Scorito F1

1 2 ... 14 15 16 17
danusz1986

Wie wil er nog even sparren voor de deadline van vandaag. Wil er nog wat van maken met mijn 22%. Vorig jaar nog 96+

Laatst gewijzigd
Karperdrol

Aston Martin niet heel goed begonnen aan dit weekend.
Iemand die alonso nu skipt? Ik ga het denk ik wel doen.

VincentK

Het blijft lastig. Zelf heb ik nog wel wat wijzigingen aangebracht na de goede performance van Alpine gisteren en het matige van Aston Martin.
Maar je moet gewoon veel mazzel hebben. Momenteel sta ik ca 99,5, maar ik teken voor een bekertje. Vooral met D rijders (rijden er 3 ws regelmatig top 10) en E rijders (zijn er een paar die regelmatig in / rond de punten gaan rijden) kun je nog bizar veel punten verdienen. Daarom in de A Perez die altijd factor 1 meekrijgt. In de andere categorieën heb ik daardoor genoeg keuzevrijheid.

danusz1986

De vraag is moet je perse beide McClaren's hebben? Waren het 2e team, maar vallen hier tegen. Vooral Piastri. Hamilton race pace is sowieso beter dan de Ferrari's dus het wordt Norris of Hamilton. Neem je Hamilton neig ik meer naar Piastri. Russel en Sainz vind ik te inconsistent. Denk ook dat ik Alonso oversla. Al is 2 Alpines wel tricky. Ocon valt veel uit. In de E wil ik sowieso Albon en Ricciardo en dan als 3e rijder is het om het even. Liefst geen Sargeant maar als je beide McClaren's wil moet je daar wel aan geloven. Vooralsnog Zhou als 3e. En Hamilton/Piastri combo en beide Alpines)

Wimbo

Zhou heeft een tijdstraf, volgens racingnews 365 en zelfs bij Teletext.
Bottas plekje omhoog ?

Fietsbel

Direct alles naar de klote met Piastri en Ocon. Klote spel.

HZ57

'@fietsbel daar mag je bij mij ook nog Hamilton aan toevoegen.

P. Krul

Tja het gaat om 5 races geloof ik.
In de D en B categorie heb je nu al 20% van de races maar 1 perfecte combo. (Doordat de volledige rest van de categorie uitvalt)
Hier had ik Leclerc (x7), Piastri (x6) en Alonso (x3).
Mijn puntenpakker was Gasly (x8), maar hier had ik ook zomaar Ocon kunnen hebben..
Blijft voor mij toch een spel met meer frustratie dan vreugde.

Dat komt ook mede doordat ik niet tevreden ben met een krappe 67%

Fietsbel

'@HZ57 hier ook 8,6,5 x door het putje gespoeld.

Wimbo

Ocon x8, Piastri x7, leclerc x6, Alonso x2!!
3200 pnt, beter dan 0.7%, scorito meld hierbij dat 100% halen makkelijker is.🤔
Nog zo'n race, en het gouden bekertje is weer verdwenen.
Hoop op beterschap, nog wel een dikke 99%

HZ57

Helemaal klaar met dit seizoen er is geen pijl op te trekken. Tracklimits gooien weer roet in het eten, Ferrari staat nu plots weer vooraan, zullen nog wel straffen volgen voor Russel en Verstappen. De laatste heb ik overigens niet, was wel erg duur, maar dan zit je automatisch met Perez die het maar niet voor elkaar krijgt.

P. Krul

Vrijdag mogen we weer. 

Notities van vorig jaar zijn: Ferrari onbetrouwbaar, maar beter dan Mercedes. Max onmisbaar en Alonso begin van het jaar grote troef.

Zie geen reden waarom Max niet weer wereldkampioen wordt.

Jullie al iets gehoord over updates of wachten jullie de trainingen af?

NielsH97

Nog nooit F1 gespeeld en kijk het ook niet, betwijfel of ik me eraan moet wagen..

Wat is een goede strategie?

Wie zijn must haves?

Wie laat je 100% links liggen?

Eddix

Bij F1 moet je om de zoveel races je teamselectie opnieuw doen, met nieuwe budgetten. Per blok moet je kijken naar de ontwikkelingen van de verschillende ploegen. Voor het eerste blok verwacht ik, gekeken naar de trainingen en persconferenties, dat RB het sterkste zal zijn (duh), gevolgd door Ferrari en Mercedes. Ik ben benieuwd naar hoe Russell en Hamilton het gaan doen in deze wagen, en al helemaal nu bekend is dat Hamilton naar Ferrari gaat volgend jaar. Ik verwacht dat McLaren misschien net niet helemaal kan volgen de eerste paar races, maar misschien dat ze het gat snel gaan dichten, nog voor het eerste blok van races voorbij is. Aston Martin misschien net zo, maar ik denk niet dat ze zo goed gaan presteren als in het begin van vorig jaar.

Verder kijk ik wel uit naar VCA RB, veel meer dan naar Alpine, ik denk dat met name Alpine nog wat werk te verzetten heeft met betrekking tot de raceauto. Ook Kick Sauber zou zomaar een prima start kunnen hebben, net als Williams. Tot slot denk ik dat Haas ook nog niet zal kunnen concurreren, waar ze volgen jaar wel af en toe voor een verrassing zorgde denk ik dat dat nu een stuk minder zal zijn. Nogmaals, voor de eerste paar races.

