Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 126 ... 197 198
zitvlees

'@Thombeg

de Montagna Grande di Viggiano denkt daar anders over.. maar ik zal hem wel een plekkie geven want ge wit ut dikkels nie

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Thombeg

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat VDP gaat doen. Sterker nog, ik denk dat dit soort besluiten bij hem pas in het moment zelf genomen worden. Prima kans dat hij morgen in de finale denkt, waarom niet? Prima kans ook dat het om dezelfde reden wéér niet lukt. Daarnaast ook net zo goed een prima kans dat hij hij denkt 'waarom wel?'

Je weet het bij die gozer gewoon niet. Daarom baal ik zo van de OTL van Mareczko ;)

Qua rood omcirkelen ben ik ook benieuwd of hij een etappe omcrikeld en dan een andere niets doet, of dat hij het gewoon van dag tot dag bekijkt en elke kans die hij als kans ziet aangrijpt. Ook die beslissingen worden denk ik on-the-go gemaakt.

Odin

'@guido

Waarop baseer je dat voor Bauhaus? Die hoefde bergop niet eens te lossen vandaag.

arjenzvob

Etappe 7 is in mijn ogen te veel klimwerk voor Matje. Dat is meer iets voor mijn grote vriend Kämna, Valter etc.

nasibal

Al is de vraag of ze Kamna op dit moment gaan laten rijden. Trek sowieso niet ;)

Sterker nog, het zou me niets verbazen als Bora Lopez hoopt te kunnen lossen in een harde koers. Ze hebben er wel het team voor, maar Lopez is geen watje natuurlijk. Dan heb je uberhaupt kans dat er geen kopgroep meer voor eindigt, wat dan wél weer een mooie top 20 plek voor Lennard kan opleveren.

Laatst gewijzigd
Maurimaler

Voor morgen nog een dilemma Magnus Cort of MVD.
Wie geven jullie de meeste kans op een top 20?

Odin

Nou ik verwacht ze allebei niet in de top 20 maar als ik een keuze moest maken zou ik zeggen VDP maar denk dat die vooral vrijdag heeft omcirkeld

Benzardi

We zijn 5 dgn ver en we mogen nu al spreken van een foute Giro, met 3 renners die last hebben van zwakke kuiten en daardoor afgestapt zijn, is de top van De Duracelli's niet echt vrolijk.

De 42 % waar we opstaan moet morgen echt omhoog , anders pakken wij het badlaken van Zadelpen op.
Deze klapkuiten moeten het morgen doen

Cav
Ewan
Gaviria
Girmay
Ballerini
Van der Poel
Vendrame
Kamna
Almeida

Wie Cappie word ben ik nog niet over uit...............helaas

Odin

97,8% we gaan lekker. Had achteraf gezien Nizollo wel in me team willen hebben. Maar hoop dat we de stijgende lijn door kunnen pakken. Wel bijzonder dat ik algemeen bij de bovenste 3% zit en in de forumpoule maar bij de bovenste 15%, daar wordt een aardig niveau aangetikt.

Behatzailea

Morgen lastig te voorspellen. Ik verwacht in elk geval Bais en Tagliani in de aanval. Alle (semi-) sprinters weer mee en Kämna, Ciccone + Skjell voor de truipunten.

arjenzvob

Terecht dat jullie Kämna niet noemen als kanshebber. Ik bedoelde ook meer types als...
Ik ga denk ik voor Valter. Misschien durf ik hem zelfs te cappen. Of word ik nu overmoedig? Eerst maar eens sprinten.

Thomberg

Hebben we al iets over VDP kunnen vinden na de etappe vandaag? Mss tipje van de sluier over plannen voor morgen

Alhoewel ik denk dat @Nasibal gelijk heeft en VDP ter plekke kijkt hoe en wat

Edd1e

Hey, ik kom even melden dat ik op 100% sta met VDP, alleen omdat arjenzvob daar zo blij van wordt.

kevinraar

150 punten gehaald gestegen van 27.1 32.7 helaas waren cavendish en ewan eraf en moest fioreli opgeven

arjenzvob

Geen idee waarom je dat zegt @Edd1e. Mooie tussenstand voor je! Hou je ons op de hoogte?

Edd1e

Als het niet bevalt dat mensen scores posten, kan je er beter niet op reageren. Nu geef je ze alleen maar aandacht.

