Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 191 ... 197 198
KV

Zouden mooie teampuntjes zijn voor Gaviria vandaag ;-)

Punchen of verzuipen

'@nasibal Je hebt gelijk ik verwoordde het verkeerd. Als je Kämna 8 keer opstelt voor één uitschieter is hij inderdaad strikt genomen geen bankpuntrenner, maar een veel-nul-punter (ofzo :-P). Als je dan 8 keer Demare opstelt à 8 punten heb je al méér dan een etappe-overwinning gecompenseerd.

Deze Giro bleek Kämna echter wel een goede keuze, zeker omdat hij zélf ook nog redelijk truipunten heeft kunnen sprokkelen.

nasibal

'@Punchen of verzuipen

Dat is inderdaad ook een beetje wat ik bedoelde met de disclaimer. Dit werkt alleen met renners die vaker dan 1 keer in de daguitslag voorkomen en ook op de juiste momenten gaan zodat er truipunten aan verbonden zijn.. Opzich zijn die renners er vooraf wel uit te filteren, vervolgens is het alleen 'hopen' dat ze ook écht de benen hebben tijdens de ronde. Een Kamna, Mollema, Ciccone en in mindere mate Martin hebben straks aan het einde van de rit toch in principe prima hun ding gedaan. Ook zonder de punten van Lopez. Valter valt dan weer tegen, maar was een stuk goedkoper én de truipunten van Demare waren misschien niet 'waarschijnlijk', maar zeker ook niet uitgesloten.

Renners die je maar één keer hoeft te verwachten kan je inderdaad het beste thuislaten, exact vanwege jouw redenering. Dan kan je beter 8 keer de puntentrui opstellen.

Laatst gewijzigd
KV

Martin, toch ook echt een meme aan het worden

nasibal

.Bilbao laat toch al een aantal ritten op rij weer zien waarom je hem, ondanks z'n huidige plek in het AK, voor de bergen niet meeneemt in een grote ronde. Gelukkig heeft hij morgen z'n fantastische tijdrit nog.

Laatst gewijzigd
vevie

Wat een gekkenwerk van Hindley. Heeft Carapaz helemaal gekookt. Ineos heeft zelfmoord gepleegd door aan te gaan. Bora en Hindley zouden veel later aangaan. Dit kun je natuurlijk niet weten, maar achteraf komt het wel meer op zelfmoord. Mooi slot van een verder matige etappe.

johnnyvdlaar

Slechts 12% heeft straks de Giro winnaar. Zal ook niet vaak gebeurt zijn.

ditisdavid

Volgens mij twee jaar geleden nog...

KV

Zo mis ik Porte natuurlijk nog een stuk minder :-D Kämna kan nog wat leuke eindpunten opleveren zo.

Zoals verwacht wat aan het dalen maar nog op plek 78 en daarmee nog 111 punten “voorsprong” voor het bekertje. Zal nog spannend worden…

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Denk je dat veel mensen Geoghan Hart hadden @Johnnyvvdlaar

0,3 gezakt. Hopelijk blijft het morgen zilver, dan wel brons.

pirazzi

54 bankpunten of 104 met Covi kopman. Leerzame Giro.

ditisdavid

Ik sta nog steeds op precies 99% (mag geloof ik geen plek meer zakken om daar te blijven), maar met slechts twee renners in de topdertien van het algemeen klassement (wel Landa gelukkig) en niks wat betreft de berg- en jongerentruien gaat er een mooie dagscore nodig zijn om het gouden bekertje te kunnen pakken. Zodoende tijd om mijn laatste troefkaart te cappen: Sobrero.

Daan Brakenhoff

Ik denk dat dit een van de eerste grote rondes gaat zijn waar je een gouden bekertje kan halen zonder de eindwinnaar, en überhaupt maar 1 man in de top15 van het AK te hebben. Vooraf echt totaal niet verwacht dat Hindley de Giro zou winnen, Nibali en Bilbao top5 zouden finishen, Koen Bouwman het bergklassement (en twee ritten) zou pakken etc.

Als ik heel eerlijk ben vond ik het qua vermaak eigenlijk niet heel best, op die etappe die Yates won na. Maar scorito technisch valt er wel veel mijn kant op (ondanks de 7 uitvallers (21.5mil)). Gaviria die vandaag 16 punten pakt bijvoorbeeld, had normaal gesproken gebankt geweest vandaag. (Dank Ciccone, Arensman en vooral Kämna vandaag (die gewoon wel doorrijdt (Richie Porte 😡)).

