Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 127 ... 197 198
Franky122

Vdp gaat morgen minimaal top 3 rijden.

Odin

'@guido

Goede onderbouwing. Wellicht dat Sutherlin bij hem kan blijven en dat hij bij Demare in de buurt kan blijven in die etappe. Op die manier lijkt het mij dat hij goed zal
Zitten.

Maar zijn staat van dienst spreekt niet in zijn voordeel inderdaad.

Ted de la course

Voorlopig brommeren we elke dag nog een stukje naar boven op de ranglijst, maar Ewan heeft me ondertussen al wel een hoop punten gekost. Boven Cav verkozen omdat ik meer van hem verwachte in etappe 1 en vandaag. Beide keren iets tegen gekomen. Zou onkunde kunen zijn, maar ik houd het liever op pech..😅
Morgen kies ik m gewoon weer als kopman, t moet toch n keer lukken..?!
Verder onderweg MAL kwijt geraakt en de volgende wordt Dumoulin ben ik bang. Gelukkig wel de andere Lopez.

Vooraf werd hier al opgemerkt dat er veel interessante renners in de 750K categorie zitten. Dat blijkt ook wel. Arensman, Schmidt, Albanese, Sombrero, Vansevenant, Theuns, Marezco, Oldani en JA Lopez allemaal al 40 punten of meer. Heb zelf 6 renners van 750K mee waarvan 4 uit bovengenoemd rijtje. Wie biedt er meer?
En wie van boven genoemde gaat een echte (scorito) parel worden deze giro?

De 2 750kers die t voor mij (nog) niet hebben waargemaakt zijn Swift en Valter trouwens.

Bonorrie

.

Laatst gewijzigd
Timvideo

Dat Bauhaus door de mannen van FDJ mee de berg over kwam spreekt juist in zijn voordeel. Dat houdt namelijk in dat hij samen met Demare gelost is en die kan best prima een berg over.

Ik ben het met je eens dat Blockhaus wel lastig gaat zijn hoor. Maar daar kan iedere renner met een slechte dag in de problemen gaan komen. Ik zie Dumoulin daar (helaas) ook nog wel de brui er aan geven bedoel ik maar. Voor zijn laatste GT was Bauhaus nog best wel jong trouwens, dat moet ook meespelen voor de scorebord journalisten. Ik zou voorafgaande aan deze Giro nog wel durven te stellen dat mijn verwachting is dat Bauhaus tenminste een keertje top 2 moet kunnen eindigen. Aangezien ik deze voorspelling nu pas hier schrijf heeft hij minder kansen, maar wellicht is het morgen zo ver!

pirazzi

Vandaag stel ik van der Poel niet op omdat hij waarschijnlijk na afloop van de etappe niet meer in de top 5 van het puntenklassement staat.

Fredette

Voor vandaag een makkelijke keus. Cav mag het weer gaan doen. Zal KÄMNA nog zorgen voor wat rijdsverlies zodat die morgen weer mee kan gaan? Of zullen ze hem zoiezo wel laten gaan?

Jan Janssens

Gisteren voor start gaf VDP in een interview met sporza aan dat hij zich ging mengen in de sprint. Je zag hem ook aangaan maar daarna laten lopen. Iemand die een interview gezien heeft waarom? Is de intentie echt enkel winnen dan? En gaat hij zich nog mengen of was het gewoon omdat er in rit van gisteren zo een berg in zat? Je zal het zien dan zet je hem vandaag op de bank na gisteren en rijdt hij nu effe top 3 😁

Odin

Volgens mij was het omdat iemand hem bijna van ze fiets reed en toen ze sprint verpest was.

Westland95

We gaan gewoon door met Ewan kopman maken. Dat moet er toch een keer uitkomen.

Vuel Gi Tour

Toch wel wat medelijden met alle Ewan-picks.

Sies

Hoezo medelijden @pogi Never Pick?
Volgens mij is hier meer dan genoeg besproken en ook hele goede redenen waarom je Ewan absoluut niet moet kiezen.

geelinlatourette

Na eergister vol in @arjenzvob z’n enthousiasme mee te gaan door Kämna te cappen, en gister al m’n 7 sprinters in de top 10 te zien eindigen met démare captain, zijn we met 207 en 328 punten in totaal 19,5 % gestegen naar 96,9%. Vandaag verwacht ik een mindere dag aangezien Karsten gister aan gaf dat Bol het vandaag mag proberen. Dainese om die reden op de bank, en dan démare weer captain maken en hopen dat hij wint. Dan ga ik door Valter ipv Dainese mee te nemen toch hopelijk nog 16 puntjes mee snoepen.

Ik neem MVDP wel mee, aangezien de etappe eindigt op een rechte brede weg. Genoeg ruimte voor Mathieu om naar een top 5 te sprinten! Al zullen we er inderdaad waarschijnlijk op dat moment was achter komen of hij dit ook daadwerkelijk wil proberen. Team voor vandaag:

Démare (C)
Gaviria
Bauhaus
Girmay
Consonni
Theuns
Kamna
Valter
MVDP

Thomberg

VDP zal definitief niet sprinten vandaag

geelinlatourette

'@thombeg waar staat dit?

Thomberg

Alstublieft: https://m.youtube.com/watch?v=y6120QOlsfU&vidve=5727&autoplay=1

geelinlatourette

'@thombeg dat is een lekker plaatje zo op de vroege morgen, grazie

Thomberg

😎

Ketjap Manis

MVDP gaat definitief wel sprinten vandaag. Stel hem allemaal op zodat we Thombeg inhalen.

Vuel Gi Tour

'@Sies laten we eerlijk zijn. Wanneer Cav en Caleb beide even duur waren, was 90% hier voor Caleb gegaan. Logisch ook. Wetende dat de Giro en biljartvlak elkaar niet echt goed liggen. Om dan iets extra´s te investeren in Ewan kan ik ook nog in komen al heb ik dat zelf ook niet gedaan. Hij wordt meermaals door omstandigheden waar hij zelf soms weinig aan kan doen om zeep geholpen dat is dan toch wel sneu. Ik ben ook maar een lachende 3e op 80% scoritoscore. mand.

Fiepke

Haha, heb toch ook lang zitten twijfelen over MVDP vandaag. Andere opties zijn Vansevenant (eigen klassementpunten + evt. punten Cav). Tot op heden iedere dag wel wat keuzestress gehad, maar weinig bankpunten gehaald. Daarmee tot op heden ook op zilveren bekertje, maar verwacht qua klassementsmannen met MAL, Foss en geen Bardet t.z.t. toch tekort te gaan komen.

KV

VDP zal het vandaag normaal gezien opnieuw proberen (kort statement op hun facebook account). Of dit zal lukken is natuurlijk een andere kwestie, maar ik stel hem toch op. Ik gok op een 7de plekje.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Ketjap ik ik gunde iedereen wat zand(storm) zo op de donderdagochtend. Hij gaat inderdaad wel sprinten, althans ze gaan het proberen. Zie hun FB pagina

Punchen of verzuipen

'@Pogi Never pick: nee hoor. Ewan had van tevoren al aangegeven sowieso af te stappen. Cavendish niet, die gaat niet naar de Tour (want die is voor Jakobsen) en zal dus misschien wel uitrijden. Met het oog op het eindklassement voor de puntentrui was Cavendish dus ook bij gelijke prijs best wel een aantrekkelijke pick t.o.v. Ewan, zeker toen duidelijk werd dat Cavendish zijn elite-sprinttrein mee zou krijgen.

pirazzi

Dus van der Poel werd gisteren gehinderd, dat wist ik niet. Toch maar opstellen dan.

1 2 ... 127 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.