Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 14 ... 197 198
Stanro

Wat betreft een lege pagina: in je adresbalk kun je de pagina gewoon veranderen (in dit geval 15 naar 14).
Qua advertenties: adblocker is gewoon gratis.
En in plaats van 'omslaan' kun je ook een nuttige bijdrage leveren, dat werkt even goed!
Niet ideaal allemaal, maar zo houd je het nog een beetje leesbaar voor jezelf en anderen.

edit: lekker bezig nasibal.

Laatst gewijzigd
Baskeee

Aardig wat hoofdbrekens, maar dat houdt het juist ook leuk.

Gall 500k mooie optie - alleen welke ritten stel je 'm op?
Zit nu zonder Bahrein, voelt ook niet echt lekker.
DSM met Bardet/Arendsman klik ik er gelijk in
750k renners zijn ook mooie opties: Swift met teampunten Ineos, Covi, Valter, Lopez.

Benieuwd ook wat Quickstep gaat doen qua ambities in de Giro..

Daan Brakenhoff

Wordt Buitrago eigenlijk nog verwacht bij Bahrein? Vind hem toch wel erg sterk voor de dag komen eigenlijk het hele jaar al. Zou in mijn ogen ook top3 wit kunnen rijden

Matsoe

Ik zie weinig over de Gendt is maar 500k. Zal wat team punten van Ewan meepakken en kan zelf natuurlijk ook nog steeds uitslagen rijden

madeinstars

De Gendt pakt alleen maar teampunten van Ewan als Ewan wint en je stelt 'm op, of als Ewan het paars draagt. Dat eerste is mogelijk, maar als Ewan dan niet wint, heb je sowieso een plekje verspeeld en dat tweede lijkt me ook absoluut geen zekerheidje.

Wielertje12

de Gendt vorig jaar ook meegenomen maar geen punten gehaald, dus voor mij zwarte lijst

ditisdavid

De Gendt rijdt al een jaar geen deuk in een pakje boter, is inmiddels ook 35 dus de jaren gaan ook wel tellen, daarbij rijdt hij voor een ploeg vol onderpresteerders. Verwacht eigenlijk dat hij ermee ophoudt na dit seizoen...

Laatst gewijzigd
Antonini

Mooie combinatie van De Gendt, Nibali, Castroviejo, Luis Leon Sanchez, De Marchi, Richeze

Pozzo en Valverde kun je wel serieus overwegen.

Capra

Ik probeer een beetje koppeltjes te selecteren die ook zelf evt. punten kunnen halen.
Carapaz - Viviani
Bardet - Arensman
MvdP - Merlier
Yates - Sobrero
Alleen bij UAE kom ik alleen op Almeida uit nu, Covi zou kunnen, maar ik heb al 4 750k mannen. Zit nu te twijfelen om Fortunato op te offeren, maar dat gaat me wel aan het hart, beetje mijn juichrenner eigenlijk.
Qua sprinters is het wel lastig, Ewan heb ik me vorig jaar voorgenomen nooit meer mee te nemen, Cav zonder Morkov heb ik niet zoveel vertrouwen in, Demare ook op mijn zwarte lijst, Dainese niet door Bol.
Merlier stelt me eigenlijk nooit teleur, dus als hij fit is neem ik hem wel mee.
Verder maar vertrouwen op de Italiaanse sprinters in eigen land denk ik.

encanto

Ik hoor velen over de blauwe trui aan het eind, maar de afgelopen jaren merk ik dat ik met de eindklassementen leuk scoor, maar gedurende de rondes teveel in de daguitslag laat liggen. Dat wordt dit jaar de puzzel voor me.....

Sprinters kiezen wordt lastig, wel heel makkelijk om vier van de vijf grote jongens (yates, carapaz, landa, almeilda, MAL) erin te klikken..Dan blijft er genoeg over om te kiezen....

Nu op zoek naar tijdrijders (naast almeida en de knecht van Ritchie)..

