Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 20 ... 197 198
GlennTour

Viviani is van de startlijst verwijderd

Ketjap Manis

Wel belangrijk om even te kijken hoe Cattaneo 12e werd in de Tour. Het is niet iemand die de grote jongens kan volgen. Tijdrit + aanvaller in de bergen zou ik hem onder scharen.

Valvuillerdemoz

Hoe komen ze er eigenlijk bij om Cattaneo een aanvaller te noemen en Bagioli een klimmer. Dat lijkt.mij toch eerder andersom?

Bob Spaak

.

Gladiool

In het artikel over Merlier staat dat Philipsen de Giro gaat rijden.

nasibal

Lief dagboek, dag 283

Nog steeds verdwijnen posts als je ze edit, en als je ze dan opnieuw wil plaatsen krijg je de melding dat hij al bestaat. Genieten. Zeker als je 10 minuten over het schrijven van betreffende post hebt gedaan.

In het artikel over Merlier staat dat Philipsen de Giro gaat rijden.

Goddank, laten we dit hopen. Dan kan ik VDP gewoon weer daar laten waar hij hoort: Thuis.

Antonini

In het artikel van Van Wilder staat dat de Giro voorbereiding van QS zeer beperkt was door vele covid besmettingen in de ploeg.

Antonini

'@nasibal, ik zie Philipsen juist als beste sprinter en zie MvdP en Philipsen beide als no-brainer.

GlennTour

In welk artikel staat dat Philipsen de Giro zal rijden?

In het artikel van Sporza gisteren over Merlier staat dat deze kans echter klein is daar Philipsen voor de Tour is voorzien.

Sjonge Jonge

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/tim-merlier-sluit-vertrek-bij-alpecin-fenix-niet-uit-tijd-om-iets-te-gaan-verdienen

BrackenRidgeCycling

Rojas staat er op bij Movistar

GlennTour

Ok bedankt

La Primavera

Lief dagboek, dag 283

Nog steeds verdwijnen posts als je ze edit, en als je ze dan opnieuw wil plaatsen krijg je de melding dat hij al bestaat. Genieten. Zeker als je 10 minuten over het schrijven van betreffende post hebt gedaan.

Dit is een nog vervelendere bug dan de omslaan bug.

Je kan trouwens op PC paar pagina's terug klikken en dan staat je volledige tekst weer in de reageer box. Dan kan je één woordje aanpassen en meestal werkt het dan wel.

BrackenRidgeCycling

Geen Groves bij BEX, jammer had hem er graag bij gehad

Dumoulist

Ik ben benieuwd wat Gaviria vandaag in Romandië gaat doen. Hij kan de chaos in de sprintploeg compleet maken.

nasibal

'@Antonini

Met Philipsen er bij is de kans dat MvdP voor de puntentrui gaat nul. Die eventuele kans op het gaan voor de puntentrui was voor mij de enige reden om hem tegen mijn zin er toch maar in de klikken.

@La Primavera.
Klopt, alleen werkt dat "een woordje" vaak niet bij mii

Jan Janssens

'@Bracken waar zie jij dat Groves niet rijdt? In artikel van Yates staat enkel grootste deel van de Giro ploeg opgesomd. Niet de volledige ploeg...

oborobo

Zou 5 sprinters nemen voldoende zijn,6 vlakke ritten?
Waarvan 2 toppers o.a Ewan.

La Primavera

'@oborobo Zou eerder kijken hoe het past naar de rest van het team en hoe je je sprint team wilt inzetten. Met 5 sprinters en twee toppers ga je waarschijnlijk best een flinke hap uit je budget nemen terwijl je een extra plekje overhoud om op te vullen met een ander type renner wat al gauw een extra 500k/750k wordt. Met topper ga ik er even vanuit dat je Ewan/Cav en Exito Merlier bedoeld. Ook zal je in de sprint etappes dan 4 plekjes willen opvullen met trui/teampunten, laat staan als er een sprinter wegvalt.

Deze Giro heeft ook maar twee tijdritten die nog eens dusdanig ver uit elkaar liggen dat het nemen van een specifieke tijdrijder wat risky is. Je zou een extra heuveltype mee kunnen nemen, maar heuveletappes zijn net de etappes die ruimte bieden voor meerdere scenarios. En aan 12 klimmers in je team ga je ook niks hebben.

Tommytom

Voorlopig zit ik met een aantal renners die ik op voorhand eigenlijk nooit overwogen had, en waar ik nog steeds ernstig over twijfel. Maar het budget is ruim en bij veel alternatieven heb ik bezwaren.

Sobrero bijvoorbeeld. In beide tijdritten zie ik hem wel top 10 rijden. Met wat bonuspunten voor de jongerentrui bijvoorbeeld in etappe 2 erbij is het een veilige garantie op zo'n 50 punten. Bij een goed presterende Yates een prima opvuller, al zie ik hem verder weinig eigen punten meer halen. Ik weeg hem nu af tegen Affini. Van hem verwacht ik iets meer in de tijdrit (met name de tweede), maar minder op het gebied van teampunten en eigenlijk stel ik hem buiten de twee tijdritten nergens op. Tratnik is alternatief nummer 2, maar ik schat zijn eigen puntenpotentieel is iets lager in.