Wel merk ik op dat ik eigenlijk heel weinig bankpunten heb gescoord deze Giro (Carapaz een paar keer niet opgesteld daargelaten), dat is dan wel weer een voordeel van die uitvallers ;) . Ook ‘bankpuntenrenners’ als Kämna, Albanese en Valter heb ik structureel opgesteld wanneer zei hun punten haalde (op de tijdrit van Kämna en de ritten die Démare won na). Andere grote rondes zit je toch wel vaak met renners als hun op de bank wanneer ze scoren, en stel je ze ‘te vaak’ op wanneer zij 0 punten scoorde. Ook de kopmankeuzes zijn hier redelijk goed geweest.

Arensman ook wel een held zeg, wilde gewoon niet meezitten vandaag. Morgen gaat hij ook top5 rijden als hij een beetje hersteld.

nasibal

Ik denk dat dit een van de eerste grote rondes gaat zijn waar je een gouden bekertje kan halen zonder de eindwinnaar, en überhaupt maar 1 man in de top15 van het AK te hebben

Dit betwijfel ik nog steeds. Misschien wel zonder eindwinnaar, maar niet met maar 1 man in de top 15. Ik ben héél benieuwd morgen.

Joop ciclismo

Verwacht dat alles nog wel flink door elkaar gehusseld gaat worden morgen.

Leuk statistiekje. Deze giro (inclusief morgen) 9 verschillende kopmannen gebruikt (4x de nummer 1)
Ben benieuwd waar jullie op uitkomen?!

Laatst gewijzigd
nasibal

Morgen trouwens ál je Jumbo's opstellen. Foss gaat winnen!

Sjonge Jonge

Nu is het wachten op de vraag of je een renner morgen in je dagopstelling moet hebben om recht te hebben op (team)punten van de eindklassementen.

arjenzvob

Moet je een renner morgen in de dagopstelling om recht te hebben op (team)punten van de eindklassementen? En hoeveel teampunten krijg je eigenlijk als een ploeggenoot de tijdrit wint?

Laatst gewijzigd
Edd1e

'@nasibal Betwijfel het ook, ben gezakt van 100% naar 99,9% en nu 99,8%. Zonder Landa, Hindley, Cavendish en Ciccone ga ik genoeg punten verliezen dat ik 99% waarschijnlijk niet ga halen.

Maestro Mello

Hier ook 9 verschillende kopmannen in totaal. 5x de nummer 1 als cap. Heel veel geluk gehad in goede dagkeuzes. Wel een keer een flinke mispeer met Covi als kopman (had ik beter vandaag kunnen doen).

Wat tevens ook nog wel leuks is voor de eindklassementen is dat Covi door z’n solo ook nog de 3e plek heeft behaald in het bergklassement. Dat zijn nog eens 40 punten die ik voor vandaag niet zag aankomen..

Zadelpen

Ik zat net ff diep in de team Zadelpen analen te wroeten. En het blijkt dat dit ons beste Giro resultaat ooit zal worden.

Dat is dan toch een teleurstelling met een goud randje.

vevie

Ik kraakte nog bijna het duimpje territorium, maar krijg morgen nog een ferme trap in m’n reet door de eindafrekening. Dat gaat zakken worden naar laag in de 80% of hoog in de 70%. Amai!

Witte Willem

Even iets anders, wat vinden we van de upgrade van het bergklassement in Scorito?
In mijn ogen is dit toch een soort loterij klassement. Het gaat vaak naar iemand die niet te voorspellen is en per ongeluk aan die trui komt. En dan vervolgens er maar voor rijden ook.

Dit drukt nu wel een flinke stempel op het spel. Wat dat betreft zou je dus meer moeten gaan voor de avonturiers voortaan, of geluk hebben dat een klassementsrenner er door heen zakt en alsnog zijn punten binnen harkt via dat klassement, zoals Ciccone nu…

Thomberg

'@witte Willem, eens! Alhoewel AK dit jaar dus ook een grote geluksfactor was haha

Maar bij bergtrui nog eerder, zie Covi die ineens derde is. Dan kan je jongeren net zo goed gelijk trekken…

Al met al is mij vooral duidelijk geworden deze Giro dat de balans in de selectie het belangrijkste is. Dan weet je altijd wie je moet opstellen. Tuurlijk wil je wel nog mensen in de bergen op kunnen stellen als er een paar uitvallen, maar dat kan ook gewoon. Zie nu Ciccone en Arensman als voorbeelden en gisteren Valter. 98,6% sta ik nu. Zal wel minder worden morgen…

vevie

Ik denk dat je wel echt kan selecteren voor de groene trui; maar specifiek voor de bergtrui? Dat is toch een beetje gissen. Natuurlijk staan er altijd mannen aan de start die ‘em zouden kunnen pakken, of waarvan je weet dat ze er een doel van maken als ze er doorheen zakken, zoals Ciccone. Ik zou me er echter niet teveel op focussen. Maar wie weet kunnen de mensen die meer de statistieken bijhouden bevestigen dat echt selecteren voor de bergtrui nu ook een must wordt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 191 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.