Het damesteam is wel extreem jong zo met 7 rensters van 18 of 19 jaar. Maar er lijkt me nog voldoende kwaliteit aanwezig om een prima WWT ploeg te zijn met oa Labous, Kool en Georgi. Wiebes is natuurlijk wel onvervangbaar.
Qua mannenploeg vertrekken ook weer enkele sterkhouders met als voornaamste naam Arensman en in theorie SKA. Casper Pedersen was al op een zijspoor beland, ging steeds minder presteren.
Enigzins hoopgevend is de goede prestaties van de Dev team renners.. Poole, Bittner en van Uden gaan ondanks hun leeftijd gelijk meer dan WT waardig zijn in hun eerste jaar.
Verder inkomend Vanhoucke en Bevin volgens de geruchtenmolen. Zou me ook niks verbazen als er nog een Development team renner doorstroomt. Onley of Wilksch bv
Wiebes is inderdaad onvervangbaar, maar ze houden wel twee goede sprinters over met Charlotte Kool en Megan Jastrab. De laatste is nog maar 20 en heeft al goede resultaten gereden, bijvoorbeeld 4e in de laatste etappe van de Vuelta. Die gaat volgend jaar vast koersen winnen (als Wiebes niet meedoet).
Of Jastrab volgend jaar al opgewassen is tegen het Italiaanse sprintgeweld (Balsamo, Barbieri, Bastianelli, Consonni) en Marianne Vos valt af te wachten; misschien zal ze nog een jaartje meer nodig hebben — geen probleem, want ze is, zoals gezegd, nog maar twintig jaar oud, en staat t/m 2025 onder contract.
Van Kool daarentegen verwacht ik wel overwinningen; ze heeft dit jaar in de Giro bewezen al die snelle vrouwen aan te kunnen (rit 2: achter Balsamo en Vos, vóór de overigen; rit 3: achter Vos, vóór Balsamo; rit 5: achter Balsamo, vóór Vos). Zal vast niet lang meer duren voor het dubbeltje de goede kant op valt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.