Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 17 ... 197 198
nasibal

Scorebordjournalistiek. Bouwman nam de laatste twee bergetappes Foss op sleeptouw om zijn 9e plek in het AK veilig te stellen. Heeft daarnaast minuten verloren door aan Bennet te plakken en sowieso als knecht rond te rijden.

encanto

Jumbo ga ik me niet aan branden dit jaar....Mocht het wel goed gaan, zou dat mooi zijn.

Door het parkoers zal na rit vier het klassement al een beetje in een plooi zitten. Merk dan ook dat voor de sprintetappes daarna ik eigenlijk na 4/5 sprinters al reken op "truipunten". Herkennen meerderen zich hierin? Het voelt een beetje gek om vanaf rit 3 hier al structureel rekening mee te houden..

Heb overigens ook MVP en Girmay (een van de 4/5 sprinters) er nu in staan.

Zie simpelweg te weinig sprinters voor 500.00/750.000 waarop je (ik!:)) kunt gokken...

Boasson en Hagen

'@Bas het parcours biedt wel redelijk veel kansen voor aanvallers, dus ik neem er wel een paar mee. Er zijn er wel een aantal die je sowieso kan opschrijven voor een poging in de heuvel/bergetappes, als ze dan 4x 5e worden is het ook prima. Ik noem een Martin, Kämna, Mollema, Poels, Fortunato, Vanhoucke, Hamilton, Cepeda, De Marchi. Ben normaal ook niet zo'n fan van gokken, maar met een verstandige gok kun je wel veel scoren ten opzichte van de rest.

Baskeee

Klopt idd, mee eens. Alleen dat maakt het wel moeilijk de juiste te kiezen ;-), maar wel zo leuk.

Denk zelf o.a aan MvdP, Tesfatsion, Cort, Cattaneo, Bettiol, Fortunato

KV

Gokken op truipunten na rit 4 is beetje tricky aangezien het evengoed (of zelfs vrij waarschijnlijk) voor de vlucht kan worden op de Etna.

Geoffrey1420

Wat denken jullie dat we kunnen verwachten van bettiol?

Baskeee

Bettiol vind ik lastig, ik heb m ook op het oog aangezien hij veel disciplines goed beheerst. Maar door zijn besmetting is het qua voorjaar in ieder geval een drama tot nu toe qua uitslagen.

Thomberg

Bettiol idem. Zoals hij vorig jaar reed, wil je hem hebben, ook omdat het gewoon mooi om te zien was.

Maar nu lastig..

Ik zie hier nog geen verrassende namen voorbij komen. Zal pas komen als de hele selectie bekend is.

Gezien dit voorjaar kan Tratnik ook goede keuze zijn. Voor mij 1 van de verrassingen in het voorjaar. Werd normaal 79ste elk jaar in elke klassieker en nu ineens altijd top 10. Benieuwd of hij dan in de Giro ook gaat vlammen. Ervan uitgaande dat Landa valt en Bilbao Bilbao is.

Baskeee

Ja, je kan toch eigenlijk niet zonder Bahrein renners hè.

Primavoormij

Iemand Sobrero op de korrel? Wordt mogelijk één van mijn acht 750k renners.

daandej

Sobrero ook op mijn lijst

daandej

Wat verwachten we eigenlijk van dumoulin qua bedrag 500 k minder als bilbao maar wel een betere tijdrit, kunnen we hun een beetje vergelijken

rbc1912

Carthy doel je op denk? ;)

pirazzi

Affini vorig jaar 162 punten. Op basis daarvan zou ik hem als vierde Jumbo - Visma renner overwegen.

Primavoormij

'@pirazzi De helft van die punten zijn gehaald door truipunten die hij vermoedelijk dit keer niet gaat halen en in een massasprint waarin hij volledig tegen de verwachting in tweede werd (ik geloof door een late aanval of vroege vlucht die bijna standhield). Als je 'm nu neemt dan neem je hem in feite voor de punten die hij haalt in 2 ITT's. Lijkt me het niet waard.

heuveltje af

Goedenavond

Phoenix0000

.

BlingSagan

Waarom zou je 4 Jumbo renners in je ploeg nemen ?

BrackenRidgeCycling

3x Ineos, 3x Quickstep, 3x UAE, 2x Wanty en 2x DSM so far

pirazzi

Omdat het juichrenners kunnen worden. Maar het kan altijd nog veranderen, ik realiseer me dat Jumbo-Visma een zwak team naar de Giro stuurt in vergelijking met de renners die waarschijnlijk naar de Tour de France gaan.

De Meesterknecht

Zwaar eens met @La Primavera.

Je gelooft toch niet dat TJV Oomen 3e kopman maakt als ze alle vertrouwen hebben in Foss en/of Dumoulin? Leuk voor Oomen maar die wappert er af als de sterksten aan gaan. Een goeie Giro en hij eindigt tussen de 8 en 12e plek. MAar ook nog het 'risico' als hij moet knechten als een van de anderen beter is.

GlennTour

Ik zit voorlopig zonder Bahrein in mijn team. Voelt enerzijds niet super maar ik herinner me dat vorig jaar exact dezelfde afweging was met Landa en Bilbao. Bilbao gekozen door zijn uitstekende voorbereiding maar uiteindelijk niks laten zien in de Giro.

Waarom zou het dit jaar anders zijn vraag ik me af? Al blijf ik het 2 goede renners vinden natuurlijk.

Tratnik reed vorig jaar minder klassiekerd. Weet niet of ie dit jaar veel zal scoren in de ITT.

BlingSagan

Ik zie Jumbo als een ploeg die goed voor een kopman kan rijden. Voor juichrenners shop ik liever bij andere ploegen.
Maar wie weet, is er deze giro een Vingegaard bij jumbo.

Maestro Mello

Bahrein gaat natuurlijk nog aangevuld worden met een paar renners dus dat is ook logisch dat je nu nog misschien zonder zit. Bilbao piekt naar mijn idee ook net te vroeg en Landa heb ik de afgelopen 2 GT’s een kans gegeven, maar beide keren reed ‘m niet uit. Die mag dus even op het bankje plaatsnemen voor deze Giro.

Zou het nog worden aangevuld met Buitrago, Bauhaus of Mäder?

danusz1986

Definitief geen Merlier!

1 2 ... 17 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.