Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 131 ... 197 198
Behatzailea

Met Ciccone en Skjel ga ik voor de evt. truipunten, maar ik denk dat ze zelf ook wel een kunnen scoren. Kämna verwacht ik ook wel wat van. En daar dan de klassementsmannen bij. Geen VDP en Albanese. Ulissi als capitano wellicht.

Chef83

Feltet meld dat valter zich slecht voelt dus maar geen cap maar🤣 ik denk dat het dan gall en gall word of toch maar carapaz ai ai ai .

Poel
Albanese
Girmay
Reserve

user26790

Vandaag mijn slechtste score tot nu toe. Zonder de 3 duurste sprinters een afstraffing. 124 punten. 72,6%. Morgen een dag voor de vluchters en de klimmers die niet voor het klassement gaan.
Valverde (C)
Valter
Ullisi
Cort of MvdP
-------
Carapaz
Almeida
Kelderman
Bardet
Arensman

arjenzvob

Feltet zegt (vertaald uit het Deens):

Ten slotte heeft Attila Valter slechte benen gemeld, ook al is het een etappe die bij hem zou moeten passen,....

Wie weet waar hij dit gemeld heeft?

Laatst gewijzigd
nasibal

En vooral, wanneer. Ik kan er niets over terugvinden.

Primavoormij

Hij zegt bij Albanese ook dat 'he reported bad legs on the Etna'. Ik denk dat hij in het Deens zegt dat 'Valter slechte benen heeft gehad' en niet zozeer 'Valter heeft gemeld dat hij slechte benen had'.

Guido Maltempi

Feltet meldde dat ook al in de voorbeschouwing op de Etna etappe. Daar stond toen dat hij na etappe 1 bad legs had gemeld. Da's inmiddels dus een week geleden.

Edit: de verklaring van @Doe maar renaat klinkt wel plausibel eigenlijk. Dat 'reported bad legs' kom ik heel vaak tegen, zou goed kunnen dat het in het Deens net iets anders betekent.

Net als 'there will be crosswinds, after that there will be crosswinds and crosswinds, followed by crosswinds' :)

Laatst gewijzigd
Behatzailea

Feltet gaat voor VDP. En ze hebben het halve peloton als outsiders. Zo kan ik ook een voorbeschouwingen maken :-).

Symen De boer

Wie morgen kopmann maken save op klassement man
Of een valter of Skjelmose-jensen vdp denk te zwaar voor hem

Berend

Morgen vooral de vraag of ik VdPoel 'durf' te banken haha.
Denk wel dat het net wat zwaar is, en zaterdag logischer is voor hem en de al genoemde Albanese en Girmay.

Ik neem mee:
- Aanval: Valter, Ulissi, G. Martin (staat op 4 min, maar wel kans dat ze hem laten rijden)
- AK: Carapaz, Kelderman, Almeida, Bilbao (zie ik allemaal wel lekker sprinten op de finish voor welke plek dan ook)
- Kamna, zal niet mee mogen in de aanval maar neem aan dat die wel voor roze gaat en/of voor behoud bergtrui?

Heb ik 1 plek over voor:
- Valverde, Bardet, Arensman of VdPoel - luxeproblemen :)

Sowieso op de (straf)bank: Foss & Dumoulin :-)

Thomberg

Kamna is zelf helder over morgen (bron: Radsport-News): Ob ich versuchen werde das Trikot zu verteidigen kann ich jetzt noch nicht sagen. Ich denke nicht, dass man (die anderen Teams, d. Red) mich aktuell noch mal in eine Ausreißergruppe lässt, entsprechend werde ich da auch nichts versuchen."

Hij kan z’n trui wel houden maar verder zou ik niet veel verwachten van Kamna

Guido Maltempi

Na lang wikken en wegen kom ik hier op uit:

Carapaz (c)
Almeida
Bardet
Ciccone
Valter
Gall
MvdP
Albanese

Opties voor plekje 9: Skjelmose, Cort, Landa.

De bookies zeggen Cort, maar de kans op winst is natuurlijk wat anders dan de kans op scoritopunten. Landa voelt het veiligst, al zou het ook weer kunnen dat de favorieten in een groep van 40 man binnenkomen en dat hij dan ergens anoniem buiten de top 20 finisht. Skjelmose heeft meerdere opties om te scoren (teampunten als JPL z'n truien behoudt, kan wellicht mee in de vlucht zodat Trek niet hoeft te controleren, kan punchen vanuit de groep favorieten) maar dat voelt wel een beetje als wishful thinking voor mijn juichrenner.

Verder nog op de bank: Yates (lichte twijfels over z'n knie), Girmay (kan hij dit aan?), Arensman (zie Landa).

Mijn hoop is gevestigd op wat Deense interviewtjes voor de start. Als Cort of Skjelterboy daar hun intenties verklappen zou dat de keuze wat makkelijker maken.

daandej

'@Berend martin staat maar op 2 minuten van de favorieten

Berend

'@Daan de Jager, goed punt... Maar misschien dat die nog een late aanval kan doen vanuit de groep favorieten dan haha.

