In de E categorie valt potentieel een stuk meer te verdienen dan bij de A rijders. Je moet dadelijk elke renner cappen. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je nu voor kiest, maar dat de punten dadelijk op de grid verdiend worden. F1 en Wielrennen zijn mijn twee TV sporten (helaas met een pauze in dezelfde maanden), maar wielrennen is een stuk leuker puzzelen.
Hier kennen we er dus ook niet veel van, buiten dat de wagens 4 wielen hebben😃
Speel leuk mee om toch een beetje punten binnen te harken voor de index.
Mijn team ziet er nu zo uit
Max- Leclerc
Sainz
Norris- Alonso
Magnussen- Tsunoda
Sargeant
Zou Tsunoda er nog graag uit willen, maar weet niet wie ik dan zou moeten downgraden iemand tips?
Max - Leclerc
Sainz
Gasly - Bottas
Stroll - Hülkenberg
Sargeant
Door de prestaties van Lewis die ronduit slecht zijn in de voorbereiding, Dan blijven er twee over in de A categorie. Russel’s zijn prestaties zijn beter omdat hij beter zag je vorig jaar ook al met de auto om kan gaan dan Lewis. Russel zou je dus kunnen overwegen maar mijn voorkeur gaat naar Checo (Pérez) of Sainz. De A en B coureurs keuzes zijn dus relatief onbelangrijk.
Betreft de C en D categorie Norris of Gasly is qua stats nagenoeg gelijk en punten zitten vaak bij elkaar in de buurt. Ik heb de goedkoopste om 1miljoen te besparen (leg zo de reden uit) Ocon zou ook kunnen maar tussen Gasly en Ocon heb ik redelijk snel gekozen maar het kan zeker, Bottas en Alonso de 2 ervaren rotten een bak aan ervaring. Alonso in een nieuw team afwachten dus hoe het gaat lopen. Dus ga ik voor zekerheid met Bottas die vorige jaar veel punten pakte, Plastri zijn eerste seizoen daar verwacht ik dus nog niet teveel van. Stroll heeft vorige jaar een slecht seizoen gedraaid en voor meer brokstukken gezorgd dan punten, maar in de voorbereiding heeft die uitstekende dingen laten zien. Magnussen afgelopen jaar steeds redelijke resultaten maar net niet door kunnen zetten in veel punten, misschien dit jaar wel keuze voor hem snap ik zeker. Nyck geldt hetzelfde voor als Plastri, wel beide talenten. Zhou vorig jaar goed eerste seizoen gehad goede coureur, Tsunoda kan goed rijden maar snel afgeleid en roekeloos. Hülkenberg is mijn gokje als die kan laten zien waar die toe in staat is een punten pakker. Het liefst zou ik Albon hebben omdat we 1MIL tekort komen gegaan voor Sargeant wat een groot race talent zou moeten zijn verder geen idee.
'@Mauri maler, het lijkt erop dat Norris niet in een lekkere auto rijdt vooralsnog, maar je weet het nooit zeker in de F1. De auto’s van Aston Martin (Alonso en Stroll) lijken het goed te doen en daar kun je een gokje op wagen. Ik zet ze er in ieder geval in, ondanks het feit dat Stroll zijn pols (ws) heeft gebroken en de eerste race wel vervangen zal worden. Je houdt dan wat geld over en kunt dan Albon ipv Sargeant nemen. Dat lijkt veiliger. Maar zekerheidjes zijn er nog minder dan bij het (leukere) klassiekerspel. De echte punten verdien je later in het spel op de grid.
Stroll heeft z’n pols overigens niet gebroken. Was dat wel het geval, dan had Aston Martin al lang aangegeven dat hij uitgeschakeld is voor de eerste race (een Formule 1 auto besturen terwijl je net 2 weken geleden je pols gebroken zou hebben is onmogelijk). Ze verwachten nu nog steeds dat hij kan rijden, al verwacht ikzelf Drugovich voor de eerste race.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.