Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 142 ... 197 198
Boasson en Hagen

Handenwrijvend op de bank met MVDP, Girmay, Martin, Skjelmose en Schmid in de vlucht

KV

Idd weer vintage Martin natuurlijk maar jammer genoeg niet opgesteld. Dacht toch dat hij zich rustig ging houden met morgen in het vooruitschiet.

Wel VDP, Bini en gelukkig wel Skjel opgesteld (was gewoon voor de teampunten bedoeld)

Edit: Skjel heeft zich nog gewoon laten inlopen ofzo? Flauw.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Nou, al met al valt het mee. Jammer voor MvdP dat hij slechts 7e wordt. Scorito-wise natuurlijk wel prima voor mij.
Cort als captain was, zoals ik al zei, geen beste keuze. Door wat zekere punten op te stellen valt de schade alleszins mee.
89 puntjes. 1,8% gezakt naar 96,6.

Op naar Blockhaus met CAParaz.

Eddix

Prima dag vandaag, jammer dat ik Martin niet had opgesteld, maar denk dat maar weinige aan hem dachten voor vandaag. Wel weer geluk gehad met de captain keuze (Girmay) en ook Consonni in de opstelling. Heel benieuwd naar morgen, heel benieuwd naar hoe het staat met mijn AK team. Zin in de Blockhaus!

KV

Zien jullie morgen Juanpe 2min verliezen op Yates? Martin reken ik toch niet als sterke AK man. Ik denk dat die jongen nog wel een weekje extra in het roze kan blijven.

Capra

Hier ook geen Martin, had niet gedacht dat hij de ruimte zou krijgen om mee te springen.
Wat betreft Girmay en MvdP ging het precies als ik had gedacht, jammer dat Ulissi niet meesprint op het laatst.
Wel een paar bonuspuntjes voor Consonni vandaag.
Met 141 puntjes toch maar 0,5% gestegen naar 87%, het is wel geduld hebben deze Giro.
Morgen hopelijk een schitterende etappe voor de boeg, ben benieuwd hoe mijn AK team het ervan af gaat brengen zonder Yates en MAL. Ik verwacht toch wel een aardige clash tussen de klassementskleppers, zo vlak voor de rustdag.

nasibal

Ik had voor vandaag de hoop dat FDJ slim genoeg zou zijn om Girmay niet in de kopgroep de laten rijden en dat deze dus alleen vanuit het peloton punten zou kunnen halen. Zodoende Albanese gecapt.

Maargoed, wie hou ik voor de gek, het blijft natuurlijk een Franse ploeg. Als laatstgenoemde dan ook nog eens niet in een 40 man tellende kopgroep zit in de etappe die hij uit had gekozen dan is dat wel zuur. Misschien gecucked door z'n twee ploegmaats die er wel bijzaten. Jammer.

Al met al wel ingecalculeerd dat ik hier zonder VDP wel punten zou laten liggen, dus dat is prima. Maar het hadden er minder kunnen zijn :) Die pakken we wel weer terug ergens.

Laatst gewijzigd
Benzardi

Met MVP, Girmay, Vendrame en Calmejane in de kopgroep verwacht je toch meer punten dan 133.
Maar De Duracelli's zijn gelukkig toch nog wat gestegen met 2,3% naar 46,4%

En voor de rest gaan we morgen voor onze Ecuadoriaan Carapaz.

Zadelpen

Man wat komen wij hogebomend de top binnenstormen zeg. Daar bovenop staat er voor morgen een afsluitdijk van een negental, het is bijna smerig. Alles loopt op authentieke Italiaanse pastarolletjes.

Uiteraard niet onverwacht, gezien onze volledig koudgesmede Giro- afvaardiging, afgetopt met een zomersneetje citroen. Laverend reikt mijn zicht over de Procida. Het zit wel snor.

Lekker druifje er bij. Heeeerlijk!

Guruburu

Weer terug de top 20 in, met dank aan VDP, Girmay, Ulissi en Consonni. Die laatste schrijven we voor nog een aantal etappes op. Dat is een hele lekkere pick geweest!

Morgen de AK mannen, waarbij ik de verwachting heb dat ik iets ga zakken zonder Bardet, Landa en Kelderman.

KV

Aha. Bekertje in zicht voor team Zadelpen?