Dit leidt voor mij tot de volgende (voorlopige) verdeling van de teams (raceautos):

RB > Ferrari/Mercedes > McLaren > Aston Martin > VCA RB > Alpine/Williams/Kick Sauber > Haas.

Mijn teamselectie baseer ik verder nog op de individuele coureurs. Ik pak bijvoorbeeld liever een Albon bij Williams dan een Sargeant (tja wie niet). Maar ben bijvoorbeeld ook geneigd om zowel Tsunoda als Ricciardo te nemen ipv bijvoorbeeld Ocon of zelfs Alonso.

Met het extra budget dat ik heb kan ik toch deze eerste paar races de verwachte zekerheid kopen in de vorm van Verstappen én ook zowel Albon als Zhou kiezen in de onderste twee categorieen.

Maar het blijft allemaal een beetje gokken voor mij, heb geprobeerd me er in te verdiepen dit seizoen, maar ben zeker geen expert. Iemand met meer kennis mag best inhoudelijk reageren op mijn post, daar is hij voor bedoeld. Succes met de selectie!

 

 

Laatst gewijzigd
Nopper

Is er aan de eerste vrije training iets af te leiden hoe rijders het gaan doen? Zo op het oog is de keuze in de B categorie niet moeilijk maar eerst de andere trainingen ook maar eens afwachten.

Eddix

Bij trainingen is het vooral opletten omdat veel teams spelen met de afstelling van de auto. De volgorde zegt niet altijd iets over de verwachte uitslag van de race, maar teams die goede ronde tijden neerzetten doen wel duidelijk iets goed met de afstelling. In de race is het echter belangrijk om een goede pace te hebben en niet 10 rondjes scherpe tijden neer te zetten en vervolgens niet meer vooruit te komen.

Trainingen dus met een korreltje zout nemen.

NielsH97
Eddix
#389
Bij F1 moet je om de zoveel races je teamselectie opnieuw doen, met nieuwe budgetten. Per blok moet...

Dank voor de uitgebreide info! Omdat er vrij weinig mensen spelen (lijkt het) en ik ook absoluut geen verstand heb. 

Wat vind je van dit team? is er een NO-GO? wat raad je af qua keuze?

Dank!

A:

Verstappen

Le Clerc

B: 

Piastri

Sainz (of Russell..) Deze keuze eventueel maken naar aanleiding van de 2de training.

C:

Ricciardo

Ocon

D:

Albon

E:

Zhou

Nopper
NielsH97
#392
Dank voor de uitgebreide info! Omdat er vrij weinig mensen spelen (lijkt het) en ik ook absoluut gee...

Ik heb er ook niet heel veel verstand van maar heb wel bijna hetzelfde team als jou nu staan. Ik heb Russell en bij D Gasly ipv Ocon maar geen idee of dat wat is.

NielsH97
Nopper
#393
Ik heb er ook niet heel veel verstand van maar heb wel bijna hetzelfde team als jou nu staan. Ik heb...

Thanks voor de hulp! Ben benieuwd, kijk ook geen F1 maar om nu een scorito spel te laten liggen is zonde :p

vevie
NielsH97
#394
Thanks voor de hulp! Ben benieuwd, kijk ook geen F1 maar om nu een scorito spel te laten liggen is z...

Dat dacht ik dus ook en heb vervolgens enkele jaren meegespeeld. Dit jaar doe ik echter niet mee. Door het niet echt te volgen ga je toch wat minder spelen en ook de verschillende tijdzones werken niet mee met selecteren voor de kwalificaties, etc. Dan haal je dus eigenlijk altijd een matige score, die vervolgens invloed heeft op je index. Ik speel trouwens niet eens mee voor de index, overigens. Ik zou echter hoger staan als ik darts en f1 gewoon oversloeg. 

Keshi
vevie
#395
Dat dacht ik dus ook en heb vervolgens enkele jaren meegespeeld. Dit jaar doe ik echter niet mee. Do...

Hoe kan je hoger staan in de index als je spellen overslaat, ieder spel geeft toch punten?

HZ57
Keshi
#396
Hoe kan je hoger staan in de index als je spellen overslaat, ieder spel geeft toch punten?

Volgens mij ook anders speel je bijvoorbeeld alleen wielrennen 

vevie

Doordat je alleen de spellen speelt waarmee je punten binnenhaalt. Nu ging mijn index naar beneden door belabberde scores bij de 'overige spellen'. Dat gebeurt niet als je ze niet speelt. Kijk maar naar de index. Er staan spelers hoger die zich alleen focussen op bepaalde spellen en daar de punten pakken, dan spelers die alles spelen en het bij meerdere spellen matig doen.

Neaum
Nopper
#393
Ik heb er ook niet heel veel verstand van maar heb wel bijna hetzelfde team als jou nu staan. Ik heb...

Alpine heeft volgens mij wel in de vrije trainingen laten zien dat de coureurs nog genoeg problemen hebben met hun auto. Ik zou daarom niet van Alpine gaan deze eerste ronde.

zeewolde

Verstappen, Alonso, Geen Alpine. Invuloefening.  Alleen de keuze 2 Williams, 2 Sauber of 2 Haas. 

1 2 ... 14 15 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.