Mooi dagje discussie volgen.
Toch even wat opmerkingen.
Almeida, pakte op de Etna roze, maar hij was toen zeker geen topfavoriet Ik voorzie wel een groepje voor de winst strijden, maar ze krijgen geen minuten van de heren van Ineos en UAE . De grote kopmannen, willen niet te snel in het roze zitten. Dus er zijn veel jongens die je kan opschrijven deze dag graag in de vlucht willen.
Verder moet ik lachen om het verhaal Jasper Philipsen, zolang hij niet meegaat, is de discussie vrij zinloos.
Wel of geen MvdP, is gewoon een gok. Wint hij etappe 1 en blijft hij tot en met rit 3 in het roze, dan kan hij als het niet te hard gaat op de Etna misschien wel zijn trui behouden, als de vluchters niet te veel ruimte krijgen. En Heeft hij verder nog zeker 3 en misschien wel 4 etappes die zeer geschikt zijn voor een goede klassering. En zo zou hij ook nog voor het puntenklassement mee kunnen doen, winnen misschien niet, maar wel 3e of 4e worden. En dat zijn dan 30 of 40 punten in de eindafrekening. En 40 punten krijg je ook voor plek 5 in het AK, en daar kan zomaar een dure AK jongen staan die braaf heeft meegereden maar veel minder "etappe" punten heeft gepakt. Dus ja, zeg het me maar.
'@Tommytom
De renners die jij noemt zijn inderdaad niet zo goed als VdP, maar ook als ze 5 plekken achter hem eindigen dan halen ze al een flinke hap uit het netto kopmanvoordeel. Neem daar in mee dat er nog steeds scenario's zijn waarin ze voor VDP eindigen of dat VDP zelf ook niet in de punten rijdt, en het neemt nog verder af.
Of je dat soort renners 1 op 1 beter mee kan nemen is een andere discussie. Maar als ze naast VDP in je selectie zouden zitten is daarmee het kopmanschap argument voor VDP sterk in waarde afgenomen.
Het enige waar ik echt meerwaarde zie is in de etappes die in een vlucht of een uitgedunde groepssprint kunnen eindigen. Daar wil je een kopman opstellen die in beide scenarios zou kunnen passen. Van die groep is VDP veruit de beste optie op dit moment. Maar eigenlijk ook dan nog te duur. Je ging vroeger ook geen 3 miljoen voor een Gilbert betalen.
Dat Gaviria in deze rit 3e wordt zegt echt helemaal niets over zn snelheid. Ik heb de etappe niet gezien, maar ik zet mn geld er op dat hij weinig renners over had voor een leadout, dat de leadout van Ineos perfect was en dat Aberasturi in het juiste wiel zat.
Waar het wél heel veel over zegt is zn vorm. En dat is eigenlijk alled wat ik hoefde te weten :)
'@antonini,
Als er wind tegen is, en er wordt geen oorlog gemaakt door de favorieten, dan kan hij bij blijven. Ligt heel erg aan het koersverloop. Maar ook etappe 3, als dat een waaier rit wordt wat zeker niet is uit te sluiten en hij pakt zo wat extra tijd op wat erkende aanvallers, waarom niet.
Ben wel zo realistisch dat dit een scenario is waar alles wel moet meezitten.
'@nasibal, blijft niet veel van je inzet over dan ;)
Hayter had alleen Sheffield als leadout, die kwam met een kilometer te gaan op kop, houdt dat dan tot zo'n 250 meter te gaan vol en dus moest Hayter er een lange sprint van maken, die hij alsnog met een fietslengte wint. Gaviria en Aberasturi (en ook Vlasov, trouwens) kwamen allebei van rond de 10e plek zonder leadout, Gaviria kon Arndt volgen en leek naast Hayter te komen maar viel vervolgens stil in de laatste 50-75 meter en werd nog overvleugeld door Aberasturi en bijna ook Vlasov.
Met andere woorden, Gaviria rijdt de sprint met ongeveer dezelfde situatie als Aberasturi en Vlasov en finisht tussen beiden in. Dat zal dus sneller moeten in de Giro, ongeacht de leadout. Inhoud lijkt daarentegen wel in orde.
Philipsen en Pasqualon zijn toegevoegd aan de startlijst.
In het magazine van ProCycling worden VDP en Mollema tegen elkaar afgewogen in de mogelijke winst kansen in etappes:
Het gaat van 1 punt (geen kans) tot 10 punten (favoriet)
Etappe 1: MVP 10 / Mollema 7
Etappe 7: MVP 4 / Mollema 8
Etappe 10: MVP 8 / Mollema 2
Etappe 12: MVP 3 / Mollema 8
Etappe 14: MVP 2 / Mollema 9
Etappe 19: MVP 1 / Mollema 8
Men ziet dus voor beide heren 6 mogelijke "winstkansen". Waarvan MVP slechts 2x meer kans maakt dan Mollema. 3 milj. voor 2 winstkansen.
Als hij de eerste etappe wint zal hij er alles aan doen om tot de Etna en mss nog langer in het roos te blijven. Hoe gemotiveerd is ie nog voor de tijdrit als hij de 1ste etappe niet wint na iemand die ook een tijdrit kan rijden?
Ik vind het die 3 miljoen voor MVP interessanter met in dit geval Philipsen. Zonder teampunten en als hij niet de rose trui pakt en wint in die eerste week gaat hij geen 200 punten halen denk ik.
Ik zie carapaz dit seizoen nog niet heel goed rijden. Door carapaz thuis te laten hou je heel veel budget over. Als je ook kijkt naar de scoritopunten die hij pakt zeker als je bedenkt dat carapaz na de etna waarschijnlijk nog niet het roze heeft denk ik dat hij te duur is. Leuk discussiepuntje wel of geen carapaz en niet dan wel of geen spelers mee voor mogelijke teampunten
'@ tompot ben zo ook al vaker de fout ingegaan door teveel naar resultaten te kijken.
Wil er eigenlijk ook dumoulin indoen , want het is een juichrenner en er zijn niet veel loodzware bergetappes waardoor ik dumoulin nog wel eens top 10 zie rijden plus de tijdrit punten
Inhaken op van de poel discussie
Ik zou zeggen altijd mvdp mee er is geen koers waarin mvdp zich niet laat zien. Altijd aanvallend. Pakt genoeg punten in heuveletappes en je zult je waarschijnlijk verbazen over wat je hem ziet doen. Zeker nu philipsen meegaat is mvdp extra interessant
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.