Antonini

Zijn er meer die ondanks zijn recente uitstekende prestaties hun bedenkingen hebben bij Valverde? In eendagswedstrijden laat hij zien bij de beste te horen, maar vorig jaar was hij in de Tour wel heel matig. In de Vuelta ging hij in de eerste week wel heel goed mee, maar dat is toch zijn Vuelta. Wat is de kans dat hij zich richt op 1 a 2 etappe zeges en verder laat lopen? (en dan is 2.5M ineens wel erg duur).

ditisdavid

Valverde heeft de laatste jaren de Tour telkens niet als kopman gereden en zich zodoende wat ingehouden met het oog op de Vuelta. In de Giro is er geen Mas of ander tridente-onderdeel, veel meer tijd om te herstellen en opnieuw te pieken richting Vuelta, en daarbij heeft Movistar de UCI-punten hard nodig.

rbc1912

En die wil zich in zijn afscheidsjaar nog wel laten zien denk. Verwacht niet dat-ie voor spek en bonen zal gaan meerijden en hij is gewoon weer goed dit jaar. Maar dat is mijn verwachting hè. Ik verwacht wel vaker iets :)

striets

Als ik nu heel goed kijk, dan tel ik maar 4 zekere sprintetappes:3,5,6,11.
Etappe 8 kunnen de sterkere sprinters wel overleven. maar een redelijk vluchtgroep is niet ondenkbaar
Etappe 13, daar zit een hele vervelende klim in aan het begin, grote kans dat daar een grotere groep wegrijdt met veel verschillende ploegen en dat er te veel sprinters te verachter liggen voor serieuze achtervolging, zeker als er veel ploegen zijn vertegenwoordigd.
Etappe 18, kan sprint worden, maar juist deze etappes zijn snel prooi voor de vluchters.
Dus met 4 of 5 sprinters zou je uit de voeten moeten kunnen.

wielergekkie

'@Capra Ulissi?

striets

'@nasibal

Ik moet überhaupt maar zien of ze Viviani meenemen bij Ineos. Ik zie ze eerder een ploeg voor het klassement neerzetten en Swift mag dan wat gaan sprinten.
Van dit groepje moeten er 3 afvallen:Carapaz, Viviani, Pidcock, Porte, Geoghegan Hart, Swift, Puccio, Tulett, Castroviejo, Narváez, Sivakov. Ik zeg dan Pidcock, Viviani, en dan kiezen tussen Narvaez of Swift.
Ik zie ze niet viviani en Swift als leadout meenemen. Ik denk dat Viviani de ronde van Hongarije mag rijden.
En ik ben het met je eens over etappe 3. Maar ik geef het toch aan de sprinters.
Etappe 18 is zo'n etappe als etappe 19 in de tour van vorig jaar 19 man van 15 ploegen.

Wicked Wout

Volgens IDL is Pidcock aan het verkennen voor de tour, wat er dus idd op zou duiden dat hij niet naar Italië gaat.

nasibal

'@Striets

Ik vermoed dat Viviani echt wel een grote ronde mag rijden. Dan vind ik de Giro wel de meest logische van de 3. Ik denk alleen dat hij 0 ondersteuning krijgt en dat wanneer het nodig is om wat recht te zetten hij gewoon in het gareel moet. Eigenlijk net zo als in zijn eerdere tijd bij Sky. Ook zie ik Pidcock en Narvaez als eerdere uitvallers binnen dit team en Swift zie ik eerder naar de Tour en Vuelta gaan.

Maargoed, niets is zeker en het kan inderdaad zomaar dat hij niet mee gaat.

Etappe 3 zou ik qua type renners ook gewoon aan de sprinters geven. De vraag is alleen of het met een volledig peloton gaat zijn of dat waaiers/valpartijen roet in het eten gaan gooien. Daarom zou ik het in een optelsom niet direct als 'volledige zekere sprintetappe' meenemen. Maar inderdaad, hij zal sowieso niet naar klimmers/aanvallers gaan.

Laatst gewijzigd
Capra

'@Wielergekkie
2 jaar geleden had ik Ulissi blind genomen, maar ik heb een beetje het idee dat hij aardig over zijn hoogtepunt is
@ Nasibal
Haha uiteraard Gaviria, maar dan moet ik weer 2,5 m vrijmaken.
Gelukkig hebben we nog 1,5 week, het team zal volgende week vrijdag om 12.30u wel ongeveer klaar zijn....

striets

'@nasibal

Ik begrijp je logica, een italiaan rijdt de Giro, maar in de Vuelta, toch de troostprijs grote ronde, liggen 6 vlakke ritten.
En als hij alles alleen moet uitzoeken als hij de Giro rijdt verwacht ik er niet veel van, zeker nu hij lekker op de baan aan het fietsen is. Toch echt wat anders dan op de weg.

Maar goed, tijd zal het leren.

Bizziecle

Eens ff kijken

Steec1971

X

Thomberg

Als we echt aan het filosoferen zijn, hoe mooi zou het zijn als Pinot voor een miljoen of anderhalf mee gaat. Voor mij een juichrenner

Sas0182

?

rbc1912

Pinot maken ze natuurlijk nooit 1,5 miljoen. Laat staan 1

1 2 ... 14 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.