Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 11 ... 197 198
niek-vdv

Volgens Lefevere exit Van Wilder voor de Giro met een kaakbreuk

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Jumbo mist vandaag Roglic en Benoot en Vingegaard was niet fit... geen wonder dat ze in de breedte tekort kwamen. Van een Van Aert die niet voor deze koers piekte kon je ook niet veel meer verwachten.

madeinstars

Goh, als je 2e en 3e wordt in de laatste twee monumenten en dat dat dan 'niet crescendo' is... Zo wil ik ook wel 'niet crescendo' gaan.

nasibal

Scorebordjournalistiek. In de breedte zijn de prestaties inderdaad niet in lijn met het hoe het seizoen begon. Daarnaast zijn er veel zieke en zwakken. Dat één wereldtopper in je gelederen op eigen kracht fantastische prestaties neerzet verandert daar vrij weinig aan.

Daartegenover staat natuurlijk wel dat een Benoot weer beter is gaan rijden sinds hij in het gele truitje rijdt en Laporte ondanks wat tegenvallende resultaten in de laatste paar wedstrijden toch ook een stap/bevestiging gemaakt lijkt te hebben.

Of het iets betekent voor de Giro weet ik niet. Het is in ieder geval zo dat er uitgeruste jongens aan de Giro beginnen voor TJV.

Laatst gewijzigd
j3rm14h

Wat is jullie verdeling op vlak van aantal klimmers, sprinters, klassement,...? Ik heb momenteel wat twijfels over het aantal sprinters. Zeker omdat hier momenteel ook nog niet echt 2e - 3erangsprinters tussen staan?

pirazzi

De startlijst is nog niet volledig uiteraard maar als je bij ploegen kijkt staan er 21 terwijl er 22 deelnemen; de ploeg Drone Hopper - Androni Giocattoli staat er nog niet bij.

Maurimaler

Zien jullie Viviani nog een deftige ereplaats sprinten, want zijn laatste prestaties zijn ronduit slecht.

madeinstars

Even iets anders, maar zouden ze Pidcock echt de Giro laten rijden bij Ineos? Die is niet vooruit te branden joh.

pirazzi

...

Laatst gewijzigd
Nylz

Omslaan?

Met de Wielerboys Podcast gaan we trouwens ook de Giro volgen. Luister hier: https://open.spotify.com/show/6bfwVw5ibF3s56xuYP1YUf?si=_rnUm_V7RXikAQQZlsx5cw

pirazzi

Omslaan naar pagina 12.

nasibal

Ik zou wel stuk gaan als met het wegvallen van Van Wilder Evenepoel wordt opgeroepen voor de Giro. En dan gewoon lekker 6 miljoen maken.

ZK

En dan de vraag, voor welk bedrag zou je hem zonder specifieke voorbereiding selecteren in je scorito team?

La Primavera

'@Tompot Het gaat niet 'crescendo' in de hele wielersport. Kijk even hoeveel zieken/blessures er momenteel zijn. Die zitten echt niet alleen bij Jumbo Visma. Klinkt sowieso een beetje alsof je je gevoel bij JV aan het extrapoleren bent naar de Giro. Ik snap je gevoel overigens wel hoor, maar als je dit gevoel bij Jumbo Visma hebt dan zou je het eigenlijk breder moeten trekken naar alle ploegen die meedoen aan de Giro.

En dan komen we dus uit bij een Giro die kneiter onvoorspelbaar wordt vanwege ziekte uitbraken.

La Primavera

Ik hoop het niet Tompot. Dat is slecht voor het Scorito pooltje...

Shit het ouderwetse gevoel komt weer terug. Komende week het Wilhelmus maar weer op repeat als tegengevoel. :)

Antonini

'@nasibal PatLef klonk vrij negatief over het rijden voor een 10e plek van Cattaneo, dus ik verwacht nog wel wat aanpassingen bij QS. Maar wellicht ook voor de tour als Flip dat niet haalt.

KV

No way dat ze Remco zonder adequate voorbereiding terug naar de Giro sturen

La Primavera

Waar heb ik dat eerder gehoord?

Oja in mei 2021. ;)

KV

Haha I know, maar zo iets dom zullen ze echt geen 2de keer doen.

Ab Normaal

'@antonini
Waar zei Patje dat over Cattaneo? Heeft ie geen geloof in 'm?

nasibal

Interessante quote van Mollema:

Mijn doel is om voor een etappezege te gaan”, kijkt hij vooruit. “En we hebben renners met klassementsambities, dus waar mogelijk ga ik hun bijstaan.”

Dat hij hij zelf voor ritten zou gaan is al heel lang bekend. Wat ik interessanter vind is dat hij over 'rennerS met klassementsambities" spreekt, meervoud. En daarna dus ook nog 'hun'. Opzich geen gekke gedachte. Ciccone heeft aangegeven te willen kijken hoe het gaat, maar als het niet lukt of volkomen kut is dan geeft hij alsnog het AK op. Dat je dan probeert ook een 2e renner kort te laten staan kan ik begrijpen.

De grote vraag is dan wie dat gaat zijn? Skjelmose? Lopez? Tiberi? Met name de laatste had ik héél graag meegenomen als juichrenner als niet al die andere namen ook in de selectie hadden gezeten. Lijkt wel veruit de beste tijdrit van de jonkies te hebben, al lijken de andere twee net iets verder wat klimmen betreft.

La Primavera

Interessant inderdaad. Tiberi lijkt me wat te vroeg, Skjelmose zou ik erg leuk vinden maar Lopez lijkt me daar dan de meest geschikte kandidaat voor. Die heeft al wat meer ervaring in de grote rondes en heeft het niet onverdienstelijk gedaan in de Vuelta vorig jaar.

Zit echt wel heel wat leuk jong grut bij Trek tegenwoordig.

nasibal

Ja Lopez lijkt mij inderdaad ook het meest logische. Al zie ik hem geen potten breken eigenlijk. Zal voor plek 15 zijn.

Punchen of verzuipen

Koning Rein rechtstreeks de World Tour in als contractloze renner! Meteen Giro meepakken dan maar?

Jan Janssens

Over interessante quotes van ploegmaats, Poels spreekt over kopman Landa (en dus niet Bilbao). Allicht Landa dan toch de grote kopman en Bilbao in geval van nood?

1 2 ... 11 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.