Sportpools 2022

1 2 3 4 ... 8 9
Vunky

6 sprinters had je dus gewoon in je team gehad als je het ultieme team had samengesteld. Ik dacht weinig sprint etappes, maar was toch weer een redelijke 50/50 samenstelling moeten zijn.

Teveel foute klassementsmannen gekozen (O'Connor, Roglic, Caruso, Martinez) en veel te weinig sprinters. Ach het was een zeer boeiende tour, tof.

Timvideo

Helaas net te kort weer voor top 100. Heb wel even een stuk of 15-20 accounts aangeklikt die boven me geeindigd zijn maar net als mij 4 uitvallers hebben. Welgeteld EEN andere gevonden die ook Roglic had. Af en toe afgelopen weken ook gekeken naar mensen die hoog staan. Is dit dan puur de gokkers die definitief dachten 'Als Roglic uitvalt heb ik vast kassa!'? Verbaas me er echt over dat er zo veel mensen hem links hebben laten liggen. Het ziet er zo wel naar uit dat de meeste accounts die het bovenaan staan tamelijk laag voor carriere scoren, al is die metriek op sportpools tamelijk weinigzeggend, meer een participatie score...

Ik denk dat Pogacar hier wel veruit de hoogste score ooit behaald voor een renner op sportpools. Het was echt ongelooflijk wat hij hier bij elkaar scoorde. Ik had eigenlijk weken terug al gedacht om hier aan te geven dat ze Pogi heus wel 6 punten hadden mogen maken, gezien het feit dat hij eigenlijk alleen competitie had van TJV en heel misschien INEOS en dat hij geen enkele concurrent voor wit had. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat hij voor de Vuelta ook direct 6 punten zou moeten kosten, want het wordt een 2e grand tour in een jaar en er is mogelijk toch wat extra competitie te verwachten. Al heb ik geen mega verwachtingen van Hindley/Carapaz/Evenepoel tov Tadej, ze hebben wel meer tijd om voor te bereiden hier.

Getuige de 5200 picks denk ik dat meer mensen het er mee eens waren dat Pogi gigantisch veel punten zou kunnen scoren, ik me richt altijd op 60 score per punt en dat heeft hij ondanks zijn kosten makkelijk overtroffen. Daarnaast deel ik wel de mening van anderen dat de prijzen weer erg goed waren, zoals de laatste rondes het geval was. Maar @Sportpools als we volgend jaar een vergelijkbaar beeld hebben voor de start van de tour, overweeg dan zeker om Pogi mogenlijk een prijskaartje van 6 te geven. Dan moeten mensen tenminste kritisch nadenken ipv klakkeloos Pogi als eerste erin te klikken.

ps. Ik begrijp ook echt niet waarom Franck Bonnamour in hemelsnaam een zwart punt heeft gekregen voor deze tour, ik neem aan dat er ergens een fout in jullie algoritme zit en die niet handmatig gerepareerd was voordat jullie de prijzen definitief gemaakt hadden. Ik kan me niet herinneren ooit zo'n aparte 1 punter te zien op sportpools.

edit. Ik ben overigens wel blij dat het tenminste met Roglic en Pogi voor 10 punten toch al aardig moeilijk werd gemaakt voor iedereen, ik wil alleen maar zeggen dat als Pogi 6 was geweest er als nog meer dan voldoende opties waren om een prima team op te vullen en beide Slovenen mee te nemen. Ik had nu ook 9 man man in de top 13 beste renners en naast de 4 uitvallers alleen Bettiol als tegenvaller met 'maar' 41 punten. Ten opzichte van vorige edities waar Roglic en Pogi 4 punten kosten ben ik al heel erg blij dat we terug zijn gegaan naar 5 punten wat al weer een hele periode geleden was geloof ik. Froome in 2017 en Sagan in 2018 als laatste geloof ik.
Duurdere renners maakt het toch fijner voor de kenners om een verschil te kunnen maken met het meenemen van de juiste goedkope parels.

ps2. sta overigens direct bijna bovenaan in tour de france femmes, heel mooi dat sportpools de moeite heeft genomen om dat toe te voegen. Chapeau!

Laatst gewijzigd
pirazzi

Roglic was de eerste die ik er inklikte, als kluns.

O.a. deze post heeft me geholpen om Roglic niet te kiezen. Dank daarvoor! Zie dat Sammy uiteindelijk wel Roglic in zijn team had en Adam Yates als kluns.

