Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 101 ... 197 198
KV

Auwtch. Doet pijn zonder Yates in het team.

niek-vdv

Van der Poel na 2x cappen ook al 240 punten gepakt, bijna het maximale van wat mogelijk was vooraf tot nu toe.

zitvlees

kopman punten kan je beter niet meetellen bij puntenpotentieel. Is hier toch vaak uitvoerig uitgelegd waarom dat wel logisch lijkt, maar toch een denk fout is als je een eerlijke vergelijking wilt maken met andere opties.

BlingSagan

Hm. Het loden bekertje is bijna binnen. Ik sta op 10%. Nog iemand slechter ?

Papa Bart

Ik vrees dat ik in de WF poule plekkie 12 inneem, met ruim 99% en 321 dag puntjens een hele mooie grande partenza beleef. Lekkah!
Nog104 puntjes en Matje is zijn prijs waard (100pt/miljoen) Dat komt morgen wel goed, die bovendien wel wat teampuntjes zal opleveren. Wat een beest zeg.
Opstelling morgen
Cavendish (c)
Gaviria
Girmay
Marezcko
Fiorelli
Dainese
Yates
Matje
Almeida

Ik twijfel met cap tussen Cav en Gaviria. Ik denk dat Cav sneller is maar Gaviria presteerde momenteel zo stabiel.

Capra

Slechte dag hier zonder Yates, heb hem sowieso niet.
De enige bankpunten zijn voor Bardet, dus daar ligt het ook niet aan. De keuze voor Tratnik ipv Sobrero pakt helaas ook fout uit.
Maar....Verona is nog ver, 42% voorlopig dus nog volop kans om te stijgen iig.

Zadelpen

Wat niemand aan zag komen is dan dus toch gebeurd. Wij zijn een petit peux door het ijs gezakt met als klap op de vuurpijl je kapitein die zo een wak in rijdt. Man, wat valt dat weer tegen. Alsof iemand ongevraagd selfies van zijn zadelpen rond stuurt. Ik voel me helemaal niet lekker, vies zelfs. Een huldiging op een leeg plein. Bah!

Daarentegen staat er natuurlijk een episch team Zadelpen, volledig gericht op etappe 3 - tot einde Giro. We staan er fantastisch voor. Nu begint het pas.

We komen er vanaf..... nu! Aan.

Jokertje

Ik volg al meerdere jaren dit geweldige forum.
Wat een genot om de vaste forum gasten te zien discussiëren.
Nasibal, zadelpen, kv, kevinraar, vuillerdemoz, doe maar renaat noem ze maar op.

Op scorito speel ik mee onder de naam:
Nog nooit verloren
Sta nu 97ste in de algemene poule en hoop dit jaar een goud bekertje bij te mogen schrijven.

Dan lijkt het me leuk om een paar renners te bespreken.

Bilbao en landa de eeuwige discussie wie is er kopman.
Zou het team dit bepalen na de eerste echte bergetappe of laten ze het open?.

Persoonlijk denk ik dat ze het open zullen laten.

Sobrero ijzersterke tijdrit vandaag.
Staat er goed voor in het algemeen klassement.
Gaat de ploeg hem proberen dicht in het klassement te houden , of zal hij zich volledig moeten opofferen voor yates.
Moet zeggen dat de tijdrit van Yates geweldig was.
Top 10 vandaag had ik voor Yates zeker verwacht, maar de winst niet.

Almeida toch wel een tegenvallende tijdrit vandaag naar mijn mening.
Denk dat hij verwacht had vandaag wat tijd te pakken op de grote jongens.

Als Bardet ook nog eens een goede tijdrit gaat rijden heeft hij wel echt een hele goede vorm op het moment.
Blij dat ik hem in het team heb laten staan.

Brand maar los mannen!!

wielergekkie

Ondanks een slecht tijdrit team toch 251 punten. Thanks to Mvdp (c) en Yates. Ook hier zat Kamna op de bank.
Team voor morgen: Cavendish, Demare, Gaviria, Consonni, Girmay, Albanese, Theuns, Mvdp en Yates.

Hopelijk levert dat weer genoeg punten op.

runnerup

wow yates

Gladiool

'@Thomberg: En dat is precies wat ik tegen nasibal gisteren zei: je kunt beredeneren tot je een ons weegt. Het was ook alweer even geleden buiten die TT in Parijs-Nice dat Yates goed tegen de klok reed. Na gisteren leek het me heel plausibel dat Yates 25e zou worden of iets in die strekking. Vandaag heb ik twee 0punters (Ulissi en Cort) waar ik veel meer van had verwacht en Yates op het bankje. Gisteren scoorde ik met dezelfde redeneringen 96%.

Je mist altijd variabelen. Daarom vind ik het ook zo'n onzin om te spreken van 'je gram halen', aangezien bijna niemand buiten nasibal vooraf z'n overwegingen deelt. Dan is het achteraf makkelijk schieten. Je hoort me ook niet lachen over Ewan die ik zelden meeneem omdat ie altijd inhoudt, valt en dat soort onzin. Gebeurt gisteren, en zoals ik gisteren al zei, kan zomaar de volgende keer erin lopen. Dat kwam sneller dan gedacht met flink wat leergeld.

Vandaag had ik Cort mee, die dit prima kan. Die is met z'n verkeerde been uit bed gestapt. Ander voorbeeld is Kelderman, die je op basis van de informatie nooit mee had mogen nemen. Hij lijkt echter zelden meer in vorm te zijn geweest.

