Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 61 ... 93 94
La Primavera

Blijft een prachtige koers, weinig spannend vandaag maar dit is toch gewoon een schitterend nummertje van Pogi.

Scoritowise dramatisch. 330 puntjes door Pogi en Covi.

nasibal

Wel fijn dagje voor de discussies dit:

Prachtige prestatie van Valverde vandaag. Ik denk dat als je veel mensen gevraagd had of hij vandaag 2e zou kunnen worden achter Pogacar-die-eigenlijk-niet-meetelt dat ze toch op z'n minst even getwijfeld hadden. Als je echter de uitslag compleet uit de vergelijking had weggehouden en simpelweg had gevraagd of Valverde tussen jongens als Asgreen, Bilbao, Valter, Wellens, Narvaez, Simmons en Hiquita mee zou kunnen rijden was er vast veel positiever op gereageerd.

Vandaag leidt dat tot een prachtige 2e plek, op andere dagen tot een 15e plek. Wat moet je er nou eigenlijk over zeggen, speltechnisch? Wat mij betreft niets, gewoon even rustig genieten en verder.

Alaphilippe ook een mooi verhaal natuurlijk. Vooraf een meer dan prima verdedigbare keuze om hem niet mee te nemen. Ik snap ook echt wel dat velen daar voor gekozen hebben. Maar met zijn potentie én belang in juist deze wedstrijd (vanwege de beperkte overige starters en normaal gesproken wegstreepbare Pogacar en Pidcock) was het wel een keuze die eerst nog even goed moest uitpakken.

Als hij dan óók nog eens zo op z'n plaat gaat is dat voor de discussie natuurlijk volkomen ruk: Je kan onmogelijk concluderen dat hij het zónder valpartij hier heel goed had gedaan, maar tegelijk wordt 'zie je wel, Flip vooraf niet meenemen was de juiste keuze' natuurlijk ook een slappe opmerking. Ja, ik vermoed dat het de juiste keuze gaat blijken nu, maar of het ook komt door de vooraf genoemde argumenten zal niemand nu weten. En dat is jammer, ik was er reuze benieuwd naar.

Het enige wat ik hierover zou kunnen zeggen is dat je een risico neemt met dure jongens die weinig koersen rijden. In klassiekers is er ALTIJD kans dat zoiets gebeurt, en hoe kleiner het aantal koersen vs de prijs, hoe groter de impact.

Jari Litmanen

Blij dat ik Alejandro, mede door dit forum, toch op plek twee heb gezet. Na Pogi. Gaat het zomaar een goede klassieke Scorito ronde worden?

Voor as woensdag alleen nog maar Covi en Kristoff die lijken te rijden.... Jullie ook weinig renners?

Milaan-San Barto

Poga en opa mooi 1&2, jammer van Fuglsang, had m toch vooral voor top 10 strade mee, lijkt een miskoopje. Over t algemeen toch zeker tevreden

KV

Mooie analyse nasibal.

Zit ook in het Alaphilippe kamp.

Denk dat ik de Giro maar eens oversla. Misschien daarna terug de goede flow (geluksfactor) te pakken krijgen.

Milaan-San Barto

'@jari litmanen, hier ook alleen covi en kris

Nu mooi op 95%

Ben bang dat mn karige sprintersgilde me nog wel flink terug zal schieten, hoop vooral dat Ewan milaan-turijn overslaat

nasibal

'@KV

Ik stel voor om de klassiekers in het vervolg over te slaan ;) Werkt voor mij uitstekend (al heb ik de dag voor de deadline uit de losse pols wel een team in elkaar geflanst, kon het niet laten). Heerlijk om niet emotioneel bij deze loterij betrokken te zijn haha.

Hay

Als je doelt op Milaan Turijn, dat is op 16 maart, dus nog ruim anderhalve week. Nog helemaal geen idee hoeveel renners ik daar zal hebben.

La Primavera

Het blijft gewoon een kopmannen spel. Als je kopmannen eraf vliegen ben je al kansloos voor een mooie score. Als je 8 potentiële top 20 kandidaten verliest maar je kopmannen scoren wel, dan heb je nog steeds een mooie score.

Sjonge Jonge

Klopt Primavera, heb er vandaag 'maar' 2 in de top 20, maar dat zijn wel de nr 1 en 2 die ook mijn nummer 1 en 2 kopman waren.
Ook in Omloop en Kuurne had ik de nummer 1 en 2 als kopman.

Ging voorgaande jaren vaak voor een sterk team in de breedte, nu vooral gericht op ca 10 kopmannen (wel geen Flip) en voor de rest wat 'opvulling', wat vooralsnog resulteert in 99,5%

nasibal

'@La Primavera

Dat wordt nog eens extra pijnlijk zichtbaar als je bedenkt dat jongens als Valter en Petilli doorgaans voor grote ronden met 2 of 3 uitslagen zoals vandaag prachtige renners zijn. Ook al rijden ze tijdens dit spel nog 2x zo'n uitslag dan gaat het alsnog geen doden aan de zeik zetten t.o.v. de teams die hun kopmannen gewoon steevast goed kiezen. Waar dat soort jongens bij een ronde bij mij als eerste het team in gaan kijk ik er bij dit spel al niet eens meer naar.