Onbekende gebruiker

Ik was er zelf van overtuigd dat Roglic het niet waar zou maken. Uiteindelijk Roglic er bij mezelf weer ingepraat vanuit de gedachte 'zelfs als ie niet top is eindigt hij in dit veld hoog en het is een puntenpakker.' Ik zou ook niet weten wat ik met die extra punten had aangemoeten eerlijk gezegd.

Timvideo

Ik zie niet in wie er afgezien van Pogi en Jonas serieus hadden kunnen strijden met Roglic deze tour. De enige reden om hem niet te nemen is mensen die zichzelf aanpraten dat Roglic nooit meer iets gaat winnen (zo heb ik meerdere vrienden horen spreken op whatsapp vorige weken). Als of die man plotseling nivo Froome is ofzo. Of mensen die van te voren al 100% overtuigd waren dat Primoz zou vallen want ze hebben een glazen bol. Vervolgens trekt een moto een hooibaal de weg op en breekt Prmoz zijn rug, moet hij zijn arm terug in de kom duwen en zijn er talloze mensen die zichzelf vertellen 'Zie je wel, had ik toch goed gezien, die Primoz kan er niets van, wist ik wel, slim als ik ben'.

Uiteindelijk heb je gewoon correct gekozen door Primoz mee te nemen en heb je wat pech bij het resultaat. Klagen als je buitengewoon veel uitvallers hebt in een ronde is prima, dat voelt klote. Maar sommige mensen klagen bij een specifieke renner dat die is uitgevallen door willekeurige pech, als of hun onderbuik gevoelens vooraf een betrouwbare bron van info waren en ze dus een fout maakte door die renner als nog mee te nemen. Vooraf heeft niemand een glazen bol, dus ik raad iedereen aan om gewoon hun verstand te volgen.

Vazilii

Ik moest kiezen Jonas of Primoz. Ik dacht toch dat Jonas er in de Dauphine een heel stuk sterker uitzag dan Primoz, dus daarop Primoz 'thuis' gelaten. Ik zeg hier niet mee dat ik niets meer van Primoz verwacht.
Verder heb ik er duidelijk een potje van gemaakt op Sportpools, dus hecht aan mijn keuzes vooral niet al te veel waarde ;)
Klagers heb ik ook niets mee, maar je mag gerust zaken benoemen zoals je ze ziet.

Vazilii

"ps2. sta overigens direct bijna bovenaan in tour de france femmes, heel mooi dat sportpools de moeite heeft genomen om dat toe te voegen. Chapeau!"
Ja jammer genoeg heb ik dat gemist. Was een mooie gelegenheid geweest dit hiermee extra te volgen.

Timvideo

Ja , inderdaad, ik kreeg het van meerdere mensen te horen anders had ik het ook gemist. Hadden ze beter kunnen vermelden. Een klein tekstvak bovenaan de tour paginas toevoegen voor afgelopen paar dagen terwijl iedereen hun TdF resultaten kwam bekijken had vast een hoop extra deelnemers opgeleverd. Ach nog altijd leuk met dik 500 man.

Ik kan trouwens niets aanmerken op de prijzen van de Femmes. Iedereen heel prima. Was eigenlijk best moeilijk om goede nul punters te vinden, of nou ja de beste 'parels'. Was ook wel al weer een heus slagveld vandaag, Cavalli direct kwijt. En ik zie nu iets dat ik nog nooit eerder heb gezien, is dit een nieuwe functie van Sportpools?

Als je op een pagina gaat van een specifieke renster staat er een tabel bij met de drie beste en slechtste ploegen die deze gekozen hebben (als ook voor kluns). Leuke toevoeging!

Vunky

Dat zit er al wel een tijdje geloof ik, want is voor mij de manier van trui punten te controleren van renners die ik zelf niet in mijn team heb

Poeksel

Ik doe aan een paar femmes-spellen mee, maar deze ook vergeten. Gewoon niet aan Sportpools gedacht. Komt ook omdat het de eerste editie van de vrouwentour is, volgend jaar zullen er vast meer spellen (hopelijk ook op het forum) en meer deelnemers zijn.

Imbatido

Ik had ook nog een vrouwenteam gemaakt, helaas al wel Cavalli kwijt. Was nog best een uitdaging bij gebrek aan kennis en veel rensters met zwarte punten. Ik heb wel een beetje mijn twijfels over de puntentelling omdat die hetzelfde is als bij de mannen. Met maar acht etappes zijn er in verhouding nu wel erg veel truipunten te behalen. En als de kluns uitvalt ben je de klos want zoveel punten gaan er niet veel halen.

