Scorito F1

1 2 ... 7 ... 16 17
Valvuillerdemoz

Ik ben eigenlijk wel klaar met dit spel. Jammer, want er valt best wat leuks van te maken. Maar deze opzet vind ik totaal niks. Beetje gokken op wie er boven de verwachting goed gaat presteren. En als die dat dan regelmatig doet, kun je hem na vijf races weer inleveren en een nieuw team gaan kiezen. Om het te volgen moet je tegenwoordig naar een betaalzender. Ik krijg zo totaal geen binding met mijn team en dus ook niet met dit spel. Vorige seizoenen nog wel 83 en 95% gehaald. Maar ik zeg: f*ck die index!. Ik ga alleen nog maar spellen doen die me interesseren.
Veel succes en plezier voor degenen die wel dapper volhouden. 🤗

puntenjager

Het is ook niet mijn favo spel. Van 82% naar 84% gegaan, dus hopelijk trekt die lijn door naar de 90+% dit jaar.

Voorlopig de volgende namen:
Hamilton
Leclerc

Perez

Gasly
Alonso

Stroll
Magnussen

Albon

Gekozen voor Hamilton ipv Verstappen, waardoor ik Stroll en Albon kon nemen.

Laatst gewijzigd
mas22

'@kissmyace dat bedoel ik dus. Was idd Perez vergeten.

VincentK

Stroll rijdt wel, maar ik weet niet of dat hem voor het eerste, korte blok interessanter maakt. Vraag is of hij 100% is.

Gelukkig is de keuzestress hier nihil vergelijken bij het klassieker spel :-). Maar wat wil je met 8 gouden wissels na 3 races…..

Laatst gewijzigd
Benzardi

Als een fier Nederlander neem ik Nico de Vries, omdat ik geen Verstappen heb :)

mentsjov

'@mas22

Met 7 coureurs weet je natuurlijk bij voorbaat al dat het ploeteren wordt.

mentsjov

Eerlijk gezegd denk ik dat je deze drie races misschien nog wel het grootste verschil kan maken met je E-keuze. Mij lijkt qua kwalipunten Albon tov Sargeant uberhaupt al de meeste interessante, maar als ze in de race echt achterin middenveld aan kunnen wordt dit alleen maar interessanter.

Blijken ze toch echt te ver achter te lopen, is Sargeant een mooie budgetkeuzebesparing. Echter, er zijn denk 7 scenario's denkbaar waar Albon altijd de relatief betere keuze is.

VincentK

Een vraag: je krijgt punten voor de kwalificatie, maar hoeft je team pas in te dienen zondag voor de race. Hoef je 1) voor de kwalificatie geen grid-opstelling te bepalen en krijg je daar ook niet de grid-factor punten en 2) kun je tot na de kwalificatie wachten met het samenstellen van een team.
Snapt iemand het nog?

Ab Normaal

Ja hoor. Teamselectie definitief voor de kwali.
Factoren voor de start van de race.

puntenjager

Edit; Ab was me voor

Laatst gewijzigd
Capra

Idd
Dus geen gridfactor voor de kwalificatie.

VincentK

Thanks. De training vandaag heeft de verwachtingen wel een beetje bevestigd. Ik blijf alleen twijfelen over de polsen van Stroll. Als Stroll normaal een race kan rijden is het een no-brainer als D-rijder. Tijd om de lijstjes definitief te maken!

Is er nog een Wielerflits F1 sub pool of is het leuk om er een aan te maken?

Karperdrol

Dat miljoentje valt te verwaalosen volgens mij tussen Albon en Sargeant. hoe denkt men daarover? Denk dat je dan beter die miljoen kan spenderen aan stroll i.p.v. een 8miljoener

VincentK

'@KD Kijk waar Hulkenberg staat in de vrije training. Zegt niet alles, maar lijkt me een redelijke gok. Misschien kun je daar nog wat besparen.

Kleine Drekst

geen stroll voor mij de eerste 3 races. moet constant overpakken in bocht een dus dat gaat hem veel kosten in een lange race.
Mijn team:
Verstappen-Leclerc
Perez
Alonso-Bottas
Magnussen-zhou
Albon

RVH

Zit juist te denken om Stroll wel te nemen. Zijn auto lijkt juist wel goed en hij zat er vandaag ook goed bij steeds voor een D rijder.

Verstappen en Leclerc zijn zeker voor mij.
Perez is zeker.
Alonso zeker, Bottas of Alpine (wie?).
Stroll en Hulkenberg zeker.
Albon of Sargeant.

Dus nog 2 puzzlestukjes te leggen.

Laatst gewijzigd
Kleine Drekst

auto is wel goed maar ben benieuwd of die het volhoud met zijn polsen ik denk het namelijk niet en een dnf scheelt veel punten

Capra

'@RVH

Ik heb nu precies hetzelfde. Bottas plus Albon of Sargeant plus Gasly.
Ik neig naar het eerste.
Voor de rest hetzelfde team staan.

Kleine Drekst

net beelden gezien op twitter dat stroll niet eens zelf uit de auto kan stappen

VincentK

Alle teams lijken wel een beetje op elkaar, want McLaren en Mercedes zijn voor de eerste races niet populair en dan zijn er een stuk minder keuzes.

Ik heb nu dit staan:

Verstappen-Leclerc
Perez
Alonso-Bottas
Stroll - Hulkenberg
Albon

Goede kans dat Stroll morgen niet rijdt (kon niet alles in de auto) en voor de punten zou dat waarschijnlijk beter zijn. 3 mio verschil tussen Zhou en Bottas vind ik wel veel. Benieuwd hoe Zhou het in het tweede jaar gaat doen. De Vries had ik graag in mijn team gehad, ook ten koste van wat potentieel (dan maar wat meer geluk nodig), maar dat gaat voor nu te ver.

VincentK

Voor wie interesse heeft: https://www.scorito.com/subleague/650989/scorito-gpt-2023/wf-f1/8e5de0f7-6ddc-4fc8-9ac4-7f05bd52ce1c?utm_source=league&utm_medium=copylink&utm_campaign=inv

Een besloten subgroepje voor wielerliefhebbers. WF F1

Laatst gewijzigd
dadeliva

Ik neem waarschijnlijk ook de gok met Stroll De auto lijkt wel erg goed voor een D-rijder. Verder Gasly met Sergeant (factor 1) en Hulkenburg

Timber

Voor wie twijfelt over Stroll: https://gptoday.com/full_story/view/874838/Stroll_I_feel_like_I_can_definitely_drive_no_problem/

Bzuidema

Dan neem ik stroll ook wel.

Maurimaler

Klein vraagje op welke factor zetten jullie Verstappen (als jullie hem hebben) bij mij als niet kenner twijfel ik tussen factor 5 tot 3

1 2 ... 7 ... 16 17

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.