Primavoormij

'@kevinraar jammer man, het zit niet mee. Morgen wel een goede kans voor Ewan en Cavendish om weer een goede uitslag te rijden! Zou me niets verbazen als ze op 1 en 2 eindigen.

arjenzvob

Ik post ze zelf ook. Het gaat me alleen om punt 12 van het handboek van @La Primavera

Guruburu

Deze exoot😉 heeft gegokt en gewonnen met Demare als captain. Met 0,2% gestegen naar 99,9%. Morgen Cav maar weer cappen, enige vraagteken voor nu is VDP morgen opstellen of kiezen voor de zekere puntjes van Ciccone.

Thomberg

'@Guruburu verlicht ons met jouw wijsheden en voeg iets inhoudelijks toe. Wat zijn je overwegingen van VDP, dan mag je daarna je score delen als je gelijk had

bakfiets

Ik verkies morgen Albanese boven van der poel.

Vandaag wederom de juiste captain met gaviroa. Morgen ga ik weer voor cavendish. Die heeft kunnen sparen vandaag.

Bij ewan begin ik toch te twijfelen nu. Ik heb hem zelf niet maar is het bij hem alleen maar pech? Of heeft hij toch last van de val? Als het het eerste is dan zou hij morgen toch is moeten uitpakken.

Guruburu

Enige overweging is dat het van der Poel is en naar mijn idee top 5 zou kunnen sprinten. Vandaag alleen niet echt lekker gepositioneerd en hield toen hij ingesloten kwam te zitten gelijk z’n benen stil, omdat hij denk ik niet voor plek 6 of lager energie wil verspillen met nog een aantal etappes waar hij zijn zinnen op wil zetten in het verschiet. Ik neig dan ook naar de zekere puntjes van Ciccone.

Guruburu

'@Thombeg: Als overigens het criteria is dat je alleen je score mag posten als je de dag ervoor inhoudelijk je keuzes hebt mede gedeeld en je gelijk krijgt dan mocht ik vandaag dus ook mijn score posten. 😀 Ik ben benieuwd of ik het morgen weer mag doen..

Guido Maltempi

'@Odin

Waarop baseer je dat voor Bauhaus? Die hoefde bergop niet eens te lossen vandaag.

Ik begreep dat Bauhaus tijdens de achtervolging in de groep Démare zat? Dus bergop gelost en dankzij FDJ weer teruggekomen. Kan zijn dat dit niet klopt, ik heb de klim helaas zelf niet kunnen zien.

Mijn besluit om hem thuis te laten is eigenlijk gebaseerd op de andere twee grote rondes die hij reed. In 2017 startte hij in de Giro en deed hij het prima in de sprintetappes. Maar in de bergritten finishte hij een paar keer achter de bus, en in de 17de etappe (bergrit) gaf hij op wegens vermoeidheid. In de Vuelta van 2019 hetzelfde patroon: prima resultaten in de sprints, maar in vier bergritten op rij finisht hij als een van de allerlaatsten en in de 9de etappe (bergrit) geeft hij op.

Toegegeven: scorebordjournalistiek. Het zou best kunnen dat er andere oorzaken waren en dat het niet aan zijn klimcapaciteiten ligt. Maar met die twee DNF's in het achterhoofd vind ik het wel opvallend dat Bahrain hem na die Vuelta twee jaar lang niet heeft opgesteld in een grote ronde.

Daar bovenop komt dan het feit dat de etappe van komende zondag echt héél zwaar is. In de openingsfase zitten meteen twee lastige bergen, als je daar slechte benen hebt en achter de bus terecht komt dan is het over en uit. Voor Bauhaus is het te hopen dat hij daar de rest kan bijhouden, want het lijkt me uitgesloten dat Bahrain mannetjes gaat opofferen om hem terug te brengen. Zeker na het uitvallen van Tratnik hebben ze de rest van de ploeg nodig om de kopman(nen) te ondersteunen.

Dat gezegd hebbende: 'ik zie het somber in' was qua woordkeuze een beetje overdreven. Maar Bauhaus + Blockhaus is wat mij betreft wel een flink vraagteken.

daandej

Gestegen naar 95,1% had vandaag demare cap pakte goed uit met 291 punten

1 2 ... 126 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.