Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 10 ... 197 198
-Wielerfan

Weet iemand de rolverdeling al binnen Bora?
Kelderman lijkt me een leuke pick al ben ik bang dat hij misschien achter Buchmann in de pikorde staat.

Ik verwacht zelf veel van MAL deze ronde.
Zou een DelaCruz geen leuke optie zijn voor 750.000?
Kun je meenemen in de tijdrit, kan top 20s rijden in de bergen en teampunten MAL.

Ik zie Van Wilder veel voorbij komen.. Heeft dit jaar 1 proloog gereden waar hij degelijk 10de werd.
Voor de rest wat ereplaatsjes en dan houd het op.
Evt wel teampunten van Cavendisch/Bagioli en Co.
Waarom denken jullie dat hij zo een goeie pick is.

Ccc3

En wat about Girmay? Gaat ie überhaupt de Giro uitrijden?

madeinstars

De context van de uitslagen van Foss is wel belangrijk. Hij zag er enorm sterk uit, voor hij bergop op z'n melis ging met Higuita. Daarna corona gekregen.

Ben het er mee eens dat het onzeker is, omdat hij weinig competitie in de benen heeft. Aan de andere kant, als er één ploeg is die meermaals heeft bewezen hun renners met weinig competitie klaar te kunnen stomen voor grote doelen, is het Jumbo Visma wel.

KV

Denk niet dat hij corona gehad heeft (althans niet voor zover wij weten). Wel gevallen in Bartali maar bleek vooral hersenschudding te zijn.

PS: in de laatste rit van Algarve reed hij wel weer waar je hem verwacht: een stukje achter de favorieten. Was natuurlijk wel een kort steil ding wat hem sowieso niet past. En het is nu natuurlijk de Giro en niet de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Matsoe

Ik heb net wat in elkaar geklikt, 5,5 mil over en geen sprinters, hmmmmmmmmm

Jasperdewaal11

Ik volg de Foss discussie met enige interesse. En zie veel omhoog komen met dat hij nu nog niet veel heeft laten zien dit seizoen. Nu was dat vorig seizoen ook niet echt zo voordat hij de Giro begon.

Hij is een jaar verder, zal nu een beschermde status hebben en ik denk dat Jumbo renners heel goed kan prepareren voor wedstrijden. Het zou mij dan ook niet verbazen als hij er positief uitspringt.

groppiestan

Ook al doet Foss het goed is hij nog steeds zijn scorito prijskaartje niet waard. Zonder in herhaling van anderen te vallen, er zijn goedkopere tenners die het net zo "verrassend" goed kunnen doen. Foss is dus wat mij betreft een te dure gok

Milaan-San Barto

Dumoulin in zn laatse 64 tijdriitten:
- 64 x top 20
- 54 x top 10
- 47 x top 5
- 16 x de snelste

Zegt natuurlijk niet al te veel, er zitten ook wedstrijdjes als het Nederlands kampioenschap tussen, en de afstanden waren vaak langer.
Maar met dit tijdrijdersveld verwacht ik toch wel 2 x top 3 van hem, met een mooie kans op roze.

Staat er voorlopig in hier, wat denken jullie?

nasibal

Ik denk vooral dat het bij de huidige Dumoulin vrij weinig zin heeft om naar 64 ritten in het verleden te kijken. We weten allemaal dat hij goed kan tijdrijden. Wat we niet weten is hoe het met z'n huidige vorm/kwaliteiten staat.

La Primavera

Ook al doet Foss het goed is hij nog steeds zijn scorito prijskaartje niet waard. Zonder in herhaling van anderen te vallen, er zijn goedkopere tenners die het net zo “verrassend” goed kunnen doen. Foss is dus wat mij betreft een te dure gok

Bijzondere stelling aangezien hij met de punten van vorig jaar zijn prijskaartje van dit jaar waard zou zijn. En je mag in mijn ogen echt wel meer van hem verwachten nu hij een jaar verder is; ervaring met het uitrijden van een grote ronde; hij als medekopman wordt uitgespeeld; er minder duidelijk betere concurrentie is voor JK en dat er minder duidelijk betere concurrentie is in de tijdritten.

Daarnaast kan je niet zeggen dat X het niet waard is omdat Y zo goedkoop is. Je hebt 20 plekken in je selectie.

appien jan

Ik dacht er dus net zo over. Als je alleen de 2 tijdritten neemt. Is ie al bijna de helft van z’n bedrag waard. Plus de eventuele punten voor jk en de punten die hij verder nog binnenharkt.
Velen roepen hier zomaar wat zonder verse enige onderbouwing

Guido Maltempi

Nog even over Foss en zijn Giro van vorig jaar. Er werd hier ergens gesteld dat hij toen 'pas halverwege' voor eigen kans mocht gaan, maar dat klopt niet helemaal. George Bennett zakte er meteen in de eerste bergrit doorheen, Foss bleef die dag bij hem en verloor zo 1m30 op de AK toppers (en 55 seconden op het groepje subtoppers waar hij later steeds bij in de buurt finishte). Na afloop van die eerste bergrit besloot de ploegleiding al dat Foss voor eigen kans mocht gaan rijden. Koen Bouwman bleef nog 1 rit knechten voor Bennett en switchte daarna ook naar Foss. Het 'niet starten als kopman' heeft Foss dus maximaal 1m30 gekost, wat zich in de einduitslag vertaalt naar... nog steeds plek 9.

