Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 18 ... 197 198
Puncheur du Framboise

Het is wachten op Bauhaus en Groves. Wat gaan die heren kosten? Zou ook tof zijn als INEOS alsnog Hayter mee zou nemen. Hij is mij vanuit het klassiekerspel nog wat schuldig.

Puncheur du Framboise

'@danusz1986, nou iedereen Oldani erin klikken!

joern00

Ik heb net een kort interview met Fortunato gevonden op één of andere italiaanse sportpagina waarin die leek aan te geven om deze Giro voor een klassement te willen rijden. Is 3 weken geleden gepost.
Had gedacht dat die net als vorig jaar voor de vluchten zou gaan met ritwinst en/of bergtrui als doel, maar niet dus. Of toch aanvankelijk niet.
Maakt dit hem voor jullie meer of juist minder interessant?
Zelf ben ik nu minder geneigd om hem te nemen. Als die consequent tussen de 10de en 15de plaats van de klassementsrenners finished kan die een mooie eindnotering halen, maar dat zie ik hem zelf niet meteen presteren.
Ben benieuwd hoe de echte kenners er hier over denken :)

oborobo

Hayter staat erbij toch?

Scoritop

Iemand die zonder Merlier, dan toch Ewan of Cavendish overweegt? Ik ga denk ik voor een handje vol Italianen

pirazzi

Hayter zou alsnog de Giro kunnen doen ipv Pidcock.
Dan kan hij zijn goede vorm uit Romandië doortrekken naar de Giro.

Laatst gewijzigd
rbc1912

'@Tompot

Ik bedoelde dat renners als Guillaume Martin (Woods) bijvoorbeeld is er ook zo 1) gemakkelijk hun geweer van schouder kunnen veranderen. Ze kunnen een klassement rijden, maar als ze dat op de één of andere manier verknallen dan gaan ze aanvallen en voor etappezeges en de bergtrui

nasibal

Er hoeft niemand "ipv" Pidcock de Giro te doen. Pidcock is onderdeel van een grotere voorselectie en kan gewoon afvallen. Als Hayter nu geen deel uitmaakt van die voorselectie lijkt mij het sterk dat ze hem alsnog toevoegen en dus nog iemand extra thuis laten.

Het is ook niet alsof hij kopman zou zij en alsof ze geen andere renners die kunnen scoren meehebben. Nodig is hij dus allerminst voor de ploeg.

Thomberg

Lastige met een Hayter is dat je niet weet wat zijn doel is deze Giro (stel hij zou rijden, wat me sterk lijkt). Beetje als een Simmons vorige Vuelta (alhoewel Hayter stuk sterker is). Dan stel je hem elke keer op en pakt hij uiteindelijk alleen in ontsnapping wat punten .. als je hem niet opstelt. Voor dat geld kan je gaan meer zekere punten kopen. En ook die zekere punten kunnen uitschieters hebben .

Even nadenkend zijn Ineos teampunten ook zekerheden deze Giro. Carapaz voor mij 60% favoriet, yates 20%, Almeida 10% en dan de rest verdeeld over kanshebbers als eerste drie pech hebben

zjoop

Wat denken jullie van Kelderman deze giro en de rest van de bohra kornuiten, gaan die voor het ak de bergtrui of voor ritten?

pirazzi

'@zjoop: Ook nog het jongerenklassement met Giovanni Aleotti.

nasibal

Over Bora gesproken. Bizar eigenlijk wat die voor een grote ronde team hebben. Kijk wat ze hier naar de Giro sturen en wat ze dan straks nog vrolijk in de Tour op kunnen stellen.

