Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 12 ... 197 198
Wicked Wout

Barbero ook ;-)

niek-vdv

Cees Bol heeft ook eindelijk een prijs gekregen, 2 miljoen. Vind ik te duur.

de Tour

Bol 2 mil idd. Kan toch gewoon 1,5 mil zijn net als Dainese.

KV

Zelfs voor 1.5 had ik hem niet genomen

de Tour

Prachtige discussie trouwens over Foss hier!

Foss kun je prima als kopman uitspelen in de eerste tijdrit. Dat maakt zijn prijs iets vriendelijker. Ik neem aan dat de mensen die Foss kiezen geen Dumoulin nemen. Dat lijkt me overkill.

de Tour

'@KV Ik ook niet. Maar om aan te geven dat 2 mil gewoon geen logische prijs is voor iemand die zelf denkt dat hij kan sprinten.

nasibal

Forumaljarenmegakutpost

Jan Janssens

Cees Bol zou ik zelf niet voor 1 mil genomen hebben. Vrij stom dat hij erbij komt had ervoor Dainese wel in het team voor paar zekere top 10 plaatsen. Als ze het nu verdelen en Bol gaat zijn kans voor de 20ste plaats zal Dainese niet veel opleveren.. snap de insteek van DSM totaal niet met een GC renner die in vorm is niet meer te ondersteunen..

madeinstars

Bol voor 2 miljoen is inderdaad onzinnig. Het sprintteam gaat een hele lastige puzzel worden, denk ik.

Guido Maltempi

Het is qua sprinters echt te hopen dat BEx, Bahrain, AG2R en/of Bora nog iemand meenemen, en dat de stagiair daar dan geen al te achterlijk prijskaartje op plakt. Binnen het huidige aanbod zie ik er eigenlijk maar 3 die ik met een gerust hart in mijn team durf te klikken.

La Primavera

Ewan is ook weer een lastige.. die sla ik normaal gezien consequent over. Afgezien van vorig jaar in Giro en Tour... en zo geschiedde... Voor mij is de enige reden om Ewan mee te nemen om hem kopman te maken. Kans is groot dat ik weer op een andere sprinter ga vertrouwen en schietgebedjes doe dat deze sprinter consequent top 5/3 kan rijden.

Ewan nemen voelt als het bewust stappen in val en hopen dat deze niet scherp afgesteld staat.

Ketjap Manis

Heb hetzelfde. Je wil op het vlakke een zekere kopman. Cav zonder Morkov vind ik niet zeker. Merlier met blessure en zijn positionering is ook geen zekere kopman. Een sprinter uit de tweede lijn maak ik ook niet graag kopman. Dan blijft Ewan over. Hij zal zijn 4 miljoen niet waard zijn, maar de punten moeten wel binnen gehaald worden in de vlakke sprints. En omdat Lotto elk puntje nodig heeft zal hij misschien minder snel laten lopen. Voor nu staat hij er wel in, terwijl ik hem normaal ook altijd skip.

nasibal

Met mogelijk maar 5 volledige sprints vind ik die kopman issue eigenlijk niet zo interessant. We praten over een max van 250 punten. Als je kopman 5x 10e wordt mis je dus (uit mn hoofd) ongeveer 150 punten. Gegeven dat niemand de perfecte score heeft (tenzij Ewan 5 keer wint) en je kopman het vast beter doet dan gemiddeld 10e zal het daadwerkelijke verschil een stuk kleiner zijn. Ik ben dus in dit specifieke geval vooral op zoek naar consistentie. Een kopman die 5x 5e wordt zou ik al meer dan ideaal vinden. Daar heb ik wel een naam voor.

Daar tegenover staat dat als je een potentiële kopmansprinter niet meeneemt je natuurlijk ook z'n verschil in reguliere punten mist, wat het bovengenoemde verschil in praktijk verdubbelt.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Hier ook geen groot fan van Ewan. Neig eerder naar Cav, maar wie zitten er in zijn leadout? Merlier ook een optie uiteraard. Dan hebben we Démare nog, nog zo'n vraagteken.
Over Lotto-Soudal gesproken. Het is hier al aangehaald, maar die lijken dit forum te lezen. In 1 klap 2 cultrenners aantrekken. Misschien dat ze Fiorelli en Sosa ook een aanbod kunnen doen :)

La Primavera

Het verschil zit hem erin dat je kopman Ewan gewoon kopman kan maken in iedere sprint etappe en dan 4/5 sprints top 3 rijdt/wint en een keer laat lopen. Bij andere sprinters heb je toch al gauw dat ze de ene keer de sterren uit de hemel sprinten en de andere keer weer niet. Laat dat nou net funest zijn voor je kopmankeuzes, want dan kies je dus altijd precies de verkeerde kopman..