Swift is ook zo'n renner. Ideale opvulrenner lijkt me voor de sprintetappes of de etappes met wat lastigere aankomsten. Aangenomen dat Carapaz / Porte / Sivakov in een trui rondrijdt natuurlijk, zijn dat altijd een paar bonuspunten. Aangevuld met zijn eigen top 20 plekjes in de sprint. Maar ja, gaat dat voldoende zijn?

Ook Porte wordt hier overwogen. Klom toch aardig mee dit voorjaar en zal denk ik regelmatig zelf punten scoren in de bergetappes. Ook zijn tijdrit, weliswaar niet meer zo goed als vroeger heb ik de indruk, zal wel punten opleveren. En wederom kans op teampunten. Maar opnieuw weer het dilemma of dit voldoende gaat zijn voor 2.5m. Ik zie echter weinig alternatieven in deze prijscategorie die ook zelf punten scoren in zowel tijdrit als bergetappe, die potentie hebben tot eindklassement punten en die potentie van teampunten hebben (renners met deze potentie zie ik wel in een goedkopere categorie). Foss is zo'n alternatief met zijn jongerentrui, goede tijdrit en redelijke klimcapaciteiten. Maar na zijn val is zijn vorm onduidelijk. In deze prijscategorie zit ook Landa. Veel meer potentie bergop, maar minder potentiële teampunten lijkt me. Dumoulin iets goedkoper, zekerheid voor de tijdritten, maar weinig eigen punten potentieel daarbuiten. En dan is er nog Bilbao. Voor die eerste tijdrit toch wel kans op een top 10 plek. Maar waar verder nog?

Kortom: de tijdritten bezorgen me wat hoofdbrekers. Eigenlijk Dumoulin voor mij favoriet voor beiden, met bij de eerste ook nog eens kansje op roze. En weinig alternatieven voor handen, buiten dus Foss en misschien Bilbao.
En mooie opvulrenners die ook eigen punten kunnen halen zie ik weinig, op misschien Swift en Porte na dan.

nasibal

Ik denk dat je deze Giro weg kan komen met 5 sprinters, al zou 6 ideaal zijn denk ik.

Reden is echter deze editie niet dat er voldoende opvullers zijn. Sterker nog, als naar de Etna een grote vlucht gaat lopen kunnen de opvullers wel eens heel random gaan zijn.

De voornaamste reden is dat ik maar 4 of 5 ritten deze Giro zie waar je de voorste 10 namen op papier af kan doen. Mits je 5 goede (redelijk zekere) namen kiest gaat het ontbreken van 2 extra namen je relatief weinig kosten. Voor de heuvel en bergetappes deze Giro zie ik een aantal etappes waar je echt verschillende types voor nodig gaat hebben, meer dan normaal. Door daar goed op in te spelen kan je het gemist van 2 kleine sprinters omzetten in een voordeel.

Alles staat of valt natuurlijk wel met de juiste namen.

WilliamS23

'@Tommytom,

In die range valt Landa zeker niet, dus is een miljoen duurder.

In die categorie zitten wel Bardet en Valverde die een hele goede vorm hebben laten zien. Beiden geen goede tijdrit, maar wel meer puntenpotentieel dan Porte wat mij betreft. Bilbao brand ik me even niet aan.

Ik heb in ieder geval Valverde mee. Foss of Bardet is voor mij nog wel een zware keuze die ik zal moeten gaan maken.

Maestro Mello

Het lijkt mij dat Porte in dezelfde rol kruipt als vorig jaar in de Tour. Nam plaats in het treintje en volgens mij reed Castroviejo nog langer mee naar boven. Zal ook niet voor eigen succes rijden dus ik weet het zo net nog niet met het scoren van 'eigen punten'.

Als de Patser aan de leiding komt kun je inderdaad teampunten scoren maar volgens mij zijn er eerder al wat scenario's aan bod gebracht, waarbij er een vroege roze trui al aan anderen toebedeeld zal worden. En wat @nasibal zegt, ik zie ook een grote kans dat er naar de Etna een groep vluchters wel eens kunnen gaan uitmaken wie de zege gaat pakken, waardoor ook daar minder kans is op zowel eigen punten als teampunten.

Volgens mij is Porte gewoon duur geprijsd voor iemand die weinig kans heeft op eigen punten, maar ook voor teampunten...

Tommytom

Bardet heb ik niet genoemd omdat ik daar niet over twijfel: die gaat mee.

De Kamikaas

6 sprinters met opvultruipunten moet deze giro genoeg zijn. Verder veel etappes waar er een groepje van 8 renners de klassementsmannen (grote groep) voor gaan blijven.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 20 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.