Sportpools 2022

1 2 ... 6 7 8 9
KLoVeN

Toch moeilijk deze keer. Geen enkele kluns met zwarte lijstpunten die vooraf gezien geen punten kan/zal halen. To Roglic or not to Roglic.

Vunky

Kuss de meest gekozen kluns, dat had ik vooraf niet gedacht. Zou eerder denken dat Vlasov de man zou zijn.

JapieJapo

Ik had aan 20 punten genoeg dus ploeggenoot Serry als kluns genomen. Toch veel leuke 0 en 1 punters in om de big 5 aan te vullen?

pirazzi

Roland Garros begint morgen, deadline 11:00 uur.
In de eerste ronde zijn er 12 plaatsen in het speelschema met n.n.b. (nog niet bekend). Hoezo?

pirazzi

Vanaf wanneer zou je vandaag je voorspellingen voor de GP Canada (Formule 1) kunnen doen?
Deadline zaterdag 17 juni 2023 22:00.

Vazilii

Tja, goede vraag

Vunky

Poeh leuke indeling weer dit jaar voor de Tour. Klik er regelmatig iemand in die ik er later weer uithaal. Veel interessante nul renners en durf ik een punten kluns aan of ga je voor 'veilig' met een nuller.

Vunky

Speel al jaren het Sportpools TDF spel en op de achtergrond sinds enkele jaren de scorito variant. Zelf vind ik het mooier om een vaste selectie te maken, geen opstellingen per dag etc, maar waar je ook moet puzzelen. De oude krant versies vond ik dan bijv. ook schitterend in zowel voetbal als wielrennen.

Blijf het opmerkelijk vinden dat Sportpools zo weinig discussie te weeg brengt en een Scorito over de 100 pagina's al kent. Bij deze dus toch even een kick van dit topic, want dit spel verdiend meer aandacht en deelnemers dan het nu lijkt te krijgen.

Ab Normaal

Helemaal eens. Vind het systeem met een kluns een een secret weapon heel erg leuk.

Bersi0611

Ja, topspel! Deze tour is het weer lekker puzzelen. Vooral de kluns lijkt niet heel evident deze keer. Moet er nog even over denken of ik een oud-tour winnaar aan durf ;)

pirazzi

Dat zijn er toch maar 3? Pogacar, Vingegaard en Bernal.

KLoVeN

Hier is het alvast vingegaard geworden.

Vunky

Bernal gaat denk ik de meest gekozen kluns worden, hij staat bij mij ook op de shortlist voor die positie. Een vijf punter als kluns selecteren geeft je haast te weinig plek in je team, hoe moet je toch 25 punten gaan gebruiken en is die punter renner beter dan een 0 punter?

Ben zelf nog niet helemaal uit de Ineos renner(s) en of ik een Yates moet meenemen / extra sprinter als Bauhaus...

Verbeek82

verwachten jullie veel van Adam Yates ??
Op dit moment mijn kluns, omdat ik vermoed dat Bernal hem niet uit zal rijden.

Verbeek82

wat verwachten jullie van daniel felipe martinez ??

Vunky

'@Robin:

1. ik verwacht best wel wat van Yates. Die kan top 10 rijden ondanks een ondersteunende rol. Zal niet zoals Jumbo dat doet de eerste week minuten verliezen en dan in de 3e week top zijn (zoals Kuss vaak rijdt).
2. Helemaal niets

Verbeek82

thanks.

welke nullers zijn echt een must have volgens jullie:

heb nu:

Skjelmose
johannessen
meeuws.

Twijfel nog aan:

Gall
Madouas
teuns
izagirre
van gils
welschford
g. martin

Boasson en Hagen

Must-haves zie ik niet echt bij de nullers. Kunnen er wel een aantal een mooi extraatje scoren. Strong, Zingle, Coquard, Mohoric, Zimmerman, Woods, Aranburu bijvoorbeeld.

Het voordeel van Sportpools is dat je in ieder geval geen bankpunten scoort met je aanvallers...

Vunky

Tja een must dat weet je pas achteraf. Stel ik had mijn team ingevuld met allemaal punten renners dan zou Skjemose mijn dark horse zijn. Dan heb ik er wel een aantal van jou lijstje op mijn schaduwlijst staan van potentiele vervangers maar sommige ook echt niet en anderen weer wel. Dan kan je er compleet naast zitten doordat bijv. Teuns opeens van de bollentrui een doel kan maken, maar die gok wil/kan ik niet nemen.

Jodepro

Zou Trentin een goede 2-punt kluns kunnen zijn, of gaat hij meesprinten?

KLoVeN

Mijn redenering weet niet of het de juiste is vingegaard kluns en pogacar als zijn vervanger die heffen elkaar op waarbij ik pogacar toch nog iets meer punten zie halen. Vervolgens terug de volle 20 punten om een sterk team neer te zetten met meer zekerheid dat de puntenrenners toch iets meer halen dan de 0 punters.

Vunky

Tja, ik had vorig jaar Laporte, leek mij heerlijk een wegkapitein te kiezen die nog zwarte punten had ook. Pakt die toch veel punten met sprints, tijdrit en wat nog meer. Slechte keuze toen, Trentin is in dat kader nu weer net zo'n renner. Ik overweeg hem wel, aangezien ik een sterk sprintersveld zie en voor hem niet direct een Laporte punten aantal zie. Maar goed, ik zat er vorig jaar dus ook goed naast.

Jodepro

'@Vunky, dank voor je reactie. Heb nu Bernal als kluns, maar inderdaad, rijdt hij hem uit?

Vunky

'@KLoVeN:

Als de verwachting is dat Vingegaard de tour wint en Pogacar 2e wordt, dan zal het inderdaad punten ongeveer opheffen. Uitgaande dat de winnaar 200 punten haalt. Het geeft je 5 punten meer om te besteden of 3 mocht je bijv. Bernal overwegen. Die drie punten geeft je dat de mogelijkheid om > 250 punten te halen?

Ik betwijfel of je teamselectie dan heel veel sterker wordt, want in theorie pak je plek 7&8 van het eindklassement bijv. erbij in je team om 1 volledig te verliezen.

Jodepro

Vingegaard had vorig jaar als winnaar 294 pnt en Pogacar 374!! punten met een 2e plek

1 2 ... 6 7 8 9

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.