Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 70 ... 93 94
Wielertje12

Gestegen naar 98,1% met enkel kristoff 1e kopman en 10 puntjes voor pasqualon👌

Ab Normaal

MT moet blijven. Wat een goed initiatief van Scorito. Meer dan 2000 plaatsen gestegen naar 334.

groppiestan

Kristoff saves the day ^.^

ZK

Alleen de 2 beste Wanty's aan de start pakt nog best goed uit. Hoewel het frustrerend blijft ondanks vele sprinters in ploeg niet eens 3 kopmannen te kunnen kiezen. Maar genoeg geklaagd, hebben anderen nog meer last van gehad.. 98.9 it is

arjenzvob

Dank U Kristoff. Fantastische koers MT hahaha. 12% gestegen 😉

Bode80

Ik ben er ook goed vanaf gekomen met een 3e plek van Kristoff.

Sjonge Jonge

Kristoff door 19% gekozen, die lijken allemaal hier op WF te zitten als ik hierboven lees.
Gelukkig ook bij mij in het team, met enkel zijn punten toch nog 0,1% gestegen naar 99,6%.

Zaterdag gelukkig (net als velen) weer genoeg keuzes, op dit moment 12 (voorlopige) starters in Milaan San Remo.

Jasperdewaal11

Nou 300 puntjes met Kristoff en Cosnefroy. Ondanks een aanfluiting dat deze koers er tussen zit zal ik niet klagen over het stijgen dat ik doe hiermee.

Roel de Bruin

Ik hoop dat Scorito de stagiaire die stiekem MT aan het klassiekerspel heeft toegevoegd heeft gevonden en per direct de deur wijst. Hoe kun je in hemelsnaam op het onzalige idee komen om deze koers in het spel op te nemen? Met een parcours dat volledig op de schop gaat en een startlijst die 2 zuchten en een vloek voor aanvang pas bekend is kun je net zo goed spelpunten gaan weggeven via een avondje bingo-ballen. Aan de andere kant, als je je eigen spel goed wil pakken in een plek waar de zon niet schijnt, is dit natuurlijk een geniale greep!

ZK

Tsja, volgens mij leggen ze de situatie goed uit in eerste blogpost van de live feed in het spel vandaag. Ze hadden dit niet voorzien, hadden geen sprintparcours verwacht, late bekendmaking deelnemerslijsten en daarmee voorlopig niet meer terug bij klassiekerspel. Lees het eens terug zou ik zeggen

RTankink

Ben het niet eens met dat Scorito schuld moet krijgen voor het toevoegen van het spel. Denk wel dat ze er nog even twee keer over moeten nadenken of ze hem erin houden.
Edit: ZK was me net voor, ben het daar volledig mee eens.

Hulde voor Kristoff, die redt de meubelen. Van 91 naar 95.

Laatst gewijzigd
Keshi

0 renners vandaag kost me 1600 plaatsen, klein 10%. Waar ik voor MT juist een extra sprinter aan mijn team had toegevoegd. Die moet zich dan elders maar terugbetalen. EF of zo :-(

Hay

Enkel Cosnefroy (48 punten), 2,3 % gezakt maar nog tevreden met de 96,9% die overblijven. MT snel vergeten en op naar MSR, dat zal wel spannend worden. Hoewel ik persoonlijk alleen de laatste 40 km hoef te zien.

Ludi

MT, prima toevoeging. Door een matige start, met wat pech bier en daar, vanuit de achterhoede terug 95% in. Zolang het sprinters blijft is het volgend jaar eigenlijk juist waarschijnlijk vrij makkelijk. Alternatieven zouden Bredene, Nokere, le Samyn zijn, als ze liever wat meer lokale koersen willen, maar dit puzzelen had ook wel iets.

Of bijvoorbeeld laigueglia (of Drome maar dit jaar openingsweekend dus misschien lastig?) als ze liever meer klimkoersen willen.

Roel de Bruin

"Niet verwacht"....."niet voorzien"....."achteraf met de billen bloot".....Wellicht heeft Hugo de Jonge een baantje gevonden bij Scorito?

ZK

Nog meer frustraties Roel? Gooi het eruit, je bent nu toch lekker bezig...

On topic: wat doen jullie bij Milaan San Remo wat kopmannen betreft? Kansen spreiden of vol voor één scenario. Vol op sprinters, vol op puncheurs/klimmers. Of een mix van wva, ewan en poggi bijv

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@ZK zoals de vlag er nu voor hangt neig ik naar:

1) Pogi
2) WvA
3) Trentin ?

Heb Helaas geen Ewan anders stond die sowieso op 1 bij mij.
*wijzigingen voorbehouden

Laatst gewijzigd
Keshi

Wie kan zal wva, ewan en pogacar spelen denk. Hoe vaak heb je de 3 topfavorieten?