Primavoormij

Benieuwd welke namen naast Carapaz, Bardet, Yates en Almeida zich morgen gaan laten zien als voornaamste kandidaten voor een top 5. Landa mag je hier sowieso wel verwachten. Iets zegt me dat ook Hindley, Carthy en Arensman het goed gaan doen. Kämna ben ik ook benieuwd naar, zou hij geen AK willen proberen?

pirazzi

Tom Dumoulin of Arnaud Démare opstellen morgen.
Verwacht geen van beide in de top 20, dus dan haalt Démare 8 punten en Dumoulin 6 als Koen Bouwman de bollentrui houdt.

dvansteenis

Gewoon 9 klimmers morgen. Geen gezeik met die truipunten gewoon de renners die je voor dit soort etappes hebt geselecteerd!

pirazzi

Oké ik overweeg het. Misschien een extra Ineos man, is 10 punten als Carapaz wint

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Mensen die voor het scenario 'Carapaz na Blockhaus in het roze', en dus extra INEOS-mannen namen, komen wellicht wel van een koude kermis thuis. En als hij hem morgen nog niet pakt, wellicht pas etappe 15 of 16. Dan doen teampunten er nog niks aan toe.

KV

Vraag me ook wel af wat Kämna morgen van plan is

vevie

All in morgen met:

Carapaz (C)
Yates
Almeida
Landa
Bardet
Ciccone
Mollema
Kamna
Arensman

Deze wordt voor de AK-mannen. Ik ben ook benieuwd wat mannen als Hindley, Carthy, Valverde, Bilbao, Kelderman en Buchmann gaan doen. Ook zeker benieuwd naar Kamna en Lopez. Die kunnen in principe nu echt een AK proberen te rijden. Carapaz en Yates zijn de duidelijke favorieten, maar het lijkt mij echt geen gegeven dat Almeida hier sowieso podium gaat rijden. Wat mij betreft is plek 3 gewoon open. De enige die ik met zekerheid podium zie rijden is Carapaz.

Laatst gewijzigd
Odin

Ik denk dat het morgen duidelijk gaat worden dat Bardet misschien wel een gevaarlijke man voor de eindoverwinning gaat worden.

Behatzailea

Morgen wordt voor Landa en hij laat dat roze nooit meer los. Bilbao en Bauhaus maken de top drie compleet. Oké die laatste misschien niet. En die tweede wellicht ook niet. Maar Landa gaat 'm pakken.

Stijn Lemmens

Is er iemand die Dumoulin morgen durft meenemen?

vevie

Het lijkt mij niet dat Carapaz morgen het roze gaat pakken. Die gaat Yates geen 30 seconden aan smeren. Sterker nog, ik zie hem morgen wel aan de boom schudden, maar gewoon samen binnenkomen met Yates, Bardet en Landa. Almeida gaan ze morgen wel pijn doen. Die is allrounder dan mannen als Bardet, Landa, etc, maar wel een mindere klimmer. Die zullen morgen toch ‘normaalgesproken’ een handjevol seconden op een daarachter dapper strijdende Almeida moeten pakken.

En, het lijkt mij dat er morgen iemand van de andere outsiders ook mooie dingen gaat laten zien. Het zou mij echt niet verbazen als er meerdere mannen écht tot het einde meedoen voor het podium dit jaar.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Vevie Gezien hoe Almeida vorig jaar REV moest redden en moest wachten? Daar klom hij toch echt wel goed. Met je eens dat hij meer allround is maar ik verwacht hem gewoon bij de beste klimmers.

Ted de la course

Vandaag ook Martin op de bank, zoals velen. Toch weer iets gestegen met VDP en Girmay.

@stijnlemmens ik stel Dumoulin morgen wel op. Grote kans op 6 teampunten en wellicht heeft hij moraal gevonden en rijdt ie n goede uitslag.

Verder zie ik Lopez ook wel gewoon met de beste mee rijden en het roze houden. Almeida kan wel ns heel erg gaan tegenvallen voor z'n prijs. Die had eigenlijk om z'n geld waard te zijn al vroeg in t roze moeten komen en net als een aantal jaar terug voor elke positie moeten sprinten. Ik verwacht dat ie ergens tussen de 250 en 300 punten uitkomt en tussen de 6e en 8e positie in het AK.

vevie

'@arjenzvob: eens, Almeida kan wel degelijk klimmen. Hij was een van de sterkste renners in de derde week vorig jaar. Toch denk ik niet dat hij klimmend meer heeft laten zien dan een sterke Bardet, Landa en Yates. Ook niet dan een Kelderman, trouwens. Dat zijn allen renners die hij zeker kan hebben, maar die hij bergop echt niet zomaar naar huis rijdt.

@ted: ik moet het ook nog maar zien dat ze Lopez op meer dan twee minuten zetten, morgen.

1 2 ... 142 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.