Cepeda 🤣 de valkuil van vorig jaar. Weten we eigenlijk al of er iets aan de hand was met hem? Daarna rijdt hij prima uitslagen en idd dit jaar Sicilië
Er zijn wel andere interessante 750k bij gekomen alleen waren die vaak 500k. Types als battaglin en Albanese. Vanhoucke kan ook leuk zijn, ze moeten toch iets bij Lotto
Ja dat het geen World Tour renner is. Ik ben erg benieuwd op welke 'prima' uitslagen jullie doelen. Dat rondje die hij won was een 2.2 koers en daar reed hij rond tegen Thalman, Umba en Guerin.
Sicilië eindigt hij in dezelfde tijd als Louis Meintjes als tweede. Lol.
Ik denk eerder dat het gewoon is om Oomen een beetje te masseren. Ze verwachten ook niet de koers te gaan dragen en dus wat meer renners met vrijheid te kunnen laten rondrijden. Mocht Dumoulin of Foss in topvrom blijken en kans maken op een mooie klassering (top-5 ofzo) dan zal dat nog wel veranderen.
De keuze voor 3 kopmannen neemt misschien juist de druk weg bij Foss en Tom. Deze wijze is de sfeer iets vrijer, relaxter, minder druk en misschien precies wat Tom nodig heeft om er weer in te komen. Het lijkt imo toch vaak mentaal te zitten bij Tom. Vroeg lossen doet pijn en de torenhoge verwachtingen (incl van zichzelf) niet waar kunnen maken evenzeer. ik hoop dat ie ongeacht zn ak positie de giro uitrijdt. Het volume zal hem goed doen.
De juiste aanvallers kiezen is sowieso nogal moeilijk. En dan heb je nog het verschil tussen mannen als een Guillaume Martin en een Simon Pellaud. Pellaud zit zowat elke niet-bergetappe in de kopgroep, maar levert bar weinig punten op. Terwijl een Martin eerst zijn klassement verknalt en daarna elke bergetappe ten aanval trekt, wat dan weer een 'sloot' aan punten oplevert
Met de beste wil van de wereld geloof ik niet dat de rol van Oomen ook maar iets verandert aan de prestaties van Dumoulin/Foss straks. Oomen in een knechtenrol of Oomen in een kopmanrol: In beide gevallen zal hij er gewoon zo lang mogelijk proberen aan te blijven hangen om er vervolgens met de rest van de subtop af te waaien als het écht ergens om gaat. Net achter z'n twee kopmannen die hier eigenlijk gewoon lekker een vrije rol hadden moeten hebben. Fuck die 12e plek :)
Overigens zou het me ook niets verbazen als Oomen straks de beste Jumbo renner is. Nog steeds op die 12e plek overigens.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.