ZK

Ik heb ook die drie namen, momenteel in volgorde 1) ewan 2) wva 3) poggi. Echter als je echt gelooft dat poggi op cipressa al gaat, dan zou een meer klimmend type als roglic op plek van ewan optie kunnen zijn. Ik heb poggi nu meer als backup voor het andere scenario, overweeg nog een meer sprinters type met goede klimmersbenen ipv poggi. Totaal tegenovergestelde van MT, veel keuze!

Laatst gewijzigd
Baskeee

240 punten door Kristoff, mooi plekkie 29 tot nu toe. Zal wel gaan dalen een keer.

Voor MSR: 1) WvA, 2) Ewan, 3) Pogi.

Franky122

Met o.a. Pogacar, Roglic en Van Aert aan de start zou ik geen sprinter als captain durven op te stellen. Alles wijst erop dat dit een zware koers gaat worden. Mocht het onverhoopt wel op een sprint uitlopen dan ben je natuurlijk spekkoper met Ewan/Jakobsen als cap, maar risky. Trentin die had een hersenschudding dus ik vraag me ten zeerste af of hij meedoet (voor de knikkers). Colbrelli was voor mij een perfecte derde captain voor beide scenario's, dus jammer dat hij bronchitis heeft. Ik neig naar Turgis/Sénéchal als derde man. Belooft een mooie wedstrijd te worden zaterdag!

ditisdavid

Volgens mij is het scenario voor Milaan-Sanremo dit jaar op papier heel simpel: Pogacar demarreert, hooguit Van Aert en Roglic kunnen volgen, daarachter komt er net als in de Omloop een boel samen. Vergelijkbaar aan 2020, 2018 en 2017 dus.

Bij mij geen Ewan, zodoende achter Pogacar en Van Aert (volgorde nog te bepalen) waarschijnlijk Nizzolo. Een geheel fitte Pidcock of Mohoric zou wellicht veiliger zijn maar dat lijkt voor beiden niet het geval, en om nou een Cosnefroy of Sénéchal hier te cappen...

arjenzvob

Enkele nieuwkomers % x gekozen:
Cavendish 6%
Bouhanni 1%
Kanter 0%
Girmay Hailu 3%
Kwiatkowski 7%
Bettiol 13%
Cimolai (let op @nasibal ) 1%

De volledige lijst met percentages x gekozen:
70-100%
Van Aert: 98%
Pidco 85%

50-70%
Colbrelli: 64%
Pogacar: 57%
Jakobsen: 55%
Turgis 54%
Mohoric: 52%
Alaphilippe 57%

30-50%
Campenaerts 32%
Trentin 47%
Sénéchal 45%
Merlier 33%

15-30%
van Avermaet 15%
Stuyven 28%
Hayter: 22%
Capiot 17%
Teunissen 20%
Politt: 21%
Garcia Cortina: 17%
Biermans 17%
Dewulf 19%
Kristoff 19%
Benoot 19%
van Hooydonck 15%
Lampaert 23%
Asgreen 29%
Schelling 28%
Meeus: 20%
Lutsenko 23%
Moscon 28%
Hoelgaard 17%
Valgren 15%
Covi 26%
Pedersen 18%
Coquard 13%
Phillipsen: 26%
Ewan 16%
Laporte 19%
Valverde 19%
Wellens 16%
Cosnefroy 17%
Vermeersch 26%

Overige:
Narvaez 1%
Naesen 11%
Küng 10%
Haussler 11%
Mozzato 5%
van Moer 8%
Coquard 13%
Stybar 3%
Bystrom 6%
van der Sande 10%
Russo 11%
Kragh Andersen 11%
Sagan 11%
T. Johanessen 3%
Boasson Hagen 7%
Gaviria 5%
Evenepoel 13%
De Lie 13%
Haller 3%
Hofstetter 2%
McClay 1%
Nizzolo 7%
Eekhoff 6%
Theuns 5%
Degenkolb 4%
Simmons 5%
Higuita 5%
Ulissi 4%
Barguil 2%
Carapaz 4%
Fuglsang 5%
Matthews 11%
Cavendish 6%
Bouhanni 1%
Kanter 0%
Girmay Hailu 3%
Kwiatkowski 7%
Bettiol 13%
Cimolai 1%

Laatst gewijzigd
Kalarie

Milaan-Turijn: (3x-)Captain Bouhanni, (2.5x-)Captain Kristoff en (2x-)Captain Sagan hebben het aardig gedaan.

Nu op naar Milaan-San Remo met (3x-)Captain Van Aert, 2.5x-)Captain Pogacar en (2x)Captain Matthews/Valverde/Sagan.

nasibal

On topic: wat doen jullie bij Milaan San Remo wat kopmannen betreft?

Cimolai

1 2 ... 70 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.