Thomberg

'@Nasibal maar durf je er ook 1 te kiezen in je team? Normaal altijd fan van Kelderman omdat hij altijd in de punten rijdt door eindschot. Alleen valgevaar is groot! Buchman heel onzeker en Hindley lijkt me nog steeds 1 dat fly

rbc1912

Dat Hindley een 'one day fly' is betwijfel ik. Ik beig eerder naar hem en/of Keldermann dan Buchmann. Die rijdt de afgelopen seizoenen amper meer een deftige uitslag. Kämna ook gewoon een uitstekende renner, maar die zie ik meer voor de aanval/bergtrui gaan. Maar inderdaad in potentie een heel sterk blok

rbc1912

Beig is neig :)

nasibal

Hindley lijkt me gewoon één van die vele (subtoppers) die voor net iets teveel geld naar een mooie 6e plek in het AK kunnen rijden zonder er in de daguitslagen echt uit te springen en zonder iets extra's te brengen.

Vind ik voor Scorito niet zo interessant eigenlijk.

Met zijn vorm lijkt overigens niets mis dit jaar, anders dan dat hij ziek was voor LBL. Als je een gokje wil wagen wie straks na 3 weken de eerste Bora in het AK kan zijn is dit wel de naam waar ik op in zou zetten.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Kamna overweeg ik wel trouwens als ik een miljoen over hen en nog aanvaller zoek, met kans op berg trui

rbc1912

Zijn denk wel de keuzes die het verschil kunnen gaan maken. Wie neem je van Bora/Bahrain/Jumbo? Neem je er überhaupt 1 of misschien neem je er meerdere. Zijn wel de interessante blokken mijns inziens

Symen De boer

Heb als klassementsrenners nu voorlopig
Carapaz
Almeida
Landa
Yates
MAL
Bardet
Martin
Valter

En sprinters
Nizzolo
Demare
Viviani
Gavaria
Cort (eventueel groves als die wordt toegevoegd)

Wat denken jullie goede verdeling of nog wat aanpassen?

arjenzvob

Ik vind Gavaria in ieder geval beter dan Bavaria.

Symen De boer

Zit nog te twijfelen tussen MVP of een extra klassementsrenners

GlennTour

Ben ik de enige die vindt dat een heel team hier posten nogal dwaas is?

Wat verwacht je? Dat de rest van dit forum jou team gaat aanpassen?

Kan je evengoed direct vragen: Jongens, stel mijn team op en laat het me 6 mei weten.

Het doel van het spel lijkt me net dat iedereen zijn eigen team maakt.

encanto

'@symen: qua klassementrenners zit het wel goed met je.
Wat betreft poel: welke klassementrenner heeft voor dat geld dezelfde potentie qua punten? Met de absentie van Merlier heeft MVP veel meer ruimte om een aanval te plaatsen in de sprintetappes waar in het tweede deel heuvels/heuveltjes zitten. Zeker de eerste twee weken ga je (gegarandeerd) scoren met hem. Daarna natuurlijk niets meer, waar je met klassementrenners kan scoren, maar wie is er momenteel een zekerheidje onder die groep..Ik vind het lastig. Daarom denk ik er zelfs sterk over na om Valverde mee te nemen. Movistar kan de punten ook gebruiken en zal altijd meesprinten. Dus dat is een soort alternatief voor MVP.

Sprinters vind ik moeilijk. Aan elke sprinter zit een nadeel. Had demare is zijn wonderbaarlijke giro, maar heeft daarna niets meer klaargespeeld. Dan is de kans op een overwinning met Ewan en Cavendish natuurlijk wel groter dan met demare, viviani en gaviria (waarbij de laatste twee natuurlijk wel ook teampunten gaan opleveren. Ik zou nog even bij cofidis kijken voor een toevoeging (moeten ook punten sprokkelen)

Symen De boer

'@spinoza had al even bij cofidis gekeken maar omdat ze daar met 2 sprinters aan de start staan is het lastig te voorspellen wie de sprintkopman is. Welicht is girmay nog een optie maar heb geen idee hoe goed zijn sprint eigenlijk is ten opzichte van de andere kannonen zoas de cav en ewan

pirazzi

Girmay won Gent - Wevelgem maar daar deden Ewan en Cavendish niet mee.

1 2 ... 18 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.