De kunst is om over de hele ronde zoveel mogelijk juiste keuzes te maken. Dat kan op basis van het verleden, informatie, stats, interviews, etc. Maar er zijn altijd dingen die je op gevoel moet doen. Dan is het leuk dat sommige mensen hier op één keuze interessant komen doen, maar die hebben denk ik heel wat minder bekertjes op de plank dan nasibal... of ikzelf. Daar bedoel ik niks mee richting jou, maar meer in het algemeen dat één slippertje of foute keuze niet zoveel zegt.

ZK

Mij ook, maar het is de gok waard ;)

(edit: volgende alternatief was Landa namelijk. Wellicht top… 30?)


@Jeffrey81 jij hebt dat met 30e plaats uitstekend voorspeld, nieuwe meestervoorspeller!

ZK

Ik ben nog niet toegelaten tot de WF forum subleague. Kan beheerder mij accepteren?

Thomberg

'@gladiool, ik wist niet dat je gisteren ook in de Nasibal discussie verwikkeld was. Maar ben het met je eens, vooraf waaroms delen is fijner ipv achteraf. En Kelderman helemaal mee eens. Probeerde ik gisteren ook aan te halen dat het helemaal niet logisch was op basis van de beschikbare informatie dat hij het nu zo goed doet. Maar wel mooi natuurlijk!

Ik deelde vooraf ook dat ik MAL boven Bardet verwachtte, maarja dat is weer andersom. Alleen Skjellmose baal ik van. Gisteren niet opgesteld en vandaag zeker in punten en jongerenpunten verwacht.

@papabart als je Cav mee neemt (ik ook trouwens) dan zou je verwachten dat je hem morgen ook capt boven Gaviria. Anders had een keuze voor Nizzolo ipv Cav logischer geweest (maar mss heb je die ook al). Ik maak Cav gewoon cap morgen.

Ik klik Albanese er ook in trouwens.

arjenzvob

Ik heb vandaag keurig 150 punten gehaald met Kämna op de bank.... Stom!

11.000 punten gezakt. Maar goed, dit was redelijk ingecalculeerd. Jammer dat cap Almeida zo tegenviel. Morgen haal ik wel weer wat in met een sterk sprintersteam, en nadat Kämna roze pakt op de Etna klim ik met hem mee naar boven ;)

Kelderman heeft trouwens bij de NOS een mooi toneelstukje gespeeld zeg. Prima in vorm!

niek-vdv

Albanese laat ik morgen thuis, liever de 11 zekere punten van Yates.

zitvlees

'@Gladiool

Dan is het leuk dat sommige mensen hier op één keuze interessant komen doen, maar die hebben denk ik heel wat minder bekertjes op de plank dan nasibal… of ikzelf

Ik denk dat we voorop moeten stellen dat iedereen hier ontzettend veel leert van onder meer de denkwijze van de echte kenners zoals jij en nasibal. Hij heeft vorige jaar Tour heel uitgebreid op een DM van mij gereageerd en deels door de keuzes die daar uit volgde, heb ik toen mijn eerste beker gekregen.

Ik denk wel dat wat je hier zegt een beetje nuance mist. In mijn ogen komen mensen hier na een foute keuze bijna even vaak melden dat het niet aan een inschattingsfout van hun lag, dan dat er mensen zichzelf briljant komen verklaren na een goed uitpakkende keuze. Beide kan irritant zijn, zeker als van te voren weinig mensen hun keuze durven te delen. Daar kan ik nogmaals alleen maar respect hebben voor de grote jongens die dat wel doen en zo toch ook wel een target op hun rug plakken. Kan me ook voorstellen dat het voor de oudere garde extra vervelend is als een paar snotneuzen zoals ik zelf even komen vertellen wat hun wel logisch leek. Toch hoop ik dat dat gewenst blijft, zolang het goed onderbouwd is. Van iedereen kan je wat leren (de een meer dan van de ander) en ik denk dat de beste hier toch al vooral naar zichzelf kijken bij een misser, anders waren ze nooit zo consistent geworden.

Benzardi

'@BLINGSAGAN

Ik sta op 19,6%, dan zit je toch echt met je pik in het zand

Morgen.............. gaan we voor 9 renners en een kopman.
Meer kan ik er niet over zeggen en eigenlijk ............heb ik al te veel gezegd

kevinraar

weer een slechte dag maar 169 punten gehaald sta op maar 8.4 procent

arjenzvob

Mooi gezegd zitvlees!

Jasperdewaal11

287 puntjes vandaag met de volledige top 3. Bardet niet opgesteld maar ok loop ik niet zo heel veel mee mis.

Morgen maar met:
- Cav (c)
- gaviria
- bauhaus
- consonni
- girmay
- theuns
- MvdP
- Yates
- Tommeke of Foss.

kevinraar

Blijkbaar vergeten om mollema en kemna te selecteren dacht dat ik dat wel had gedaan

Symen De boer

318 puntjes vandaag en gister 272 prima begin zo
Sta op beter dan 88,9% plekje 2914

Voor morgen
Gaviria (C)
Bauhaus
Demare
Girmay
Consonni
Theuns
Mareczko
Mvp
Yates

Succes morgen

Stijn Lemmens

289 punten vandaag, gisteren 322 punten sta op 93,9%
Nu volhouden😀

Teampje voor morgen:

(C) Gaviria
Demare
Nizzolo
Consonni
Dainese
Girmay
Theuns
van der Poel
Yates

Iedereen succes

Behatzailea

Over morgen valt niet veel te zeggen: alle (semi)-sprinters (incl. VDP) en Sobrero voor zijn truitje. Démare captain.

1 2 ... 101 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.