Hier ook 10 man aan de start, keuzestress!
1. WvA
2. Pogi
3. Kristoff
Heb wel vertrouwen in Kristoff, hopelijk komt hij de Poggio over. Hij sprint iig voor elk plekje.
Verder Pidcock, Senechal, Turgis, Mohoric, Jacobsen, Cosnefroy en Tosh voor de teampunten.
Heel de wedstrijd live op Eurosport, dat vind ik wat overdreven. Laatste 1,5 a 2 uur is meer dan genoeg voor mij.
Hoi allen,
Ook hier stress over de derde plek.
WVA en Pogi op 1 en 2...
Daarna pidcock en philipsen....normaliter zou ik altijd voor pidcock gaan, maar hier is de rest terughoudend....is er iets wat ik gemist heb?
Verder Senechal, kristoff, turgis, jacobsen, mohoric,covi, hayter en ganna (ik hoop op een scenario ala stuyven)...Kortom ben benieuwd.
Ik schakel pas de laatste 40km in....ben je ruim op tijd...
Kan niet in het hoofd van de mensen met Pidcock kruipen want heb hem zelf niet, maar vind zijn prestaties op de weg het laatste halfjaar niet zo gek indrukwekkend. Daarnaast zullen er denk ik veel mensen zijn die de Poggio over kunnen die rapper aankomen dan Pidcock, zoals bijvoorbeeld Philipsen idd, of een Mads Pedersen.
Mijn eerste kopman wordt WvA maar het zou me niet verbazen als Pogi zelfs op de Poggio alles uit het wiel rijdt. Als ie niet al eerder solo is gegaan.
Maar 8 renners in spel door afwezigheid Alaphalippe, Trentin , Colbrelli en Hoelgaard die er normaal op stonden voor deze . Waar vooral Colbrelli en Ala een groot gemis zijn , hier was normaal de keuze 3de kopman tussen gegaan
Van Aert en Pogacar is duidelijk , derde kopman wordt Aranburu omdat ik denk dat de echte sprinters Jacobsen en Philipsen er door geweld van Pogacar er af worden gereden.
Verder nog Mohoric , Pidcock en Moscon aan de start
Hij wordt als "road captain" omschreven door het team, maar als hij zich goed voelt, zal hij iets proberen in de finale...
Denk dat zijn knie dus nog steeds wat opspeelt. Ik durf het niet aan en ga voor Pedersen als 3de cap. Alternatief zou uiteraard Cimolai kunnen zijn, maar jammer genoeg heb ik Nasi's gouden tip niet opgevolgd.
Denk dat iedereen Jakobsen idd had gecapt, als de finale vlak was geweest. Ik denk dat het een slagveld wordt op de Cipressa en vooral de Poggio. Zijn natuurlijk niet de zwaarste klimmen maar zie Jakobsen niet aanhaken als WvA en Pogacar volle bak gaan. Denk dat sprinters die iets beter kunnen klimmen dan logischere opties om te cappen zijn, zoals Philipsen bijvoorbeeld.
Maar als ze met Jakobsen naar de streep gaan ben je binnen idd.
Oei, Pidcock 3e kopman was niet de beste keuze. Hebben meer mensen er last van dat ze geneigd zijn om de duurste renners vaker kopman te maken "om het geld eruit te halen" of zo? Geen goed argument natuurlijk maar heeft bij mij toch wel meegespeeld in de keuze om (bij gebrek aan Colbrelli) Pidcock ondanks onduidelijkheid over z'n vorm de voorkeur te geven boven andere (goedkopere) kandidaten zoals Turgis, Mohoric, Kristoff, Philipsen of Jakobsen.
EDIT: extra veel spijt van Mohoric and Turgis nu...
Buiten Van Aert en Pogačar viel voor iedereen wel wat te zeggen natuurlijk. Heb Aranburu, Girmay en Philipsen ook serieus overwogen, maar het is dus Pidcock geworden. Misschien ook vooral 'FOMO' zoals dat hier genoemd wordt
Pidcock begint me wel teleur te stellen trouwens. Ook al zo'n waardeloze Vuelta. Wout en Mathieu leveren altijd
Pidcock begint me toch wel teleur te stellen hoor. Had hem vorig jaar ook al in de Vuelta. Nu al getwijfeld om hem te selecteren voor het spel. Toch gedaan. Nu weer 3e kopman gemaakt. Zal wel 'FOMO' zijn zoals dat hier zo mooi genoemd wordt altijd.
Het is geen Wout of Mathieu in ieder geval. Mannen die altijd leveren
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.