Jari Litmanen

'@Hay
Shit, je hebt gelijk. Ik dacht as woensdag al. My bad.

De Tourminator

Alleen Pogi in de punten vandaag .... 3,5% gezakt, maar nog steeds boven de 90%

daandej

Gestegen naar 95,3 % met 643 punten met maar 6 man toch goed gescoord had pogi op 1 opa op 2 en 3 higuita dus lekker gescoord

Ragnar Lolbroek

Cap 1 en cap 2 zijn ook 1 en 2 in de uitslag. Voor de rest niemand in de punten. Wel verder gestegen van 53 procent naar 82 procent. Het openingsweekend was dramatisch door het niet cappen van Colbrelli en Vocsnor in de Omloop.

Benzardi

Vandaag 330 punten behaald met mijn gehavend teampje, hierdoor helaas 4,1% gedaald naar 86%.

Wielertje12

Vandaag nummer 1 en 2 gelukkig ook kopman 1 en 2, maar daar blijft het ook bij. Gelukkig gestegen van 89% naar 96%😃

Fiepke

Vandaag 2 man aan de finish, met Pogacar voldoende punten gepakt om niet te ver te zakken (van 73 naar 71%). De echte klappers zitten bovenin denk ik qua stijgers of dalers met eventueel Valverde.

Van zowel Poga als Valverde een mooi nummer. Het is frustrerend als door corona of valpartijen zo'n spel om zeep gaat, maar wanneer het wielrennen wiskundig voorspelbaar wordt dan is de lol er helemaal af.

Er zijn nog 14 koersen koersen en met achterstand van 700 punten op nummer 1 is er nog genoeg mogelijk met de kopmanpunten. Helemaal eens ook met betoog van nasibal.

danusz1986

Valverde naar x2,5 gehaald i.v.m Pidcock. Had hem eerst x2. Poga en Valverde zorgen voor een lekker stijging zeker omdat Alaphilippe door pech niet erbij was in de finale. Campenaerts uitgevallen, maar alles wat hij pakt is meegenomen. Covi kon zoals verwachting niet voor eigen kans gaan, maar toch als 3e captain gepakt. 93% momenteel.

kevinraar

maar 235 punten gehaald gezakt van 95.1 naar 83.5

Sjonge Jonge

Wat betreft Milaan - Turijn, op dezelfde dag is ook Nokere Koerse en daar staan op de voorlopige startlijst onder andere Merlier, Meeus, Ackermann en Hofstetter. Die zullen dus waarschijnlijk niet aan Milaan - Turijn deelnemen.

arjenzvob

Ik heb de lijst met percentages weer een update gegeven. Belangrijkste nieuwe namen:
Alaphilippe 57%
Valverde 19%
Wellens 16%
Cosnefroy 17%
Vermeersch 26%
Simmons 5%
Higuita 5%
Ulissi 4%
Barguil 2%
Carapaz 4%
Fuglsang 5%
Matthews 11%

De complete lijst met % van renners die er volgens mij toe doen:
70-100%
Van Aert: 98%
Pidco 85%

50-70%
Colbrelli: 64%
Pogacar: 57%
Jakobsen: 55%
Turgis 54%
Mohoric: 52%
Alaphilippe 57%

30-50%
Campenaerts 32%
Trentin 47%
Sénéchal 45%
Merlier 33%

15-30%
van Avermaet 15%
Stuyven 28%
Hayter: 22%
Capiot 17%
Teunissen 20%
Politt: 21%
Garcia Cortina: 17%
Biermans 17%
Dewulf 19%
Kristoff 19%
Benoot 19%
van Hooydonck 15%
Lampaert 23%
Asgreen 29%
Schelling 28%
Meeus: 20%
Lutsenko 23%
Moscon 28%
Hoelgaard 17%
Valgren 15%
Covi 26%
Pedersen 18%
Coquard 13%
Phillipsen: 26%
Ewan 16%
Laporte 19%
Valverde 19%
Wellens 16%
Cosnefroy 17%
Vermeersch 26%

Overige:
Narvaez 1%
Naesen 11%
Küng 10%
Haussler 11%
Mozzato 5%
van Moer 8%
Coquard 13%
Stybar 3%
Bystrom 6%
van der Sande 10%
Russo 11%
Kragh Andersen 11%
Sagan 11%
T. Johanessen 3%
Boasson Hagen 7%
Gaviria 5%
Evenepoel 13%
De Lie 13%
Haller 3%
Hofstetter 2%
McClay 1%
Nizzolo 7%
Eekhoff 6%
Theuns 5%
Degenkolb 4%
Simmons 5%
Higuita 5%
Ulissi 4%
Barguil 2%
Carapaz 4%
Fuglsang 5%
Matthews 11%

Westland95

10e in het AK, en 1e in de forumpoule! Let's go!

RTankink

Vandaag van 74 naar 91% gestegen met 5 man in koers. Meevaller, hopelijk blijft dat zo

Laatst gewijzigd
mas22

Doorgestegen naar 98,6% met 4 man in koers waarvan er 2 finishen. Niet slecht

1 2 ... 61 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.