Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 87 ... 93 94
snoek1974

Keuze voor Vd Poel was prima geweest al was toen je moest kiezen helemaal niet duidelijk wat die ging rijden en nu weer geen v Aert en Valverde die in eerste instantie bij mijn 3 kopmannen hoorde voor de A Gold .

Capra

Mooie en verdiende overwinning voor de onverwoestbare beer uit Noorwegen.
Toch blij dat ik hem nog even met Merlier had gewisseld van 3e naar 2e kopman.
Met Jakobsen nog net in de punten, ook Meeus en Politt met eigen punten en de teampuntjes voor Danny, zeer tevreden met 514 punten met 5 man aan de start.
Nu op 95,8%, op naar de Amstel...

Capra

Mooie en verdiende overwinning voor de onverwoestbare beer uit Noorwegen.
Blij dat ik net voor de start nog even Kristoff en Merlier omgewisseld had als 2e en 3e kopman achter Fabio.
Had 5 man aan de start, Meeus en Politt scoren zowaar ook nog wat eigen puntjes en dankzij Danny nog aardig wat teampuntjes.
Al met al zeer tevreden met 514 punten met 5 man en aardig gestegen naar 95,8%.
Op naar de Amstel.

Wielertje12

Voor zondag misschien toch een klein gokje wagen om Barguil op x2 te zetten, heb daar wel vertrouwen in

CRL

Ik vroeg mij even af hoe het hoogst scorende team er momenteel uit zou zien. Da's best makkelijk: de top 20 was met het beschikbare budget in zijn geheel te kopen.

Kristoff
Van Aert
Laporte
Van der Poel
Pogacar
Benoot
Girmay
Mohoric
Küng
Merlier
Stuyven
Teunissen
Madouas
Bouhanni
Pedersen
Tratnik
Pasqualon
Asgreen
Van Baarle
Démare

Narvaez en Pidcock vallen met 140 punten net buiten de boot.
Als je dan een beetje vooruit kijkt: Matthews (34e met 110 punten) is de hoogst geklasseerde renner die je er in de laatste koersen wel bij wilt hebben. Verder zie ik niet zo snel niet-te-dure renners van wie je zonder meer kunt verwachten dat ze nog boven de 140 punten terecht gaan komen. Misschien Rota en Higuita? Voor het 'ideale' team kom ik dan nu uit op bovenstaande 20, maar met Pidcock en Matthews voor Asgreen en Stuyven (dat lukt budgettechnisch wel).

RVH

Ben het niet met je eens dat dit het hoogst scorende team is. Gezien de kopmannen keuze kan je denk ik beter kiezen voor de nummers 1, 2 en 3 van elke koers. Denk dat dat je meer punten oplevert, want de rest vult dan op in de overige koersen, dan hoe jij het hebt gekozen.

Laatst gewijzigd
drop drover

'@arjenzvob Jeetje, al heel vaak bij mijn CV geweest, maar nooit gezien dat er daar onderin ook een ranglijst icoontje zit :-x
Top! Thanks!

groppiestan

Zou pidcock eindelijk los gaan?

CRL

Nee, het zal inderdaad niet het hoogst scorende team zijn. Maar dat krijg je zeker ook niet door te kiezen voor de nummers 1, 2 en 3 van elke koers, want dan ben je na Milaan-San Remo al door je budget heen en heb je dus maar 15 renners. Bovendien zit je dan met Colbrelli, Van Avermaet en Ewan. Sterker nog, vanuit al die top dries bij elkaar kun je geen betaalbaar team samenstellen. Tot nu toe dan - maar dat was de hele insteek van dit kleine gedachtenexperimentje.
Het ging er mij eigenlijk alleen maar om dat de huidige top 20 betaalbaar was geweest. :-)

Laatst gewijzigd
La Primavera

Interessant.. ik heb maar 5 wielrijders uit dat lijstje.

Punchen of verzuipen

Ik heb er ook 'maar' 6 uit dat lijstje en sta 99+%. Klassiekerspel is gewoon keihard een kopmannenspel.

zeewolde

Hier ook slechts 5 stuks en op 97.6%.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Of in dit geval Frankfurt.

rbc1912

3 uit het lijstje en op 53,8%

Dat is wel het mooie aan dit spel. Ik stond vierkant achter elke keuze en er komt werkelijk vrijwel niets van terecht

CRL

Nog een kleine toevoeging dan: die huidige top 20 heeft in totaal 4500 punten zonder captainfactor. Als je een heel gelukkige hand zou hebben gehad met je captainkeuzes (dit is niet gemaximaliseerd, maar wel erg optimistisch) dan komen daar maar liefst zo'n 5500 punten bij. Maar belangrijker: met een volledig geloofwaardige combinatie kopmankeuzes uit deze 20 renners zou je er 4095 punten bij hebben gehad (ik heb voor het gemak even de kopmanfactor vast op 2,5 gezet).
Kortom: de huidige top 20 valt binnen budget en zou nu zeker ruim boven de 8000 hebben opgeleverd. Dan heb je niet eens meer punten uit de heuvelklassiekers nodig om het spel te winnen! Volgend jaar maar zo doen dan. :-)

Benzardi

Ik heb er 4,5 (Pidcock) van het lijstje en staat op 89,1%

Morgen ga ik voor Pidcock, Cosnefroy en over de laatste zit ik weer te twijfelen tussen Mohoric, Turgis en Benzardi.

danusz1986

Je kan tenminste nog kiezen. Ik zit met Pidcock, Trentin en voor 3e keus Campenaerts, Kron of Senechal.

Fiepke

Hier Pidcock, Mohoric en Cosnefroy. Verder nog Theuns, Kwiatkowski, Aranburu, Pasqualon, Vocsnor, Turgis en Trentin.

Wielertje12

Hier Pidcock, Barguil en Mohoric. Verder nog aranburu García pasqualon Teunissen Coquard en trentin

encanto

Hier de line-up van vandaagf:

Pidcock
Mohoric
Benoot

Vanuit een reserverol: Teuns, Turgis, Senechal, Campenaerts en Capiot.

In dit veld (slechtste ooit) normaliter een redelijk team, maar goed we gaan wel zien wat er achter MVP gebeurt.

Degene die toch voor MVP zijn gegaan: hulde, die zijn/worden spekkoper in dit spel.

Laatst gewijzigd
MarvinG

Pidcock - Mohoric - Laporte en verder Trentin, Turgis, Teunissen, Schelling, Coquard en Garcia Cortina

Hay

Hier Pidcock, Mohoric, Cosnefroy (resp. 1e, 2e en 3e kopman), en Trentin, Senechal, Campenaerts, Garcia en Coquard.

Valvuillerdemoz

Na het debacle van vanochtend in de Scorito F1, nu hopen op wat betere resultaten in de AGR, met Pidcock, Mohoric en Benoot als kopmannen en verder nog Senechal, Vermeersch, Teunissen, Schelling, Pasqualon, Campenaerts en Kron als ondersteuning.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Pidcock hele week ziek geweest, hij verwacht er zelf niet al te veel van. Heb hem maar van kopman 1 naar kopman 3 gezet.

ivo001

Ik ben voor 1 Pidcock 2 Laporte 3 Ayuso gegaan.

Baskeee

Te laat gelezen dat Pidcock ziek was.. shit. Captain nummer 1 namelijk. Hopelijk zand in de oogjes aan het strooien..

1 2 ... 87 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.