In de Blockhaus etappe van 2017 werd de nummer 7 in de daguitslag al op dik 2 minuten gereden. En dat was na een geheel vlakke aanloop. Met de Passo Lanciano erbij zijn er morgen in de finale bijna 25 klimkilometers, daar gaat met minuten gesmeten worden.
Ik gun het JP Lopez van harte, maar lijkt me sterk dat die na morgen nog in het roze rijdt. Al zou het mij qua opvullers in de etappes daarna zeker niet slecht uitkomen.
Met Carapaz, Yates, Landa, Bardet, Almeida, Ciccone en Arensman heb ik nog 7 AK mannen over. Voor de laatste twee plekjes gaat het dan tussen Gall, Dumoulin en Valter.
Tot op heden een prima eerste week, alles meegepakt wat kon en daarmee op 99,6%. Voor morgen de AK mannen mee, waarbij ik enkel spijt heb gezien koersverloop om Foss boven Bardet te verkiezen.
Het kan echter niet iedere dag feest zijn. Op naar een mooie etappe!
Ik hoop ook dat veel man aan kan blijven klampen morgen.
'@arjenzvob: zeker. Hij zal ze echter wel op hun terrein, als in zij zijn de betere klimmers, moeten pijn doen. Als hij zo een laatste week als vorig jaar had, dan komt het vast goed. Heeft hij echter een derde week als in 2020, dan gaat de opgelopen schade niet goed gemaakt worden in een 17,1 km lange tijdrit op de laatste dag.
Maar goed, hij rijdt nu bij UAE. Het zal best kunnen dat hij opeens een flink stap heeft gezet.
Ben benieuwd naar vandaag. 1 ding is zeker, het wordt oorlog. Er gaat wss een erg grote groep vluchters weg. Normaal gesproken worden die op de laatste klim terug gepakt, genoeg goede treinen in het peleton. Carapaz lijkt er iig klaar voor, maar wie volgt er?
Carapaz (c)
Almeida
Yates
Bardet
Ciccone
Bilbao
Arensman
Kamna
Martin
Martin twijfel ik aan, gezien de actie van gister. Ik kan hem nog wisselen voor Valter of Demare..
'@Fredette, met die wissel ben je in ieder geval zeker van wat trui-punten.
Hoef je jezelf alleen nog maar af te vragen of Martin hoger eindigt dan de 17 (of 18e) plek.
En het gokje van wat etappepunten van Valter is ook niet al te risicovol. Hij zal toch onderhand wel iets van zich laten zien.
Succes
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.