Het bedrijf DSM fuseert trouwens met Firmenich, geen idee of dat iets te maken kan hebben met de financiele garanties voor de wielerploeg. Ik verwacht het niet gezien de kolossaliteit van de bedrijven. Topmanagers krijgen schijnbaar fusiebonussen tussen de 2 ton en de miljoen. Die 15 mil voor een wielerploeguithangbord kunnen ze zo van de koffietafel plukken. Wie weet of een Firmenich nazaat nog iets met wielrennen heeft, zou mooi zijn. Een Zwitserse van Eerd ofzo.
Welke takken er allemaal mee gemoeid zijn weet ik eigenlijk niet, en voor welke takken die wielersportsponsoring nu het essentieelst is weet ik ook niet. Dus conclusies, niet hier.
De fusie wordt naar verwachting half 2023 afgerond, dus in dit licht is het te verwachten dat daarna sponsorzekerheid gesteld kan worden. (En een nieuw shirtje :-) )
Wat ik mij wel afvraag is of het sponsoren van een wielerploeg in de nieuwe visie van DSM - Ferminich blijft passen. De innovatie in sport zal wel matchen, maar een wielerploeg is per saldo niet heel duurzaam. In principe heeft Spekenbrink met deze sponsor goud in handen, maar dan moeten ze wel geld willen laten vloeien naar iets wat naamsbekendheid geeft, maar vraagtekens qua duurzaamheid. Het lijkt mij een hele puzzel.
Dat vUden nummer 1 sprinter zou zijn is toch enkel een fabel in het leven geroepen door Wielerflits op basis van wedstrijdprogrammas? Dainese plaats ik er voorlopig nog boven. En na deze week Welsfort ook.
Topbegin van t jaar voor de ploeg. Zeker als je kijkt naar wie t seizoen nog moet beginnen. Bardet, Leknessund, Dainese, Onley... nog geen wedstrijdkilometer gereden in 2023. terwijl dat juist vooraf de namen waren waar ik het meeste van verwacht.
De 2e lijn verrast positief.
Lijkt dat dit jaar de focus iets is verschoven van klassiekers naar sprints. Naast de klimmersgroep.
Kunnen in de sprints een mooie selectie maken, mix van ervaring Degenkolb, Edmondson en jonge honden, Bittner, Eekhoff, Andersen. Lijkt me wel zaak zo snel mogelijk knopen door te hakken en vaste treinen te vormen. Indien dit nog niet gebeurt is. Qua fysiek waren er in San Juan en ook vandaag goede prestaties maar in de uitvoering kan de cohesie nog beter. Samenblijven en Timing is key
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.