Cimolai was een uitzondering in de afgelopen Giro, Ewan zal nooit de tweede viool spelen bij Lotto, dus zal meesprinten, afstappen en is daardoor wel echt af te raden als kluns (in mijn opinie). In de huidige lijst zal ik eerder uitkomen bij Vingegaard (hopelijk blijft dan Roglic op de fiets zitten) of Landa (en ik denk niet dat die start). Maar om daar nu al daadwerkelijk keuzes in te maken is nog wat vroeg he ;)
Roglic was de eerste die ik er inklikte, als kluns.
Veiligste kluns lijkt mij Trentin, zal geen ruimte krijgen om voor eigen succes te gaan en zal tegelijkertijd naar verwachting wel gewoon uitrijden. Vind er juist zat interessante 0-punters bij zitten waardoor ik aan die 21 punten ruimschoots genoeg heb.
Ik zie Roglic niet volledig floppen én uitrijden dus mij te riskant, maar mocht je het klassement willen winnen zijn zulk soort gokjes altijd wel leuk natuurlijk. Als Roglic minder blijkt te zijn is het alsnog iemand die in de eerste week/weken alsnog al een rits punten binnenhaalt met zijn vinnige eindschot.
Zou in dat geval toch voor Mas gaan denk ik, die zie ik wel uitrijden ook als hij minder is en loop je in het algemeen sowieso wat minder risico mee voor de echte top noteringen in de etappes (en klassement).
Een groot compliment voor het sportpools team voor deze puntenverdeling. De toppers zijn écht duur en alles daaronder is scherp geprijsd. Daarnaast springt er ook geen obvious kluns in het oog. Ik verwacht een hoop diversiteit in de teams en daarmee een hele leuke strijd in de subpools!
Ik zie een aantal win or lose decisions voor aankomende Tour:
- Wel of niet Primoz
- Wel of niet (dure) sprinters meenemen
- Wel of niet een riskante kluns kiezen
- Wel of niet door corona renners meenemen.. #Vlasov
Decisions, decisions.. Ik ben benieuwd wat jullie denken en alvast happy puzzeling !
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.