Vooralsnog:
8x Alonso
7x Stroll
6x Verstappen
5x Hulkenberg
4x Gasly
3x Perez
2x Leclerc
1x Sargeant
Ik ga maar weer all-in op Aston Martin nu het nog kan. Met een beetje pech kost het veel, maar als het goed gaat is de beloning erg hoog. Hulkenberg zakt misschien nog wat, Sargeant stijgt misschien wat (Albon heeft bewezen dat de Williams in ieder geval snel is). Bij Bottas ben ik vooral blij dat ik hem niet heb. Gaat iets niet helemaal goed met die nieuwe looks van hem….
Alle spelers met Aston Martin auto’s hoog op de grid schrokken wel even na de herstart in ronde 57. Ik in ieder geval wel. Ben ik daar net van hersteld, zat MVDP ineens in groep 2, valt Pedersen en is Madouas ziekjes. Wat een dag :)
Interessante nieuwe indeling btw. Genoeg opties. @AbNormaal, goed gezien die nieuweA rijders.
een mooie start gemaakt in het eerste blok en ondanks redelijk wat uitvallers op 88%, waarschijnlijk gewoon beginners geluk.
leuk om te zien dat alle categorieën en waardes flexibel zijn zodat we nu weer opnieuw moeten puzzelen. mijn team van periode 1 is nu 118 miljoen, dus helaas moet er flink gesleuteld worden.
ik blijf het lastig vinden om te bepalen wat nu de belangrijkste categorieën zijn om 6 miljoen aan extra budget ( minimum team waarde is 94 miljoen) aan te spenderen.
Deze selectieperiode zijn er aardig wat interessante keuzes te maken.
In categorie D lijkt het logisch na de laatste race om beide McLarens te nemen. Verder inderdaad de keuze tussen beide AM of beide Mercedessen. Ik ga voor beide AM's. Ik zie Alonso gemiddeld het beste scoren van de 4 en dan kan ik Stroll factor 2 geven.
Verder had ik de keuze tussen Hulkenberg-Albon of Ocon-Sargeant. Ik ga voor de laatste twee waarbij ik Sargeant factor 1 ga geven en Ocon een hoge factor.
De puzzelaars mogen uitrekenen wie mijn laatste 2 rijders zijn :)
Met 7100 (mede door Alonso (8x), Stroll (7x) en Hulkenburg (5x)) 3% gestegen naar 97,4%.
Inderdaad na de 2e Safetycar start na 56 ronden wel flink lopen vloeken/wanhopen na het commentaar in de chat 'Beide Astons liggen ernaast, net als Gasly'. Ik had Gasly ook die op dat moment op 160 (x4) stond.
Op zich kostte het uitvallen van Gasly niet zo veel want daardoor schoven Stroll en Hulkenburg met hogere factoren een plaatsje op net als Perez.
Ik ben niet zo ontevreden over de D coureurs. Met een beetje mazzel (en een werkende upgrade die is beloofd) kun je de komende 5 wedstrijden zo maar stevig punten verdienen met McLaren. D rijders hoeven geen podium te rijden om lucratief te zijn. Alfa Romeo heb ik wat minder vertrouwen in, maar misschien onterecht. Voordeel van de sprintrace in Baku is wel dat je na de kwalificatie voor de sprintrace nog je team kunt wijzigen.
Komen jullie ook budget te kort😅, want ik zit echt wat vast
Bij de E-categorie vind Albon de meest interessante en wil ik daar ook voor gaan en een iets hogere factor geven.
Bij de D-categorie ben ik voor beide McLarens gegaan, goedkoopste en in de laatste race kwamen ze toch al beter voor de dag.
Bij de C-categorie zit ik budgettaire al wat in de problemen, doordat we in de B-categorie Alonso en Russel/Hamilton erin willen.
Bij de A-categorie wil je Verstappen er ook wel gewoon in, dus kan kom je bij de C-categorie uit met de 2Haas coureurs wat niet goed aanvoelt bij mij.
Dan is het eerste wat bij mij opkomt Albon->Sargeant en dan Magnussen naar Ocon of iemand ander (en beter) advies?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.