Het zou natuurlijk kunnen dat hij dit jaar een stap heeft gezet en/of zich anders heeft voorbereid, waardoor hij nu wél met de voorste groep naar boven klimt. Maar de factor 'hij start dit jaar als kopman' zou op zichzelf niet zo gek veel uit moeten maken tov vorig jaar.

nasibal

'@Tompot

Zeker, maar het is echt niet die mindset die hem bijna 3(!) minuten had doen goedmaken op de nr 8(!)

Zadelpen

Ik zit met een zware depressie. Hoop alsnog snel aan te haken. We hebben ook nog wel even de tijd.

rbc1912

Hindley is ziekjes toch? Heeft-ie nog 12 dagen om daarvan te herstellen

Base043

.

nasibal

'@Zadelpen

Sterkte jongen, neem je tijd :)

La Primavera

'@nasibal Maar waarom zou hij 8e moeten worden ipv 9e? Het is toch helemaal prima dat hij 'best of the rest' is? Of verwachten we hier dat Thymen Arensman of een van zijn andere jonge vriendjes gelijk 4e gaat worden?

Foss heeft van alle 'rest' mannen laten zien al de 'best of the rest' te kunnen zijn. Ook tegen mannen die hier in hetzelfde rijtje worden geplaatst. En dan heeft hij ook nog het rijtje bonussen zoals ik al eerder stelde wat een prijskaartje van 2,5 miljoen te billijken maakt. Dat een type Arensman goedkoop is, is ook met een reden hè.

Nemen jullie een Almeida ook niet mee omdat er een goedkopere renner is die het beter zou kunnen doen?
Je kan volgens mij prima Almeida, Foss, Arensman en dan Gall of Skjelmose ofso meenemen.

nasibal

'@La Primavera

Laten we het zo zeggen: Op papier lijkt het een mooie 9e plek. Binnen de context blijkt dat hij eigenlijk gewoon (veel) tekort kwam om een rol te spelen. Hij is echter geprijsd alsof dat niet het geval was.

Als hij hetzelfde geprijsd was als Arensman of een van z'n andere jonge vriendjes dan hadden we deze discussie uiteraard helemaal niet gehad, dan had ik hem er mogelijk prima ingeklikt. Dán mag hij inderdaad ook prima 'best of the rest' met een leuke tijdrit en mogelijkheid tot verrassen zijn.

La Primavera

Grappig het woord context lijkt me inderdaad de juiste. Alleen de invulling daarvan zou ik omdraaien.

Agree to disagree.

nasibal

Als jij vind dat hij daar heeft laten zien een plekje te verdienen tegen een subtop-prijs, by all means, be my guest :)

M.a.w: Ben jij bereid 2,5 miljoen te betalen voor een renner die 9e wordt in het AK zonder dikke top 10 uitslagen. Of hij nou Foss of Jan Peter heet?

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@nasibal Wel als deze renner daarmee 2e/3e wordt in het JK, 2x een goede uitslag in de tijdrit rijdt en daarmee bij de eerste tijdrit zichzelf in de klassementspunten rijdt. Vervolgens nog wat mooie uitslagen in de bergen. Geen top 5 maar fluctuerend tussen 15-5 is ook goed. En als bonus nog een kans heeft op extra teampunten met Dumoulin in het roze na de tijdrit.

nasibal

Voor mij nog steeds niet voldoende persoonlijk. Zeker omdat wat jij hier beschrijft, in mijn ogen, ook echt zijn top is. Ik denk dat dáár het verschil zit:

Ik interpreteer zijn Giro vorig jaar als een uitschieter naar boven en niet als teken van een basis voor een betere prestatie dit jaar. Eerder een mindere zelfs. Voor zijn prijs toen was dat ideaal. Ik zie nu renners die exact datzelfde kunnen doen voor wederom een vergelijkbare prijs. Dan stop ik die 2,5 miljoen liever in wat meer potentie.

nasibal

'@Tompot
Niet elk jong wereldtalent is ook per definitie een goed genoege klimmer. Als je wat voorloopt in je ontwikkeling of gewoon een grote motor hebt kom je op die leeftijd eigenlijk op elk terrein wel bovendrijven. Vergelijkbaar, op ander terrein, is Jetse Bol die massasprints won bij de junioren en beloften. Kijk voor de grap de top 10's van beloftenwedstrijden de afgelopen 15 jaar eens na en kijk waar die jongens nu rijden.

De reden dat ik het een uitschieter beschouw is omdat hij die 9e plek min of meer hetzelfde behaalde als Carl Fredrik Hagen ooit zijn befaamde top 10 plek in de Vuelta haalde. Beter/constanter zijn dan de mannen achter je, maar eigenlijk niet in de buurt komen van de mannen voor je. Ik zie geen reden om te denken dat Foss dat gat naar de mannen voor hem nu gedicht zou hebben. Niet in zijn rijden toen (sommige jongens zie je dat ze de kwaliteiten wel hebben, maar nog niet constant genoeg zijn bijvoorbeeld) en niet in zijn rijden daarna.

Tenslotte laten veel jongens die in een grote ronde 'bevestigen' voor een nog betere prestatie de jaren daarop dat ze in aanloop naar die ene ronde ook een bepaalde stijgende lijn laten zien die er al op wijst dat dit er aan gaat komen. Foss liet vooral zien gewoon een meer dan prima subsubtopper te zijn. Plekjes 10-15 in grote rondes staan vol met dat soort jongens, zonder dat ze het ooit beter doen. En soms heb je mazzel, en is dat plekje 9.

Een Foss die wéér 8e of 9e wordt zou me niets verbazen hoor. Een Foss die in de buurt komt van de top 6 wel. Dan moet de rest wel erg tegenvallen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Edit: zag al zelf dat je Hindley bedoelt. Die stond toch niet op m’n shortlist.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.