Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 29 ... 197 198
La Primavera

Begint het Nasibalisme hier ook al op te komen?

Ik geloof zelf meer in Team Zadelpen.

Primavoormij

Haha nasibal aka saharabal, zoveel moeite doen om MvdP uit het team te krijgen van mensen die je toch wel gaat verslaan...

Jullie hebben het trouwens goed geraden. Het is Demare.

nasibal

Haha hier maar even nogmaals benoemen dat als er een kans is dat hij voor het groen gaat hij wel degelijk in mijn team zit. Anders krijgen we daar straks weer gezeik over :' )

Laatst gewijzigd
Thomberg

Waar is Team Zadelpen? Kevin zei eerder pas over een tijdje weer langs te komen op het forum

De clichés zijn ook nog niet gepost? Wat is er allemaal aan de hand?

arjenzvob

Ik vind het forum verrassend inhoudelijk dit keer, op een enkeling na die al begint over a of b. Positieve ontwikkeling!

arno_183925

Next

Antonini

'@arjenzvob wie zou je meenemen? Nasibal, La Primavera of Tompot?

nasibal

.

Laatst gewijzigd
Pollie88

.

MikeyyL2304

Xx

Erayse

.

Basementman

Waar is de lijst der lijsten (die met de ongeschreven forumregels)?

Wie DM't de C-sprinters?

Is Kevin raar?

Laatst gewijzigd
joris dor

Wat mij opvalt is dat er nog niet gesproken is over het Oostenrijks citroentje van 500k... die heeft toch enkele leuke uitslagen gereden om tijdens deze giro te kunnen verrassen voor de scoritopunten of ben ik nu te euforisch en richt ik me beter op calmejane? De vrijheid zal er toch zeker zijn in zijn team om te mogen rijden? Wat is jullie mening?

Valvuillerdemoz

'@Joris: wel hoor. De halve slijterij is hier al meerdere keren langs gekomen. Denk inderdaad dat ie met een Calmejane als ' kopman' wel wat vrijheid zal krijgen om voor eigen kans te gaan

KissMyAce2.0

'@arjen
Zou dat te maken kunnen hebben met jouw afwegheid in de discussies?;)

arjenzvob

Laat gaan Tompot. Maar toch bedankt.

Ik had andere prioriteiten maar zal me zeker gaan mengen. Zowel hier als via PM.
Op de achtergrond wordt een mooi team gesmeed, voorlopig met MvdP @nasibal haha.

Aberastuuurrriii

Leuke discussies zijn er al gaande. Die sprinters brengen mij kopzorgen. 3, 5, 6, 11 en 18 lijken mij vrij zekere sprintetappes en misschien nog 13.

Mocht Ewan na etappe 13 afstappen vind ik hem qua potentieel wel de moeite waard, vooral om te cappen. Qua snelheid komt in dit deelnemersveld toch alleen Cav in de buurt. Hoop van harte dat JP mee gaat doen, dan is de keuze sneller gemaakt ;)

Thomberg

'@aberasturi , ik heb het nog even nagekeken maar de winnaar krijgt nog steeds 50 punten per etappe. Volgens jouw eigen telling kan Ewan dan qua etappe uitslagen maximaal 200 punten pakken. En dan wint hij ze dus allemaal. Volgens mij laat dat juist zien dat je hem zeker niet moet kiezen toch?

Het als dat ik net las dat iemand Demare voor 5x5 ook de 3 miljoen waard vindt. Dat is wel heel mager allemaal.

Ik heb uiteraard ook nog geen mooi sprintteam kunnen samenstellen. Alleen Gaviria (dit had ik nooit verwacht te zeggen) lijkt zeker. Ook teampunten potentieel maakt hem wel extra interessant

KV

6x50 is wel 300 punten :-)

Antonini

'@thomberg je moet wel voldoende punten pakken in die 4-6 etappes. Daarnaast is dit een Giro waarin het aantal sprint-heuvel-klim-aanval etappes heel even verdeeld is, daardoor worden de etappe punten ook meer verdeeld over de renners.

pirazzi

De directie van Wielerflits promoot nu Ploegleider punt NL dus een Wielerflits forum subleague bij Scorito komt er niet of iemand zou die kunnen aanmaken.

Basementman

Toch een aantal ploegen met meerdere optie sprinters.

Cofidis: Cimolai of Consonni?
DSM: Bol of Dainese?
Bardiani: Fiorelli of Modolo?
Alpecin: VDP of Oldani, of gaat JP alsnog mee?

Ik weet dat we nog een klein weekje hebben, maar vooralsnog is er bar weinig bekend over de stalorders en rolverdeling bij deze ploegen, iets waar dit forum normaliter in uitblinkt, om vanuit de donkerste hoeken van het internationale web met gure artikelen te komen waarbij enige hoop gegeven wordt. Dat is juist hetgeen hier nu als rode draad mist bij een groot aantal samenstellers: hoop in het, met ook al is het maar een een klein beetje vertrouwen, samenstellen van sprint team, wat momenteel zo laag als nooit tevoren lijkt te zijn.

Laatst gewijzigd
Baskeee

Op basis van zijn resultaten zie ik Oldani niet meesprinten in vlakke ritten. Mocht ie dat wel doen is het een makkelijke keuze.

Thomberg

'@Antonini absoluut! Ik ga ook zeker 6 sprinters meenemen en zal onvermijdelijk minimaal 1 dure jongen zijn. Ik probeer alleen te wijzen op de hoge prijzen tov zekerheid in resultaat van sommige sprinters. Demare kiezen omdat je 5x5 verwacht vind ik persoonlijk te duur. Stel je verwacht dat hij 5 keer voor winst mee doet, dan kan het een goede keuze zijn.

Normaal kunnen de 1 miljoen sprinters super fijn zijn omdat die gemiddeld 7-10 worden (als je de juiste hebt) en dan is gemiddeld 5de van Demare heen 2 miljoen extra waard. Het lastige aan het sprintteam deze Giro is dat er in de lage categorie geen (of weinig) brood sprinters te vinden zijn, waardoor iedereen (inclusief ikzelf) in de val kan trappen dan maar 5 demares te kiezen, wat achteraf wel te duur was. Dan kan je beter VDP kiezen dan Demare denk ik. Maar je moet inderdaad wel sprinters opstellen…

Blijven zoeken naar opkomende jonge sprinters dan maar..

Basementman

Waar juist de Giro en Vuelta vaak uitblinken in een aantal pareltjes in het sprintersegment de laatste jaren, lijkt dit een editie te worden waarin het sprintteam van de gemiddelde forumlezer er zo uit te zien komt:
- Cavendish (of Ewan)
- Nizzolo
- Bauhaus
- Gaviria / Demare
- Girmay

Nummer 6 zal in sommige gevallen VDP zijn en in andere gevallen een gokje op Consonni/Cimolai of Dainese/Bol. Oftewel: bij de sprinters ga je dit jaar het verschil niet maken, wat jammer is, gezien de geweldige laatste edities van de Giro en Vuelta, met namen als Morin, Manzin, een toen nog onbekende Fiorelli, Pietje Allegaert, Raim, Thijssen (okee, voornamelijk Vuelta, maar toch...). Wellicht biedt de koers in Frankfurt morgen nog soelaas, waar een pareltje of 2 komt bovendrijven. Blijf hopen op een jongen als Oldani, die toch erg mooi geprijsd is bij afwezigheid van Philipsen. En wellicht mag Ben Swift meedoen, maar zal geen trein(tje) meekrijgen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 29 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.