Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 194 ... 197 198
Fiepke

'@arjenzvob Vansevenant inderdaad niet de slechtse pick als je puur naar resultaten kijkt. Maar als je kijkt naar mijn eigen keuzes wel. Een renner meenemen en die consequent niet opstellen op dagen dat hij scoort, terwijl dat in principe wel ritten voor hem ook waren. Ik heb op een gegeven moment voor trui punten gekozen bij positie 8 en 9 in mijn dagselectie.

Behatzailea

Hm, Skjelmose valt toch een beetje tegen.

Thomberg

Blij dat ik Yates gewoon heb opgesteld voor teampunten Sobrero

Zadelpen

Hahaha!

Ik maak zelf nog een ernstige fout zie ik net. Carthy zit op het bankje.

Laatst gewijzigd
nasibal

Bilbao ook weer bezig aan een van zijn betere tijdritten

Behatzailea

'@nasibal jij vindt Bilbao niet zo'n tijdrijder heb ik het vermoeden. ;-)

vevie

Nasi is idd geen Pello ‘supporter’, haha.

Gefinished op de zuurste plek: 89,3%!!! Net geen duimpje! Heel zuur. Is me ook al twee keer gebeurd met het Tour spel. Wow!

MrWest

Zowel in de Giro als in het Klassiekerspel op 94,5 geëindigd. Steady maar toch balen :)

ebel1999

Mooie Giro gehad! Helaas zonder Landa en Hindley vandaag nog wat plekjes gezakt. Uiteindelijk alsnog 28e geworden, prima score. Op naar de tour! Dank voor jullie beschouwingen.

Eddix

Gefinisht op plek 27, beter dan 99,9%. Dit was zonder jullie niet mogelijk geweest, iedereen hartelijk dank voor de gedeelde informatie, strategieën en feedback. Hiermee heb ik mijn eerste gouden bekertje kunnen binnen halen. Het was een fantastische GIRO met veelal een aanvallend koersverloop, daar kan ik wel van genieten. Fijne vakantie, we spreken elkaar weer op 9 juni!

vevie

Kan toch wel zeggen dat ik persoonlijk spijt heb dat ik vd Poel niet heb meegenomen. Dat had me sowieso een duimpje op geleverd en wellicht in de buurt van brons.

RvhC74

27 punten te kort voor een gouden beker, 1 x minder dan gemiddeld gescoord en verder altijd beter.

Mijn uitvallers en de verassing van Hindley kosten mijn gouden bekertje.

Altijd op gouden bekertje gestaan en op 98,7 geëindigd

Pfff wat frustrerend

KV

Terugval hier nog kunnen beperken en mooi geëindigd op 99,5. Vierde bekertje: laat maar komen!

Fredette

Hier een mooi zilveren bekertje gewonnen en geëindigd op 98,2%. En dat zonder mvp, Hindley en Landa. Bedankt voor de gezelligheid op het forum en tot de volgende!

KV

En Sjoerd eindigt zelfs op het podium!

Proficiat!

wielergekkie

Scorito wise voor mij een goede giro, met veel uitvallers (die iedereen heeft) mijn eerste gouden wielerbeker behaald, en zelfs in de top100 geëindigd.

Verder klassements clashes vond ik het echt tegenvallen. Had gehoopt op veel meer spektakel in de verschillende etappes. Hoop dat de Tour en Vuelta meer spektakel gaat brengen.

Thomberg

'@laprimavera ik heb hier vooraf om gevraagd, maar doe het weer: mag de ik neem … (lees:Bilbao) om z’n tijdrit kwaliteiten toch in de lijst? :-)

Zelf op 97,8% genodigd, mooi resultaat. Sommige dingen zijn frustrerend, bijvoorbeeld mensen die 1op1 Carthy boven Bardet hebben verkozen (die zijn er) daarmee de betere keuze hebben gemaakt… en persoonlijk dat ik Kamna toch links heb laten liggen en Dumoulin heb gekozen (zonder Dumoulin had ik Gall geüpgraded). De andere keuzes stond ik 100% achter dus kan ik ook niet van balen. Denk aan MAL boven Landa, maar ook Yates.

Aan de andere kant valt een Cavendish mee dat hij uitrijdt. En ben ik blij dat ik mensen hier Theuns als eerste heb kunnen tippen. Daarna heeft hij zelf nog aangegeven te gaan sprinten, dus hadden jullie hem alsnog gekozen, maar toch!

Vooral blij dat ik met maar 1 man in top 13 toch zilver win. Biedt potentie!

arjenzvob

93,2% geëindigd. Helaas toch geen bekertje.

Gefeliciteerd aan de mensen met een bekertje!

Maar mensen, vergeef me:

2000 euro gewonnen bij ZWEELER! Het 15+5 spel, voor de mensen die het kennen. BIZAR!

Laatst gewijzigd
zitvlees

98,2%

prima resultaat. Beker was mogelijk als ik niet een aantal fouten in de etappe selecties had gemaakt. Ach, dat is mijn eigen schuld. Verder niet het meeste geluk gehad met de uitvallers, dus ik ben super tevreden.

