Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 128 ... 197 198
madeks

DSM houdt er een vrij bijzondere tactiek op na als je het mij vraagt. Vandaag is dus de kans voor de topsprinter Bol.
Durft iemand Dainese op de bank te houden?

Milanjacks

Als je Dainese of Bol bij de eerste 20 hebt dan heb je al een grote fout gemaakt want dit was allemaal bekend. Zeker voor die prijzen.

geelinlatourette

Op voorhand was dit bekend ja, maar het leuke is om op 1 van de 2 te gokken en als dat dan achteraf goed uitpakt ben je spekkoper. Dainese viel in de eerste 2 sprint enigszins tegen, maar als hij 2x top 3 had gesprint had ik wel willen zien of Bol dan vandaag de kans had gekregen

Punchen of verzuipen

DSM heeft aan het begin van de Giro al de verdeling voor de eerste 4 sprintetappes gecommuniceerd. Je hoefde dus niet per se te gokken, maar 'slechts' in te schatten of je Dainese voor 2 sprints (en daarna 2 keer aantrekker in de sprinttrein) voldoende vond voor 1,5M.

madeks

Ik wist dat dit op voorhand bekend was maar vraag me af of mensen met Dainese blind vertrouwen op deze woorden en hem op het bankje houden. Opzich zijn een 9e en 7e plek toch wat je mag verwachten van Dainese. Kan me niet voorstellen dat DSM op heel veel meer had gerekend.

geelinlatourette

'@madeks Ik denk ook niet dat zij veel hogere verwachtingen hadden dan plek 9 en 7. Vandaar dat ik het nog wel eens had willen zien als Dainese beter had gesprint dan verwacht (dus bijv 2x top 3).

Maar goed, zoals gezegd vandaag Dainese indd banken en hopen op ritwinst Démare zodat Valter 16 puntjes pakt.

Punchen of verzuipen

Een leadout-man kan ook nog 13e worden. Of Bol kan een mechanisch defect krijgen in de laatste 10km waardoor Dainese alsnog mag sprinten. Opstellen kán natuurlijk wel. Maar als je Dainese mee hebt genomen, dan wist je van tevoren al dat je bij dit soort etappes enorm moest gaan twijfelen en (eventueel) dure plekjes opvullen voor waarschijnlijk geen uitslag :-P

Vuel Gi Tour

'@punchen of verzuipen Cavendish meenemen voor de puntentrui was verre van realisitisch op voorhand. En ik weet ook wel dat Caleb af ging stappen maar dat zal dan voor de 3e week zijn. Eigenlijk zo goed als alle sprintetappes al gehad. Trekpaard Murkov stapt ook gegarandeerd af na (als ik het goed herinner) week 2. Ik ben benieuwd wat Cavendish dan gaat doen. Zou er niet raar van staan te kijken als hij het er ook bij laat.

Punchen of verzuipen

'@Pogi Never pick: Het punt is niet dat Cavendish sowieso uitrijdt. Het punt is dat Cavendish in ieder geval * een kans * heeft om uit te rijden en zo, eventueel, punten te pakken in de eindklassering. Dit in antwoord op jouw hypothetical "iedereen had Ewan genomen ipv Cavendish als ze even duur waren geweest". Bij een vergelijkbare expected value qua etappe-uitslagen, kan zo'n mogelijkheid op eindpunten meespelen. Bovendien maak ik Cavendish comfortabeler captain omdat hij mét zijn geweldige sprinttrein minder vaak massasprints zal hebben waar hij helemaal verkeerd zit en buiten de top5 rijdt. Zo'n dure topsprinter neem je vooral mee om een steady captain te hebben. Ik had dus wel degelijk Cavendish verkozen boven Ewan als ze dezelfde prijs waren geweest.

Vuel Gi Tour

'@Punchen of verzuipen Ik ben vooral blij dat ze niet dezelfde prijs waren want dan was ik er nu aardig de boot mee in gegaan haha! Beide hebben zo hun kwaliteiten in type etappes en type trein. Voor nu ben ik vooral blij met het meenemen van Gaviria :)

Punchen of verzuipen

Gaviria is tot nu toe ook een veilige kopmankeuze gebleken inderdaad!

Barrygoal

Voor degene met Dainese;
Bol werd de eerste sprint etappe ook "gewoon" 13e. Dus zoals hierboven ook al gezegd, je zou m op kunnen stellen.

Symen De boer

Demare of Gavaria cappen?

pirazzi

Van der Poel, Arensman of Valter.
Voordeel van Arensman en Valter is dat ze respectievelijk 2 en 6 "zekere" punten opleveren, van der Poel moet in de top 20 eindigen.

Laatst gewijzigd
Punchbox

Ik heb voor vandaag nog een plek over en die gaat tussen Albanese, Cort of Ciccone. Albanese eindigt steeds rond de 12-14 plek wat dus al meer punten dan de 11 van Ciccone oplevert. Cort zou hoger kunnen eindigen in de sprint als die er echt voor gaat maar dat is toch elke keer maar gokken bij hem..

KV

Cort zal niet sprinten vandaag

Barrygoal

wat een luxe als je kunt kiezen tussen Albanese en Ciccone..... had ze beide opgesteld ;) heb je geen mindere sprinters dan Albanese?

Laatst gewijzigd
Odin

Dat Cort niet zal sprinten is wat voorbarig, ligt er natuurlijk aan hoe de koers verloopt. Maar mocht het een reguliere massasprint worden zal Cort zich daar hoogstwaarschijnlijk niet in mengen

Thomberg

Bij mij ook keuze tussen Trek renner en Albanese. Maar ik kies voor laatste. Kans dat hij 9de zou worden is klein maar wel aanwezig. Kans dat hij helemaal buiten top 20 eindigt ook aanwezig maar zeer klein omdat hij blijft gaan en dan altijd de mensen die benen stilhouden voorbij gaat.

Dat “risico” is het me wel waard met het hogere plafond.

Eddix

Ook ik heb Albanese opgesteld ten koste van Ciccone. Albanese is deze Giro al meermaals op afspraak geweest 13e in etappe 1, 14e in etappe 3 en 12e in etappe 5. Vandaag zou een top 10 leuk zijn voor hem, maar ik verwacht wederom rond plek 10-15 als hij meesprint, kan trouwens ook zomaar 15-20 worden aangezien heel veel sprinters het vandaag wel willen proberen lijkt me.

Thomberg

'@eddix, eens. 15-20 is ook geen drama. Scheelt maar paar puntjes tov een zekere renner

KV

Verdomme. Volgens Dries De Bondt zal VDP toch niet meesprinten. Ze mogen dit dan wel vooraf wat duidelijker communiceren. Dat scheelt weer 11 zekere opvulpunten.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Eigenlijk wel logisch. Er komen nog meer kansen voor VDP en hij wil niet vallen in een massasprint.

Valvuillerdemoz

Matje maakt wel eens vaker grapjes met zijn ploeggenoten. Ik moet het nog zien!

Zadelpen

Poeh! Wat een lange zit.... Nog slechts 63kl.

1 2 ... 128 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.