We zijn officieus van deze koers af volgend jaar: https://twitter.com/scorito/status/1503323429293936640?t=3I5ULN8hAZCYUklqg6qDmA&s=19
Veel ploegen lijken (weinig verrassend) hun sprinter uit de Tirreno hier ook op te stellen. Meeus trekt terug naar België maar ik had daar ook Nizzolo en Kristoff dus de hoop bestaat nog. En wellicht zal Philipsen of Gazzoli ook nog toegevoegd worden.
'@Platje dan hebben wij dezelfde renners aan de start staan. Ben ook bang dat er niks meer bijkomt. Had gehoopt op Cort, maar dat wordt hem niet meer ;)
Natuurlijk moeten we zelf in de spiegel kijken, maar het is natuurlijk bizar dat je op 'goed geluk' renners zou moeten gaan selecteren voor een koers waar tot 2 dagen van te voren nog geen fatsoenlijke startlijst te vinden is.
Dit is toch heerlijk?! Zo'n wedstrijd waar twee weken van tevoren pas bekend is waar er gereden wordt en waar anderhalve dag van tevoren nog amper een startlijst bekend is. Als alle races nu zo waren kon je net zo goed kop of munt gaan spelen, maar één of twee van die races ertussen, maakt het wel vermakelijker. Zorgt in ieder geval voor wat meer commotie onder de scoritofanaten 😆
MT is ook net veranderd op de kalender, eerste keer weer in het voorjaar en veranderd van klimkoers naar sprintkoers. Als volgend jaar alles hetzelfde blijft nemen meer renners dit al mee in voorlopige programma en is meer bekend vooraf. Van mij mag hij volgend jaar daarom in Scorito blijven zitten, ook om iets minder nadruk op kasseien te leggen. Zij wisten ook niet dat dit allemaal zo onzeker was vooraf.
Profiel van Milaan-Turijn op de site van Movistar: https://movistarteam.com/wp-content/uploads/2021/12/Perfil-Mila%CC%81n-Turi%CC%81n-2022.jpg
Let op de URL - die doet vermoeden dat het parcours in december al aan de ploegen was bevestigd. In dat geval lijkt het me onwaarschijnlijk dat er volgend jaar veel meer duidelijkheid is over de startlijst van deze koers voor het spel begint en vervalt dus dat argument om hem in het spel te houden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.