Bedankt heren voor al het gekibbel!

ditisdavid

Gezakt naar 98.4% uiteindelijk, Sobrero en Landa waren niet genoeg om me te redden. Zal het muntje dat ik op een zekere vrijdagochtend tussen Hirt en Fortunato opgooide nog eens opzoeken om ritueel te verbranden want dat kost me hier (samen met een paar missers in de dagopstellingen en kopmankeuzes) de kop. Sta nu op zes zilveren en nul gouden bekertjes met een 98.9% als hoogste, het is me gewoon niet gegeven.

De balans:
Uitstekend
Carapaz - behalve drie kilometer op de Fedaia gedaan wat verwacht werd. Met slechts 555 punten toch de hoogst scorende renner, opvallend.
Démare - eigenlijk alleen mee omdat ik het budget niet opkreeg, geluk mee gehad
Van der Poel - nooit aan twijfelen
Girmay - het had nog veel mooier kunnen zijn zonder die kurk
Kämna - speelt zelf Scorito denk ik
Theuns - ijzersterke vuller 1
Albanese - ijzersterke vuller 2

Goed
Gaviria - heeft me de nodige punten gekost toen ik hem capte voor de sprint waar hij meer interesse had in vechten met DSM, desondanks genoeg bij elkaar gefietst
Sobrero - gedaan waarvoor hij mee was
Landa - idem

Redelijk
Almeida - was een uitstekende pick geweest zonder corona, desondanks beter dan veel alternatieven
Consonni - betrouwbaar gebleken maar ook niet veel meer dan dat
Valter - viel eigenlijk tegen maar gered door een late vierde plek en Démare
Oldani - gebankt bij zijn ritzege, enige troost is dat ik net iets meer dan 50 punten van het gouden bekertje zit. In Hongarije uiteraard wel consequent mee

Matig
Bauhaus - had toch wel verwacht dat hij meer dan een keer van voren zou sprinten, lossen in etappe 18 hielp ook niet mee
Martin - diepere dalen dan we van hem gewend zijn en had niet de pieken om te compenseren
Fortunato - leek best aardig maar kreeg het om een of andere reden niet voor elkaar om iets klaar te spelen vanuit de vlucht

Slecht of pech?
Yates - we zullen nooit weten wat er was gebeurd als hij niet op zijn knie was gevallen
Bardet - was hard op weg om een uitstekende keuze te zijn, maar ja...
Lopez - we zullen het nooit weten. Was vooraf al niet zeker van hem maar dit was wel heel pijnlijk

Veel minder miskopen dan normaal, dat in combinatie met nul bergetappes die naar de klassementsrenners gingen in de slotweek maakt 98.4% met twee man in de topdertien van het algemeen klassement + vrijwel niks voor berg- of jongerenklassement minder vreemd dan het op het eerste gezicht leek.

Ragnar Lolbroek

Uiteindelijk op 94,8% geëindigd. Net geen bronzen beker. Met wat betere dagopstellingen was dat misschien wel gelukt. Maar ik zou na de slechte scores van de laatste 2 Giro's (68% en 58%) al tevreden zijn met alles boven 90%.😅

Quelbois

Forum bedankt voor deze giro. Ik ben tevreden , toch nog bronzen beker (96.7) met vandaag ook goede dagscore. Ondanks 4 klassement mannen die ik (en vele anderen) moeten missen. De parels in de eindstand waren Ciccone, , Gaviria, Bilbao en Covi (die zag ik niet meer aankomen). In de dag opstelling vaak de cap goed gekozen met oa Kamna MvdP en Carapaz. Parels in de 750 categorie waren Theuns (ook voor truipunten) en Albanese. Op naar de tour (over anderhalve week al weer puzzelen!)

vevie

'@ditisdavid: ik zou tekenen voor jouw 6 zilveren bekers. Mijn Scorito wielercarriere is veel erbarmelijker en mag eigenlijk niet in het openbaar besproken worden.

groppiestan

Dank KV.

Top 3 had ik nooit durven dromen.

Vooral dankzij rijders die hebben verrast, Hindley.
Door rijders die op de fiets zijn gebleven, Landa
Door rijders voor bergtrui, Ciccone en covi
Door rijders voor sprinttrui, demare en Gaviria.
Door rijders met algemeen veel scoritopunten vd Poel, Kamna, arensman, carapaz, bauhaus en Girmay.
Verder hebben renners (verrassend) veel gescoord, consonni, theuns, dainese,

Ik had ook nog valter en martin en de uitgevallen almeida, bardet en mal

En dankzij dit forum natuurlijk.

Behatzailea

124e, maar had ik Sobrero gecapt vandaag dan 100e, had ik Kämna en Ciccone in hun etappes gecapt, top 50. Maar dat heb ik niet, haha. Zo bepalend kunnen dagkeuzes zijn. Op naar de Tour!

1 2 ... 194 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.