Laatst gewijzigd
aart-sportpools

Vwb Bonnamour: op basis van zijn prestaties van de Tour van 2021 hebben we hem ingeschat op 1 zw. Zo zijn er elk jaar wel een aantal renners die hun zw punten niet waar maken..

De Tour de France Femmes zien we voor dit jaar als een pilot. Pas heel laat hebben we het idee opgevat om die te organiseren, dus ook de zw bepaling hebben we minder tijd voor kunnen nemen dan normaal. We hebben ook exact dezelfde score verdeling gehanteerd als bij de koersen van drie weken en daar gaan we voor volgend jaar nog aan schaven.

Op naar de Vuelta, de puzzel voor het bepalen van zw punten wordt alweer gelegd :-)

pirazzi

Wanner je op een naam van een deelnemer klikt kom je op de overzicht pagina.
Daar staan twee woorden rechtsboven: Overzicht Geschiedenis
Maar wanneer je op Geschiedenis klikt krijg je je eigen geschiedenis te zien.
Is dat een bug?

Laatst gewijzigd
Imbatido

En als de kluns uitvalt ben je de klos want zoveel punten gaan er niet veel halen.

91 minpunten door het uitvallen van Charlotte Kool :' )

Laatst gewijzigd
Timvideo

Oh ja Pirazzi, dat is al een paar jaar geloof ik. Ik geloof dat het vroeger wel mogelijk was om geschiedenis van anderen te zien. Bijna twee decennia geleden had ik nog geen eigen account, maar mocht ik voor mijn vader een paar keer zijn teams bouwen voor zijn werk pool. Er hangt me bij dat ik dat nog eens ooit heb terug bekeken.

@aart mijn opmerking over Bonnamour was vooral gekscherend, ik weet ook wel dat je altijd bepaalde renners zal hebben die wellicht iets te duur of te goedkoop uitvallen en het is aan de spelers om daar doorheen te prikken. Met alle respect voor Bonnamour overigens, Ik neem ook aan dat jullie het een beetje expres doen. Een paar bait picks maar ook altijd wel een paar overduidelijke must haves als Mads Pedersen dit jaar. De Vuelta gaat overigens ongetwijfeld een leuke worden, vooralsnog een hoop onzekere renners op de lijst, Roglic, Bernal, Alaphilippe. Er zal vast en zeker een hoop FOMO rond gaan.

Imbatido

'@aart: Houden jullie voor de witte trui nu toch de Tour aan, dus U23 ipv U25? Ik denk dat iedereen van U25 is uitgegaan zoals de shirtjes ook aangaven. Ik heb oa Persico en Kastelijn (en Cavalli) meegenomen omdat ze wit waren. Dat zal voor anderen ook de reden zijn om Labous, Lippert of andere jongeren mee te nemen. Ik was er maar vanuit gegaan dat jullie U25 zouden aanhouden, zoals dat ook bij de Vuelta ooit was toen er in werkelijkheid geen witte trui bestond. Ondanks dat het voor jullie als pilot wordt gezien is dat wel een beetje raar om te veranderen na de start van het spel.

Petrolensky

Goed bezig Aart,
Grupo de los Valles kijkt weer naar de Vuelta uit hoor!

Laatst gewijzigd
pirazzi

De formule 1 zou tot vanmiddag 16 uur te voorspellen zijn maar is al gesloten. Heb een contactformulier gestuurd.

SportPsych

Goed om te horen! Hebben jullie ook al een datum dat de pool wordt geopend?

Vazilii

Ai, die staat standaard op zaterdag 0:00 en vergeten ze wel eens aan te passen inderdaad

Bersi0611

'@Imbatido: Nergens voor nodig die aanpassing ;)

Laatst gewijzigd
KLoVeN

Iemand enig idee wanneer de pool voor de Vuelta open gezet wordt?

Poeksel

Openingsdatum: 28 jul 2022 ;)

Maar op PCS is maar de helft van de startlijst gevuld, waaronder onzekerheden als Roglic. Dan is het moeilijk om renners al punten te geven.

Laatst gewijzigd
KLoVeN

Staat eindelijk open al moet de rennerslijst nog serieus aangevuld worden. Kluns Nibali?

Onbekende gebruiker

Stevige prijzen! Maar helemaal terecht.

1 2 3 4 ... 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.