Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 129 ... 197 198
Eddix

Het is rustig hier, getuige een saaie rit.. Inmiddels heb ik Diego Rosa wel genoeg in beeld gezien..

KV

Zo'n ritjes zouden ze toch echt maar 100km moeten maken

pirazzi

Nog anderhalf uur ongeveer, finish rond 18:10 uur. Maar in het laatste uur zal er wel sneller gereden worden dus de finish kan ook rond 17:45 uur zijn.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@kv waar lees je dat?

Voordeel van vandaag is wel dat morgen iedereen vol gas gaat

ditisdavid

Gaviria kopman, eerste echte misser deze ronde...

Jommelb

Auw, hier ook Gaviria kopman...

Daan Brakenhoff

Gaviria deed wel zelf echt heel dom, zo zie je trouwens wat zelfvertrouwen (en een goede lead-out) met iemand doet. Démare is normaal gesproken echt niet sneller dan Ewan en Cav. Nu al zin in morgen, eindelijk weer spektakel (hopelijk).

arjenzvob

Hoppa! Démare als kopman en we klimmen weer wat omhoog. Met 313 punten 2,4% richting 98,4% .

Maar man man man wat was Gaviria aan het doen?!? Idioot! Mocht hij een top-5 gehaald hebben zou hij sowieso gedeclasseerd worden.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Hmmm..... Als Gaviria een puntje of 30+ had binnen geharkt, hadden we een topscore gehad. Zonde. De schade valt echt reuze mee die sprints. Dat wordt baarden likken als de ak mannen er aan beginnen.

Team Zadelpen consolideert zichzelf op enkelvoudige wijze. Het talent begint te spatten. We gaan nu echt een gooi doen naar goud.

nasibal

Gaviria kopman zorgt vandaag wel dat ik een week niet kan zitten/lopen. Arjen moet voorlopig de eer hoog houden als matje-loos team, en dat doet hij gelukkig met verve. Zelf nog wel boven de 80 procent, maar met een andere cap was dat percentage gelijk een stuk hoger geweest

Zoals Daan hierboven al min of meer stelt is Demare té afhankelijk van zn trein. Dat bleek vorige jaren ook al vaak. Als de leadout goed is haalt hij geweldige resultaten en anders wordt hij 8e. Precies de reden dat ik hem niet durfde te cappen.

arjenzvob

Zijn lead-out was goed, maar zijn jump vond ik indrukwekkend!

wielergekkie

Na een toch wel tegenvallende ronde (286 punten) wel weer gestegen naar 99,3%. Nu hopen op 3 mooie koersdagen achter elkaar!

Daan Brakenhoff

Gaviria trouwens -13(?) gekregen voor het paars, dat is nog extra zuur zo

Rawolf

Demare zn leadout is toch zeer constant goed, nu hij een volle trein mee heeft. Ik durf hem wel captain te maken. Meer dan Ewan die snel verdwaald raakt en Gaviria die amper een sprinttrein kent en meer met zn fiets bezig is.

Morgen vroege vlucht die t haalt? Ik twijfel erover mannen als Cort op te stellen.

Laatst gewijzigd
nasibal

Gaviria laat keer op keer zien zich prima te kunnen handhaven zonder die trein, is dus alleen van zichzelf afhankelijk. Dat het vandaag mis loopt kan inderdaad wel een gevolg zijn van het gedoe van gisteren.

Dat de lead-out van Demare deze ronde tot nu toe relatief foutloos is klopt, maar dat was vóór de GIro zeker geen zekerheidje.

Laatst gewijzigd
vevie

Morgen een lastige etappe. Ik denk dat ik ga voor:

Covi
Kamna
Girmay
Gall
Ciccone
Mollema
Almeida
Yates
Demare

Een matige selectie. Ciccone en Mollema staan te kort. Kamna zou normaalgesproken een vaste pick zijn voor morgen, maar staat nu ook te kort. Die gozer kan goed klimmen. Die kun je niet zomaar teveel minuten gaan geven anders rijdt hij voor een AK. Ik hoop iig dat Covi, Gall en Girmay sowieso meezitten. Demare en Yates is voor de truipunten en AK punten.

Laatst gewijzigd
VlamToren

Scorito heeft ook een hele waslijst aan favorieten neer gezet. Gaat een lastige scorito etappe worden morgen

nasibal

'@Ditwashet

Zou goed kunnen, al gaat hij het heel moeilijk krijgen die derde week te overleven. Er roepen er hier en daar wel een paar dat hij goed zou kunnen klimmen, maar die hebben waarschijnlijk nog steeds niet door dat een heuvel echt iets anders is dan een klim ;)

Als hij de bergen over weet te komen (en dat lukt hem vaak op hangen en wurgen inderdaad alsnog wel) dan denk ik dat hij momenteel de grootste gegadigde is voor de puntentrui, Aan de andere kant: Girmay doet het in de masssasprints beter dan verwacht en heeft meer kansen om te sprokkelen.

