgroep zit zal hij altijd voor de sprint willen gaan waardoor Benoot op kop het tempo hoog moet houden en uiteindelijk achteraan de sprint zal eindigen. Ik zie Benoot echt wel punten halen hoor maar ik denk zelf die 3 miljoen beter te kunnen besteden.

RTankink

Ik ben ook geen fan van teampunten. Het is een leuke bonus maar kan nooit de enige reden zijn om iemand mee te nemen. Als de kopman van die ploeg dan geblesseerd raakt of uit vorm is verlies je in wezen niet 1 maar gelijk 2 renners van je team.

Vind Merlier een lastige, gaat denk ik vooral afhangen van wat hij deze week in de Algarve allemaal bij elkaar rijdt.

arviidd

Teampunten zijn pas interessant als je ze pakt met 3 teamgenoten. Laat zeggen dat een teammaat van van Aert ergens tussen de 100 en de 120 punten pakt. Een renner die drie keer top 10 kan finishen pakt al meer punten. Een Benoot en Laporte moeten in mijn ogen dan ook echt zelf ook punten pakken want anders zijn ze hun geld zeker niet waard. Beide renners kunnen dit natuurlijk wel.

arjenzvob

Wel eens goed gekeken naar de punten die de Quickstepmannen halen? Dat gaan de meeste mannen niet halen. Probleem is dat de 'knechten' ook duur zijn (logisch) en hun programma niet bekend is.
Zelf kies ik dus voor Mike Teunissen, omdat hij zelf ook uitslagen kan rijden.

BlingSagan

Hé StijnvanA,

Fuglsang is zeker interessant. Maar kies je hem boven bijv Gaudu die ook 2 miljoen kost?
Geen idee nog. Staan er bij mij voorlopig allebei niet in trouwens.

ditisdavid

Beetje jammer dat iedereen nu een zekere goedkope Italiaan gaat pakken, voor 750k was die bij mij ook een zekerheidje als het spel vorige week was gesloten...

williams

Voor mij een no brainer in de 500.000 euro klasse... Campenaerts !

Punct

Bericht voor @tinus-dordt: het PB-systeem van Wielerflits is ronduit RUK dus een antwoord versturen lukt helaas niet :)

KV

Bij PB problemen kan het helpen om wifi uit te zetten en met 4G te sturen.

De Tourminator

'@ditisdavid
Die Italiaan zal toch zeker wel onze vriend Filippo Fiorelli zijn ....

Henk

Ik denk eerder onze vriend Covi.

arjenzvob

Joh Henk. Niet bekend met de cultstatus van Fiorelli gok ik ;)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 17 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.