Voelt vaak als loterijwerk en is mega frustrerend. Maarja een Ewan die altijd te duur is met kans op extra te duur door vroege exit is net zo frustrerend.

Laatst gewijzigd
Antonini

Ewan wint meestal een rit of 1-2, maar laat ook geregeld lopen wanneer hij niet goed gepositioneerd zit. Dat maakt hem naast het afstappen nog minder aantrekkelijk.

Wat betreft DSM en Bol. Eerst maar eens afwachten wat de ploeg over de rollen communiceert. Wellicht dat Dainese de belangrijkste rol in de Giro krijgt en Bol in de Tour. De UCI punten zijn voor DSM heel belangrijk, dus zo gek is het denk ik niet dat ze op meerdere paarden wedden. Ook zullen ze voor Bardet de koers niet hoeven dragen, dus hij heeft aan 3-4 helpers wel genoeg.

Landeirovic

Gaviria is wel 1 van de beter klimmende sprinter die meedoen.

niek-vdv

Intermarché zal ook nog wel Pasqualon meenemen waardoor Bini wellicht weer minder kansen zal krijgen. Ewan neem ik net als Cav alleen als hij een goede lead-out meekrijgt in de vorm van een De Buyst.

La Primavera

'@Landeirovic En iemand die al 3x Covid heeft gehad en zijn voorjaar in duigen zag vallen door een sleutelbeenbreuk. Rijdt nog wel Romandië maar vraag me af of daar uberhaupt gesprint gaat worden.

Landeirovic

Ja dat klopt, maar het is vooral de 1e keer dat je echt ziek bent van het virus. Vorig jaar klom Gaviria in de Giro als sprinter het best samen met Sagan. Dit jaar in Saudi Tour en Oman klom hij ook goed. Rit 3 op donderdag zou in principe een sprint zijn. We zullen zien! Het gaat de enige grote ronde zijn voor Gaviria en.het seizoen van de laatste kans. Hij gaat hem vast willen uitrijden en zich tonen. Ik verwacht een goede Gaviria aan de start van de Giro.

Antonini

'@niek-vdv ik verwacht inderdaad ook wel Pasqualon, maar Bini heeft de Giro als hoofddoel gesteld en er zelfs klassiekers voor laten lopen, hij heeft een zeer realistische kans op het blauw. Dan verwacht ik hem er iedere sprint wel bij.

Ik denk dat de UCI punten voor veel teams sowieso wel druk zal zetten op de sprints. Ik zie bijvoorbeeld dat Ewan dit seizoen veel minder sprints laat lopen, wellicht dat dit ook een nadrukkelijke instructie is met het oog op de punten.

ditisdavid

De Buyst heeft in Turkije zijn sleutelbeen gebroken dus die zal zeker niet als leadout van Ewan starten.

Guido Maltempi

De Buyst heeft z'n sleutelbeen gebroken in die geneutraliseerde regenetappe in Turkije. Eeuwig zonde, die stond voor 500k in het spel en was een perfecte puntensprokkelaar geweest. (edit: @ditisdavid was me voor)

In datzelfde rondje vond ik Ewan, ondanks twee ritzeges, op z'n zachtst gezegd niet overtuigend. Bij Merlier is het probleem niet alleen z'n positionering, maar toch ook wel z'n onvermogen om hoge bergen op te fietsen. En Cav zonder Morkov lijkt me ook geen zekerheidje. Ik neig dus ook naar de '5x 5e kopman' waar @nasibal op doelt.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

Gaviria staat ook hier bij mij aan de start. Kan een berg en heuvel goed verteren en reed vorig jaar veel punten bij elkaar en is teamgenoot van de topfavoriet voor het jongerenklassement wat mij betreft. Echter zijn fysieke gesteldheid is nu een vraagteken.

niek-vdv

Gaviria ook bevestigd voor Eschborn-Frankfurt zondag, dat zal een betere indicatie zijn. Betekent automatisch ook dat hij Romandië niet uit zal rijden.

1 2 ... 12 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.