Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 143 ... 197 198
Guido Maltempi

In de Blockhaus etappe van 2017 werd de nummer 7 in de daguitslag al op dik 2 minuten gereden. En dat was na een geheel vlakke aanloop. Met de Passo Lanciano erbij zijn er morgen in de finale bijna 25 klimkilometers, daar gaat met minuten gesmeten worden.

Ik gun het JP Lopez van harte, maar lijkt me sterk dat die na morgen nog in het roze rijdt. Al zou het mij qua opvullers in de etappes daarna zeker niet slecht uitkomen.

Met Carapaz, Yates, Landa, Bardet, Almeida, Ciccone en Arensman heb ik nog 7 AK mannen over. Voor de laatste twee plekjes gaat het dan tussen Gall, Dumoulin en Valter.

Ted de la course

'@Guido ik heb Lopez in m'n team, na de Vuelta vorig jaar al voorgenomen. Daar viel ie me echt op door met de sterkste klimmers mee te gaan in de 3e week. Is dus ook een beetje m'n juichrenner en wellicht ben ik daardoor niet helemaal objectief. We zullen het morgen zien..

Odin

Als de grote namen echt oorlog maken op blockhaus fietsen ze JP Lopez volgens mij makkelijk op meer dan 2 minuten.

Fredette

Hoe komen jullie erbij dat Landa zo goed is? Vond hem in tour de alps niet geweldig rijden. Achter mannen als Arensman, Bilbao, Valter en Gall.

arjenzvob

'@vevie Tussen die gasten naar huis rijden en hem pijn doen zit nogal een groot verschil he? Het zal wat mij betreft ergens daartussen zitten.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

'@Fredette: in the Tour of the Alps reed Landa volgens mij duidelijk in dienst van Bilbao, om in de Giro zelf te knallen. Ik verwacht er ook veel van, maar is dan ook mijn juichrenner die altijd meegaat.

Stijn Lemmens

teampje voor morgen:

(C) CARAPAZ
YATES
BARDET
ALMEIDA
BILBAO
DUMOULIN (laatste kans)
PORTE
VALTER
GALL

BANK: TULLET, SKJELMOSE JENSEN

Stijn Lemmens

Wie gaat eurosong winnen!

SWEDEN 12 points

Fiepke

Tot op heden een prima eerste week, alles meegepakt wat kon en daarmee op 99,6%. Voor morgen de AK mannen mee, waarbij ik enkel spijt heb gezien koersverloop om Foss boven Bardet te verkiezen.

Het kan echter niet iedere dag feest zijn. Op naar een mooie etappe!

Ik hoop ook dat veel man aan kan blijven klampen morgen.

Bagagedrager

Erg benieuwd hoeveel punten @MarvinG vandaag gepakt heeft. En of daar nog 0, 1 of 3 punten bijkomen vanuit Putten

vevie

'@arjenzvob: zeker. Hij zal ze echter wel op hun terrein, als in zij zijn de betere klimmers, moeten pijn doen. Als hij zo een laatste week als vorig jaar had, dan komt het vast goed. Heeft hij echter een derde week als in 2020, dan gaat de opgelopen schade niet goed gemaakt worden in een 17,1 km lange tijdrit op de laatste dag.

Maar goed, hij rijdt nu bij UAE. Het zal best kunnen dat hij opeens een flink stap heeft gezet.

Reus

Gaat na de wederopstanding van Dumoulin Foss zich morgen ook laten zien? Zat er vandaag alert bij in de top 20.
Carthy lees ik ook maar weinig over, benieuwd hoe lang hij mee kan.

wielergekkie

Redelijke score vandaag met 145 punten en gestegen naar 99,7%. Morgen alle AK kleppers met kopman Carapaz! Hopelijk is het een geweldige etappe!

MarvinG

'@bagagedrager 3 punten meegenomen uit Putten en 132 puntjes vandaag. Morgen alle AK mannen erin :)

Berend

Heb alleen wat twijfel over mijn 9e plekje.... Foss, Martin of Dumoulin.
Foss lijkt de logische keus, gister goed voorin ja en de andere twee hebben al energie verspeelt in ontspanningen.

Grinta Geurt

94% dus zeker nog tevreden.
Morgen:
Carapaz (C)
Almeida
Yates
Bilbao
Bardet
Arensman
Dumoulin
Valverde
Gall

Bankie:
G. Martin

kevinraar

mij team voor morgen
carapaz
yates
almeida
kelderman
bardet
arensman
kemna

nog 2 plekken over keuze uit deze renners
mollema
valter
covi
gall
navaez

Barrygoal

Laatste plek; Foss of dumoulin? Interview van Tom lijkt erop dat ie weer ouderwets in z’n vel zin. Foss vandaag sprintje voor een mooie ere plaats. Wordt muntje opgooien

Fredette

Ben benieuwd naar vandaag. 1 ding is zeker, het wordt oorlog. Er gaat wss een erg grote groep vluchters weg. Normaal gesproken worden die op de laatste klim terug gepakt, genoeg goede treinen in het peleton. Carapaz lijkt er iig klaar voor, maar wie volgt er?
Carapaz (c)
Almeida
Yates
Bardet
Ciccone
Bilbao
Arensman
Kamna
Martin

Martin twijfel ik aan, gezien de actie van gister. Ik kan hem nog wisselen voor Valter of Demare..

tpp

Twijfel om kämna mee te nemen. Als het oorlog wordt tussen de mannen van AK dan staat hij na vandaag niet meer in de top5 van zowel het berg als algemeen K. Ik geef de voorkeur aan de halve slijter vandaag

KissMyAce2.0

Als VDP er in de laatste 500m nog bij zit, wint hij

Bonorrie

'@Fredette, met die wissel ben je in ieder geval zeker van wat trui-punten.
Hoef je jezelf alleen nog maar af te vragen of Martin hoger eindigt dan de 17 (of 18e) plek.
En het gokje van wat etappepunten van Valter is ook niet al te risicovol. Hij zal toch onderhand wel iets van zich laten zien.

Succes

Fredette

'@Bonorrie, dankje en ga ik doen! Deze vlucht zou Valter moeten kunnen mee pakken toch? ;)

@tpp, terechte vraag. Je zou zeggen dat kamna geen kans maakt als die in het peleton blijft. En denk niet dat die in de vlucht mee mag..

zomaareens

Dumoulin, covi, valter.. 2 van de 3 kan ik kwijt voor vandaag, wie o wie?

Karperdrol

'@zomaareens
Covi zou ik opstellen als je verwacht dat Almeida de rit wint en/of een trui pakt.
Valter zou ik uit deze 3 dan sowieso meenemen.

Ik heb dezelfde dilemma, maar dan met Gall, G.Martin en Valter. Ook voor 2 plekjes. (Helaas Lopez hier ook uitgevallen)

1 2 ... 143 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.