Scorito F1

1 2 ... 6 ... 16 17
Nijmos

'@brabander: bedoel je daarmee dat jouw 8 ideale coureurs als er geen budgetlimiet was ook passen binnen het budget? Of dat je zelfs geld overhoudt?

Mony Tartin

Heren,

Afgelopen jaar een slecht F1 seizoen gedraaid.
Ik volg het seizoen redelijk maar na een dramatische eerste paar fases ~30% opgeklommen in het eind naar 70%.
Daar moet verandering in komen!

Zoals ik het nu zie lijkt RB de beste auto te hebben, Mecedes vooral niet.
Dan zijn de keuzes in A&B al gemaakt.
Austin Martin lijkt een lekkere winter te hebben gehad. Alsonso staat vast, even het nieuws omtrent Stroll in de gaten houden, anders neem ik ze beiden. Betrouwbaarheid Alpine laat te wensen over maar zit wel potentie in. Mijn voorkeur gaat uit naar Gasly. Iemand een argument om toch voor Ocon te gaan?

Ab Normaal

'@Mony Tartin
Nee.

Mony Tartin

Duidelijk Ab!

Waar worstel jij op dit moment mee, of ben je er al uit?

Nijmos

Ik heb nu

Verstappen en leclerc
Perez
Alonso bottas
Stroll zhou
Sargeaunt

Zijn er hier nog tips of andere overwegingen?

Ab Normaal

'@Money Tartin.
Niet helemaal nog, ben er nog niet uit of ik Sainz of Perez meeneem. En ik wacht de vrije training af om het niveau van Renault te zien, want daar is niet zo heel veel duidelijk over.

Rabbiej

Ik heb op dit moment hetzelfde team als jij staan Nijmos. Al vind ik Stroll nog wat onzeker. Hij heeft met de testdagen ook niet gereden dus zou daardoor wellicht een achterstand kunnen hebben ten opzichte van de rest. Het probleem is echter dat in dezelfde categorie niet echt coureurs zitten waarvan ik veel verwacht dus ik zou ook niet weten wie dan te kiezen.

KissMyAce2.0

Gek spel, maar ja ik moet wel spelen om mijn 545e plaats in de index te verdedigen

Kleine Drekst

'@nijmos ik zou toch voor de vries gaan boven stroll (ben geen stroll van en aangezien die niet fit is dus nog maar de vraag is of die rijdt). dan heb je een miljoen over die zou ik dan wel uitgeven aan albon in plaats van sargeant die zal in de eerste 3 races nog veel fouten maken als jongeling. Kortom ik verwacht dat albon stabieler is voor je punten.

Nijmos

Dank Nick, ik neem het in overweging!

Is er iemand die overweegt geen verstappen te nemen omdat de a categorie de minste punten geeft of is dat geen optie?

rbc1912

Dat is een optie, maar je hebt ruim voldoende budget nu toch?

Phoenix0000

Dit zal de eerste keer zijn dat ik Verstappen wel heb.
Gewoon omdat het kan.

Enige keus is eigenlijk Stroll en Seargent
Of Magnussen en Albon.

Wanderson89

Investeren in de A-categorie ben ik ook niet zo'n fan van, maar het kan nu wel uit inderdaad.

Kleine Drekst

ik ga trouwens voor het eerst dit jaar het spel serieus spelen (met excel bestanden enzo)
dan is alonso toch wel een must have

Ab Normaal

En als je het zonder excel speelt is Alonso geen must have?

Kleine Drekst

'@abnormaal dan blijft die een must have

rbc1912

Werkt dat? Excel-bestanden voor dit spel?

Kleine Drekst

geen idee ga het dit jaar voor het eerst proberen met mijn voorlopige verwachtingen maak ik gelijk al een C-man factor 8

dadeliva

Je kunt in Excel via een formule een gemiddelde score per coureur berekenen (bijv.over de laatste 5 races)
Je kunt dan voor je teamselectie je verwachte totaalscore per race bepalen door de factoren 8 tm 1 aan de hoogste tm de laagste verwachte score.
Dit kun je ook doen voor alternatieve selecties.
Ook kun je de lijst gebruiken voor de factoren tijdens de race na de teamselectie.
Je kunt de formule ook ingewikkelder maken door oudere resultaten gedeeltelijk en kwalificatie mee te nemen.
Evt dnf buiten je schuld om niet in gemiddelde meenemen.

dadeliva

Het is geen exacte wetenschap maar wel nauwkeuriger dan het totaal aantal punten of scorito punten. Gedurende het seizoen worden bolides betrouwbaarder en verbeterd. 5 laatste races vind ik zelf wel een redelijke graadmeter. Bij een race neem ik ook wel naar de kwalificatie en trainingen mee om de factoren te bepalen.
Met het bovenbeschreven Excel kun je bijvoorbeeld kijk of het slim is om Max te nemen of een goedkopere Acoureur. Hetzelfde voor de keuze van een E-coureur

Bzuidema

Voor de mensen die Gasly overwegen. Hij staat wel op scherp wat betreft een race ban. Hij heeft de komende races nog 2 punten nodig om dat te behalen. Ik weet niet in hoeverre hij daar zelf mee zit maar echt onafhankelijk racen met een straf tot gevolg zou hij toch moeten oppassen. Ik overweeg meer Ocon die vorig jaar een goed en stabiel jaar heeft gehad.

Wielertje12

Stroll racet dit weekend gewoon.

dazzler2120

'@Wielertje12 je moet je natuurlijk wel afvragen hoe goed Stroll gaat zijn, zelfs áls die AM inderdaad zo sterk is als dat die lijkt.
Heeft anderhalve dag minder gereden dan de rest van het veld, alleen op de filmdag heeft hij met een variant van deze auto gereden. Daarnaast als zijn polsen gebroken waren, dan kan ik me niet voorstellen dat dat geen effect gaat hebben op zijn racecraft.

mas22

Heb een hekel aan dit spel, vorig jaar 51%. Heb ook helemaal niks met die autootjes. Maar moet wel meedoen voor de index.

Wordt weer een seizoen ploeteren. Heb er ook geen verstand van.

Heb nu:

Max
Leclerc
Gasly
Alonso
Stroll
Hulkenberg
Sargeant

Maar heb echt geen idee.

KissMyAce2.0

Ik zie dat je geen idee hebt want je mist er 1

1 2 ... 6 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.