Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 23 ... 93 94
arjenzvob

'@Zjoop Wie ga je in Eschborn opstellen?
Verder niks meer aan doen.

dvansteenis

'@Pim
Ik verwacht Vendrame niet boven Cosnefroy in StradeBianche. Ik zie Cosnefroy sterker in de Ardennen dan in SB maar toch nog altijd wel boven Vendrame?

Naast eerder genoemde namen Lutsenko en Pogacar staat Schachmann bij mij toch ook op het lijstje heuvelkopmannen.

arjenzvob

Leuk om naar te luisteren:

https://wielerorakel.nl/2022/02/20/wielerorakel-podcast-1-scorito-klassiekerspel/

Matsoe

'@PIm96 Ja dat probleem heb ik ook, ben even aan het uitvogelen om nog een kopman, heb nml G Vermeersch als 3e kopman en wil eigenlijk nog een echte top5 kandidaat in mn team hebben, en dan kom ik bij Flip uit, maar wil em eigenlijk niet nemen. Kga dit jaar vooral voor renners die veel rijden

Ajvenema

Ik maak flipje 4x kopman, en als ik daar dan geen 700 punten aan overhou heeft Flip echt geen lekker voorjaar gedraaid. Dus tenzij ik zou denken dat ie hopeloos uit vorm of niet fit zou zijn, zou ik hek zelf niet thuislaten. Als ie rijdt als vorig jaar haalt ie 300 punten, en dat kun je dan nog x2 of x3 doen:)

Jeroen Vanroose

Ik zie dat er op PCS toch wel deelnemers staan waarvan koersen niet kloppen.

Op 16/3 (Nokere), 17/3 (Denain) & 18/3 (Bredene) staan verschillende namen op alle 3 de koersen.
Kan toch onmogelijk lukken..

Pom titcock

Wat zeggen de kenners over Naesen? Top of flop

ZK

Want een renner kan geen 3 koersdagen achter elkaar rijden? Gebeurd veel bij die kleine semi klassiekers

ZK

'@superheldkuijer zelf twijfelt hij heel erg aan zijn kunnen, maar dat kan ook beetje indekken zijn... Vorig jaar overtraind, zal al snel beter zijn dan dat

De Tourminator

'@zjoop
1 of 2 kasseien kleppers veranderen in heuvel mannen. Verder ziet het er goed uit...

Ik heb voorlopig 8x kasseien, 5x heuvel, 5x sprint en 2 overige renners...

wielergekkie

De naam die ik hier bijna niet lees is Senechal, is dit vanwege zijn prijs of word er gewoon minder van verwacht door de mensen hier?

Ik zie ook niet echt hele goede alternatieven voor hem.

RTankink

Ik denk dat Senechal bij veel mensen hier meegaat. Bij mij in ieder geval wel waarschijnlijk, maar klik het team er pas zo kort van tevoren mogelijk in.

@Ric volledig met je eens over Bettiol. Voor dat geld in mijn ogen een absolute steal.

RTankink

Wat is de reden dat Aranburu zo'n interessante pick is? Zou niet de eerste zijn die ik zou overwegen maar zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

Rim Brakes

Lutsenko en Schachmann zet ik altijd hoopvol in mijn team met het klassiekerspel. Dit jaar bespaar ik me dat leed... De kans dat het meenemen van beide heren tegenvalt acht ik als ervaringsdeskundige toch redelijk groot.

arjenzvob

Bettiol heeft Corona gehad na Beseges...

Wat betreft Aranburu: veelzijdig en vorig jaar ook al veel punten gehaald.

Schachmann had een minder jaar. Ik overweeg hem.

ditisdavid

Als je niemand neemt die de afgelopen twee maanden corona heeft gehad kun je een derde van het veld schrappen, daarbij zal er ongetwijfeld een deel van de rest klassiekers missen door een besmetting. De relevante vraag is hoeveel last Bettiol ervan heeft gehad, er zijn als het goed is nog twee etappes in Galicië komende week om daar een idee van te krijgen voordat het spel begint.

arjenzvob

Dat klopt wel @ditisdavid En dan zou ik eigenlijk Pogacar bijvoorbeeld ook niet mee moeten nemen. Maar vooralsnog gaan we dat natuurlijk mooi wél doen.

KV

Er is misschien wel een verschil tussen recente COVID en COVID enkele maanden geleden...

En als ik 1 iets geleerd heb van de vorige jaren is dat het zelden loont om iemand mee te nemen die recent ziek geweest is (nog los van COVID).

Weet wel niet of we veel wijzer gaan worden van die Gran Camino. Zou redelijk schandalig zijn als EF (en Movistar) daar niet alles opkuisen met zo'n zwakke startlijst.

Baskeee

Las ook dat Politt uit de Algarve race gegaan is vanwege bronchitus. Valgren ook ziek. Worden lastige keuzes :B

Ralph123

Laten we zeggen dat Asgreen bij Quickstep de grootste kanshebber is op het winnen van een klassieker en stel hij wint ook 1 of 2 koersen dit voorjaar, maar eindigt ook een aantal koersen buiten de top 20. Stel een Stybar of Lampaert wint geen koers maar eindigt wel minimaal 4x in de top 10 en krijgt teampunten van Asgreen. Dan kan het zomaar zijn dat hij meer punten haalt dan Asgreen omdat die zijn eigen teampunten niet krijgt natuurlijk. Is dat ook niet een beetje waarom Senechal vorig jaar zo achterlijk veel punten haalde? Klopt deze redernatie en is dat een legetieme reden om bijvoorbeeld niet voor Asgreen te kiezen? Zelfde geldt misschien wel in iets mindere mate voor Van Aert. Ik wil verder niet zeggen dat je ze nu niet moet kiezen, maar het kan het overwegen waard zijn.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@arjen: Hoe weet je dat Bettiol corona heeft gehad? kan dat zo snel nergens vinden...

KV

'@Bas: zag inderdaad DNF'je van Valgren zaterdag, maar kon nergens een reden terugvinden. Waar heb jij gelezen van die ziekte ?

Baskeee

'@KV en @Ajvenema

Bettiol: https://www.gazzetta.it/Ciclismo/Classiche/17-02-2022/ciclismo-incubo-covid-gaviria-positivo-la-terza-volta-bettiol-guarito-4301476623543_amp.shtml

Valgren: https://m.feltet.dk/nyheder/valgren_udgaar_med_sygdom_en_uge_foer_klassiker-start/

Milaan-San Barto

Iemand nog een linkje van Politt en z'n bronchitis?

Wat denken jullie van Garcia Cortina?

Weet dat hij het eigenlijk elk jaar niet waarmaakt.
Maar rijdt 9 koersen + mogelijk EF.
Afgelopen jaren vaak net buiten de top 20, misschien dit jaar paar keer net er binnen?
Kost maar 1 miljoen europuntjes.

GoldenWallie

Ha dik Politt er net ingeklikt en zat ik Bettiol te overwegen, lekker dit. Maar wat zou ik zonder deze informatie van jullie moeten, dan had ik een selectie vol half zieke renners haha.

Goede vervanger voor Politt? En wat denken jullie van Evenepoel?

1 2 ... 23 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.