Scorito F1

1 2 ... 14 15 16 17
rbc1912

Ik had dat dus vorige voetbaljaargang ook. Door een coronaatje en de daaropvolgende extreme verveling ben ik TopCoach KKD, België en Engeland mee gaan spelen. Maar dat was dus in de winterstop. Had af en toe ook echt goeie scores (terwijl je dus echt op een laag percentage staat) maar dan toch amper stijgen

Bode80

Bump

R. D.

Het is toch vrij logisch dat als je halverwege een jaar instapt dat je nooit veel kan stijgen, al heb je elke week de beste score. Je achterstand is dan gewoon enorm.

Nopper

Ik ben er nog niet uit voor komende races. Max is wel fors duurder dan Perez maar daar koop je wel zekerheid mee. Als je Perez kiest heb je wel wat meer te kiezen. Staat Max er bij jullie wel vast in?

VincentK

'@Nopper, bij mij gaat Max er nu toch maar voor het eerst uit. 3mio maakt teveel uit in de andere categorieën. Max was inderdaad een zekerheidje die je een hoge factor mee kon geven. Bij Perez is dat lastiger, maar hopelijk rijdt hij weer een redelijke reeks. Dat kan natuurlijk prima.
Maar het blijft een lastige keuze, dat ben ik met je eens.

Sean Chiappucci

'@ Nopper @Vincentk
Max staat er al sinds het begin niet in bij mij, en dat gaat voorlopig nog prima. Als Perez weer gewoon top 3/4 blijft rijden, maak je het verschil met Max ruimschoots goed met de C en D coureurs.

Wielertje12

Hamilton/Russel/Zhou/Hulkenberg
Of
Hamilton/Norris/Zhou/Sargeant?

Karperdrol

Dus eigenlijk is je vraag Russel & Hulkenberg of Norris & Sargeant?
zou ik voor de eerste optie gaan.

Bzuidema

Op dit moment kom ik tot het volgende team:
Perez
Norris &Hamilton
leclerc
Albon
Tsunoda &Hulkenberg

Twijfel nog voor Alonso/ Leclerc. ondanks dat Ferrari moeite heeft op zandvoort denk ik dat ze de komende races er beter bij zitten dan aston martin.

Ab Normaal

Ik zou ook nog een tweede D coureur selecteren.

Mony Tartin

Teamselectie weer open; wat denken we er van?

VincentK

Helaas toch weer Perez, ws alle keren vanaf grid plaats 8. Verstappen is te duur. De beslissingen vallen in D en E. Daar moet je er meer -nu 5- van kiezen en dat betekent ook dat er bij goede keuzes meer punten te verdienen zijn. Volgens mij zou het beter en eerlijker zijn als het aantal coureurs in een groep gedurende het seizoen gelijk blijft, zodat uiteindelijk elke race even zwaar weegt. De keuze in B en C vind ik zelf niet zo’n moeilijke, maar ik heb er vaker naast gezeten.

HZ57

Met deze bedragen ben je echt gedwongen om 1 of 2 pannenkoeken op te stellen. Zeker als je Verstappen neemt zit je eigenlijk al vast aan Sargeant en moet je in D twee van het zelfde team nemen.

VincentK

Zoveel pannenkoeken rijden er nu ook weer niet in de F1. Misschien hervindt Perez zich. Hij scoort dan nog steeds minder dan Verstappen, maar daarom is er ook een prijsverschil. In de E waag ik mij ook niet aan Sargeant, maar alle andere zie ik als redelijke keuzes.

HZ57

Stroll bakt er ook niet veel meer van. Hulkenbergbis geen pannenkoek maar presteert voornamelijk in de kwalificatie. Nog een paar anderen zijn geen pannenkoek maar hebben geen echte uitschieters, zoals Magnussen. Perez zal geen pannenkoek zijn, maar hij maakt wel zoveel fouten dat hij bijna in die categorie valt, het is echt een wonder dat hij nog 2e staat en dat komt alleen maar omdat de teams daarachter ieder weekend aan stuivertje wisselen doen. We gaan zien waar het schip strand, ben er voorlopig nog niet uit.

mas22

Zal zo blij zijn als dit erop zit. Ik speel het alleen maar omdat het meetelt voor de index, maar volg het niet en dat is in mijn score ook te zien. Sta nu op 27,3. Als ik geen rijders zou selecteren zou ik waarschijnlijk nog hoger staan.

dadeliva

'@VincentK De krachtsverschillen tussen de rijders verschillen steeds en op zich vind ik het prima zo dat de groepsgroottes kunnen wisselen. Dan wordt je ook gedwongen je inschattingen per groep en daarmee je keuzetaktiek telkens aan te passen.
In vorige jaren waren groepsgrootes vaak wel hetzelfde en kwam je met de taktiek om de beste rijders uit D en C te selecteren een heel eind. Nu is het veel dynamischer en wat mij betreft interessanter (al scoor ik ook een stuk minder :( ).

Als je Perez neemt kun je verder een prima team opstellen zonder Sargeant.

Ab Normaal

Ik vind het een gemiste kans van Scorito dat ze Perez niet als B rijder hebben ingedeeld, dat had het veel interessanter gemaakt.
En dan Norris als A.

VincentK

'@Dadeliva, eens dat als je Perez opstelt in A (en daarnaast de goedkoopste rijder in de B pakt, dat is een soort van koopje met de op langere termijn onvoorspelbaarheid qua performance van Mercedes, McLaren en Ferrari) kun je verder een prima team opstellen. C, D en E zijn dan keuzes uit luxe, maar het is nog steeds verstandig om de goede eruit te pikken. Piastri, Albon en Alonso zijn wat mij betreft zekerheidjes. Ook een van de Alpines. Dan blijven er 2 E rijders over waarmee ik bakken met punten kan verdienen, maar dan moet ik wel raak prikken. Gelukkig hebben we nog even.

En
@Mass22, ik ben ook blij als het erop zit. Weet niet of ik volgende keer weer meedoe. De wielerspellen zijn wat mij betreft oneindig veel leuker. Hier heb je wel een beetje mazzel nodig (ik volg het wel op de voet en kijk elke race -soms verlaat- maar voor de ca 99,3% waar ik nu op sta, volstaat kennis alleen bij lange na niet), maar het is ook belangrijk je grid opstelling aan te passen na de kwalificaties. Dat is natuurlijk lastiger als je het er maar bij doet. Zolang je voor die 27,3% maar wat index punten krijgt…. :)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Tja, Ocon of Gasly. Wat moet je daar nu mee?

Ab Normaal

Niemand iets zinnigs te zeggen over de E coureurs?

Fietsbel

'@Ab Normaal updates bij Haas.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

I know. Een grote. Ook kleine bij AT. En die van Alfa leken succesvol in Qatar, maar dat is geen garantie voor de toekomst.
Kortom; voor alledrie die team valt wat te zeggen.

Chef83

Is het nou tot vananvond 23.59 of morgenavond ?

Bzuidema

je kan tot vanavond 00.00 je team nog samenstellen. het is altijd zo dat als er een sprintrace is de punten worden gegeven voor in plaats van de kwalificatie.

1 2 ... 14 15 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.