Ragnar Lolbroek

Demare klopt Captain Cavendish. Gaviria geraakt verstrikt in het DSM-duo. Geen al te best dagje. 219 punten en 1,7% gezakt naar 96,8%.
Normaal zou ik morgen altijd Kämna opstellen. Nu staat hij wat te dicht in het AK. Hem opstellen voor de vaste punten kan. Wel nog, maar die situatie kan morgen om 18u zo maar anders zijn.
Je ziet dus Arjenz dat niet iedereen hier enkel komt posten als de uitslag goed was. 😅

Laatst gewijzigd
Pim96

Mollema zou ik niet aandurven na die vlucht van vandaag

Daan Brakenhoff

Een vlucht ligt natuurlijk voor de hand morgen, maar een scenario waar Kämna een gooi naar het roze wil doen sluit ik ook niet uit. Dat hij vandaag voor die bonus seconde gaat zegt genoeg denk ik. Hij zou natuurlijk dit kunnen doen vanuit de vlucht, maar Bora kan ook proberen López (ook gewoon hele degelijke klimmer) te gaan lossen op een vd laatste klimmetjes. Hierdoor zou het zomaar kunnen dat de AK mannen weer mee doen om ritwinst/plekken 5-20. Maakt het er allemaal niet makkelijker op om een team voor morgen te kiezen. Albanese voor zn 5de top15?

Aberastuuurrriii

Door de waardeloze actie van Gaviria een stevige 11% gezakt naar 82%. Voor vandaag keurig gehandhaafd zonder Ewan, Cav en Démare, maar vandaag is dan gelijk een slijtageslag als je cap zulke capriolen uithaalt

nasibal

Net even de actie van Gaviria teruggekeken:

In mijn ogen laat Bol zich in eerste instantie regelementair uit het wiel van Dainese zetten. Niet netjes dat Gaviria daar tussen duikt, maar de ruimte is er en Bol gaat praktisch opzij. Er zal op dat moment wat geroepen worden en Bol probeert terug in het wiel van Dainese te komen, so far so good.
Dainese maakt echter, waarschijnlijk als reactie op het geheel en het (vermoedelijke) geroep achter hem, een hele gekke actie naar rechts waardoor Gaviria ook naar rechts moet uitwijken, terwijl Bol dus juist weer naar links komt.

Eigenlijk wat mij betreft een ongelukkig incident waarbij Gaviria hooguit van onsportiviteit te betichten is, Bol van dom deuren open gooien en eigenlijk alleen Dainese van een vreemde manoeuvre.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Ragnar Dat heb ik ook nooit beweerd.

Overigens stel ik Kämna morgen wel op, maar ik denk niet dat hij mee mag vluchten van Trek (logisch!). Zijn bergpuntentotaal zou hij willen opkrikken, maar dat wordt lastig als hij niet mee mag vluchten. Misschien gaan Lopez en hij wel samen in de vlucht.... Zo veel scenario's mogelijk!

Ik denk echt dat Valter het gaat proberen morgen. Ik ga hem cappen. Het wordt een pittig begin met heel veel vluchtpogingen. Hopelijk een grote vluchtgroep, met Valter ook mee.
Trek vind ik nou niet echt een ploeg die makkelijk de boel kort houdt, dus een nieuwe roze truidager zou goed mogelijk zijn. Ineos houdt het verschil beperkt gok ik.

Ik ga dus voor:
Valter (c)
Kämna
Ulissi
Cort Nielsen
Démare

En dan:
Almeida (mocht Ulissi winnen, en wellicht zelf een mooie 13e plek of zo)
Theuns (mocht Lopez in roze blijven)
Girmay (puntenklassement)
Carapaz (Voor een mooie 12e plek)

Of Albanese....

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Voor morgen staat er nu.
Valter: aanval
Gall: aanval
Schmid: aanval
Kämna: verwacht er niet veel van, hopelijk wat truipunten.
Carapaz
Bilbao
Yates
Almeida
Ciccone: lopez moest maar eens roze houden.

Op de bank
Bardet: iemand moest plaats maken
Mathieu: cap voor etappe 8
Cort: verwacht hem eerder in etappe 8.
Girmay: zie Cort
Swift: zie Cort (heel misschien)

1 2 ... 129 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.