'@ Aberastuuuri, snor (Campenaerts) start wel, heeft echter aangegeven in dienst van Wellens te gaan rijden dacht ik.
De noodzaak van goede back up renners blijkt inderdaad al, had ik ook wel verwacht gelet op de nog aanwezige covid in/rond het peloton. Na Pogacar (1) en Valverde (2) is mijn laatste captain keuze gevallen op Mohoric (3), zeer kort gevolgd door Cosnefroy. Beide laatst genoemde waren 500 K goedkoper als Fuglsang, en ik schat ze ook voor de Strade niet lager in dan Fuglsang.
Maar straks gaat we het zien, ik kijk er naar uit. Veel kijkplezier gewenst alvast!
'@Jari
Ik heb dezelfde vijf renners maar de kopmannen na Pogacar precies andersom:
- Mohoric heeft hier een waardeloos trackrecord
- Het lijkt me net iets te zwaar voor Cosnefroy, vind hem meer een renner voor óf één iets langere inspanning (Waalse Pijl) óf (en dit is imo zijn echte specialiteit) kortere klimmetjes (Brabantse Pijl, Plouay, Drôme vorige week). Is niet voor niets dat Luik twee jaar op rij zijn slechtste uitslag in een reeks klassiekers is geweest.
- Valverde kon hier in elk geval in het verleden ver komen
- Covi is meer dan de anderen de man in vorm en we weten van de Giro dat hij dit aan moet kunnen. Daarbij zou UAE het ploegenspel kunnen gaan spelen. Moet wel zeggen dat ik Covi hoger heb zitten dan de meesten hier.
Dus bij mij 2) Covi, 3) Valverde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.