'@Ditwashet Je hebt gelijk, het is niet helemaal fair hem nu op de zwarte lijst te zetten. Het is vooral omdat hij ook in de Vuelta opgaf op een raar moment (blijkbaar psychische klachten als ik het me goed herinner). Kan ook komen omdat hij bij Movistar niet goed op zijn plek zat. Hij is mentaal niet altijd de sterkste renner, ondanks ik het hem van harte gun. Hij brengt dus risico met zich mee voor mogelijke punten, daar waar ik andere renners met meer zekerheid kan opstellen. Het is niks persoonlijks, hij is een mooie renner om naar te kijken als hij het goed doet.
'@zitvlees uiteraard, omdat je dan plekken te kort komt in week3. Zo heb ik momenteel nog 10 potentiele renners voor rit16, maar er zullen nog uitvallers volgen.
@Wicked Wout, het is niet optimaal, maar in vergelijking met andere top scorito spelers loop je niet per definitie veel schade op, omdat die ook Lopez voor 3 miljoen zullen hebben geselecteerd.
Overigens snap ik dit soort etappes nooit zo goed. Er zijn altijd teams die meer gebaat zijn bij een harde koers, zoveel kansen heb je niet voor een Giro etappe(Ik kijk voornamelijk naar Bahrain). Wat kost het dan om wat man op kop te zetten en de koers hard te maken, er is net een rustdag geweest morgen en overmorgen zijn zo vlak als een dubbeltje.
Er is overigens nog een kans voor de mensen met MvdP in de dagopstelling om meer dan 8 punten te scoren... Oldani moet gewoon winnen!
MvdP zit hier wel braaf op de bank, als Mareczko OTL gaat met de komende twee etappes voor de boeg dan gaat hij ook definitief op zwarte lijst overigens.
Wordt nog afwachten trouwens, die voorsprong van de kopgroep neemt snel terug.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.