Toch weer twijfel over Martin & Kamna. Kamna hoeft alleen maar 30 sec bij Lopez weg te rijden voor roze, kan die alsnog 25e worden in de daguitslag...

:)

Basementman

VD Poel roept iedere dag wat z'n plannen zijn, dus morgenochtend moar eem in de goat'n hold'n.

Laatst gewijzigd
user27296

Voor morgen:

(c) Ulissi
Carapaz
Almeida
Bardet
Bilbao
Valter
Tullet
Gall
Skjelmose jensen

Twijfel om in te brengen:
Yates
Demare
van der Poel

bank:
dumoulin
porte

Iemand tips?

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Redelijk wat geïnvesteerd in aanvallers, het nadeel is dat ze het op de Etna al zo goed deden dat ze nu te kort staan in het AK. Het voordeel is dat ze dit misschien kunnen vasthouden en daarmee truipunten opleveren.

Schmid (C) staat wel ver genoeg
Almeida
Bardet
Carapaz
Ciccone
Skjelmose
Kämna
Vansevenant
Van der Poel, durf hem niet te banken.

Nog even getwijfeld over Ben Swift, maar daarvoor is het nog iets te vroeg. Martin en Sosa staan net te kort voor de vlucht, net te matig voor de favorietengroep.

Capra

De laatste 3 etappes gestaag geklommen van 40 naar 88%.
Sprintcaptain Demare overtreft mijn verwachtingen zelfs!
Morgen beetje twijfels.
Ga nu voor een mix van klassementsmannen
Carapaz
Bardet
Bilbao
Almeida
Voor de truipunten en teampunten
Demare en Valter
Voor de vlucht
Ulissi
MvdP
Albanese
Gokje op Ulissi als captain, kan zowel uit de vlucht winnen als evt uit de groep der favorieten met zijn punch op het einde.
Wel zin in de etappe, vandaag was vrij slaapverwekkend

Ted de la course

Jumbo Visma moet morgen toch met tenminste 1 'klepper' in de vlucht zitten? Zou Tom de knop hebben omgezet?

Daan Brakenhoff

Verwacht eerder Koen Bouwman morgen, Tom lijkt niet goed genoeg om überhaupt kans te maken vanuit de vlucht.

Timvideo

Weer een lastige etappe voor morgen. Met het oog op zaterdag verwacht je dat MvdP, Girmay en wellicht zelfs Albanese gewoon rustig aan doen. Van de andere kant kan het zomaar zijn dat MvdP zich verveelt na twee gruwelijk saaie etappes en daarom morgen toch in de aanval gaat.

Verder hebben we allemaal denk ik wel wat renners mee die hard bonk gingen op Etna en nu dus ruimte zouden moeten hebben om in de ontsnapping mee te mogen. Van de andere kant hebben we geen enkele reden om aan te nemen dat Tom Dumoulin of Gall & Gall nu plotseling beter zullen presteren.

Papa Bart

Ik snap eigenlijk niet dat zoveel mensen verwachten dat MvdP A/ dit aankan. Een colletje of vier vijf, waarvan er 1 30 kilometer lang is, en een andere 6 kilometer aan dik 9%. Om de aankomst snap ik het dan weer wel, maar dan moet ie daar wel voor in de positie zijn. Ik zie het niet. Kan iemand mij overtuigen? En dan B/ Etappe 8 die juist gemaakt lijkt voor Matje. Dan trek je je een dag van te voren toch niet helemaal uit elkaar? Niets is onmogelijk met die gozer, maar het is ook maar een mens. Voorlopig gok ik dat hij blijft zitten voor de dag erna, maar ik laat me graag omlullen…

En bovenstaand geldt eigenlijk ook voor Girmay..

Ik heb wel zin in morgen hoor, leuk zo’n onvoorspelbare etappe.

Reus

Lees nog niets over Ineos mannen. Maken die geen kans om mee te zitten? Tullet, Narvaez, castroviejo..?

rbc1912

'@Papa Bart: denk dat je het precies goed verwoordt allemaal. Het is op het eerste gezicht veel te zwaar voor hem (en Girmay), maar .... het is Mathieu. En das een vreemde snuiter. Zal wel met 'FOMO' te maken hebben denk

Fredette

Voor vandaag:
Carapaz
Almeida
Bardet
Bilbao
Yates
Ciccone
Valter
Kamna
Cort (twijfel over hem, maar eenmaal over de 1e cat heen..)

Bank:Martin en arensman. Ik wil graag Martin inbrengen want ik denk zoals eerder genoemd dat die wel wat gaat proberen op het eind. En daardoor wat hoger eindigt dan de top klassementsmannen. Maar voor wie zou ik hem erin fietsen?

1 2 ... 131 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.