Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 30 ... 197 198
Thomberg

Betreft Oldani, als je bij alles wat hier is gezegd over VDP bedenkt dat Oldani bij dat alles teampunten krijgt en een goedkope teamgenoot is met kans op eigen punten, dan kan dat al snel een betere keuze zijn dan VDP zelf of een goede aanvulling er op

Wat ik de afgelopen 2 jaar op dit forum vooral geleerd heb is het belang van teampunten. Als iedereen zoveel vertrouwen heeft om hem voor 3 miljoen te kiezen, terwijl daar veel argumenten tegen zij n(lees de analyses van Nasibal daarover maar), dan zou de goedkope teamgenoot een logische keuze voor al die mensen moeten zijn.

Antonini

Met alle respect voor Oldani, hij heeft dit jaar precies nul (0) sprints gereden en juist gestreden in bergetappes. Goede renner die wellicht leuk kan uithalen in een ontsnapping of punch etappe, maar geen sprint materiaal.

nasibal

'@Antonini

Oprechte vraag: Heb je ook gekeken of Oldani niet in al zn wedstrijden dit jaar met óf Philipsen óf Merlier gestart is?

Laatst gewijzigd
KV

Nasibal is me juist voor. In Tirreno zat hij natuurlijk met Timmie. En anders nog geen echte sprintopties gehad dit jaar.
Vorig jaar deed hij het niet onaardig in enkele vlakke sprints na wegvallen Ewan.
Nog even de berichtgeving afwachten zou ik zeggen.

Tommytom

Ik ga denk ik maar voor Fiorelli, Aberasturi en Cimolai. Hoewel die laatste weer onzichtbaar leek de juiste tijd, hoop ik dat hij zijn prestaties van 2021 herhaalt (onopvallend voorjaar, super goede Giro). Fiorelli krijgt Modolo mee, dus ik gok erop dat ze voor hem gaan sprinten (al is hij denk ik meer een renner die na een lastige finale een sprint van een man of 40 kan winnen). Aberasturi is een nog grotere gok, maar voor 750.000 durf ik die wel aan. 4x 15e en 1x 10e en ik ben tevreden.

Gaviria is interessant vanwege de teampunten, maar kan - door zijn gehinderde voorbereiding - ook een grote teleurstelling worden. Die durf ik vooralsnog niet aan.

Bol dit jaar al zoveel DNF dat ik betwijfel of hij er in de laatste etappes nog bij gaat zitten, al denk ik wel dat hij de sprinter gaat zijn voor DSM.

Nizzolo en Girmay voor mij een zekerheidje, want aan t eind van de ronde wil je ook de truipunten meepakken. Bovendien verwacht ik ze beide steady top 10 in de sprints.

Mis ik alleen nog een sprintkopman en een 6e sprinter. Jammer dat de Buyst geblesseerd is, die had ik graag als opvuller meegenomen en gehoopt dat die nog 2x mocht sprinten na het verwachtte afstappen van Ewan. Als kopman neig ik naar Demare. Niet heel overtuigd, maar wel 5x top 5 hoop ik. Heeft toch als enige echt zijn vertrouwde sprinttrein bij zich.

Antonini

'@nasibal, in de Tirreno reed hij natuurlijk voor Merlier. Naar dat zijn ook meteen de enige sprint koersen die hij gereden heeft. Ik heb echt veel gezocht naar sprint aankomsten die hij wel gereden heeft, maar ik denk dat hij zich eerder focust op aankomsten zoals etappe 1.

Edit: neem vorig jaar Giro rit 2, 5, 7. Pure sprints, toen reed hij ook geen top 40.

Laatst gewijzigd
KV

Aberasturi doet niet mee dus terug naar de tekentafel

Baskeee

Albanese kan dan wel nog een optie zijn. Qua uitslagen lijkt het op sprinten in etappe in de Tirreno en Milan San Remo. Maar goed, ook geen zekerheid.

Baskeee

'@Antonini toen reed hij voor Ewan

nasibal

Edit: Water zonder bubbels (?) was me voor

Antonini

Maar als hij altijd en overal voor een ander rijd/reed, waarom zou hij dan nu ineens top 15 plekken in de Giro aan een gaan rijden?

nasibal

Haha @Antonini kijk eens naar de huidige selectie van Alpecin.

Edit: En naar de momenten waarop hij níet voor een ander reed

Laatst gewijzigd
Thomberg

Maar jullie hoeven Oldani niet te nemen hè! Maar als mensen zo in VDP geloven maar Oldani dan niet aandurven, hebben wel een gek inconsistent selectiebeleid

Ted de la course

Oldani heb ik er voorlopig vrij vast in staan. Samen met Swift beste goedkope opties met kans op punten in de sprintetappes. Daarbij nog kans op teampunten. Hoop wel dat de ploegen dat nog bevestigen in hun communicatie al verwacht ik dat zeker bij Ineos niet.

Het is al veel over de punten die VDP kan halen gegaan. Maar moet je juist ook niet maar de puntenbodem kijken? Hij blijft bijna altijd op z'n fiets zitten (tenzij het een mountainbike is), en met 5 keer gemiddeld een 6e plek en geen truien heeft hij een teleurstellende Giro maar toch 150 punten. Dat is wel zo'n beetje de bodem. Omdat als hij een kans ruikt om voor een etappe te gaan het altijd zal proberen verwacht ik er echter een stuk meer. Bij mij geen twijfel over VDP dus. Een Landa of Lopez meenemen vind ik veel lastiger omdat ze al thuis op de bank kunnen zitten voor de etappes waar je ze voor meeneemt verreden worden. Terwijl zij ook bij de besten op hun terrein horen.

Jasperdewaal11

Ewan gaat toch echt niet laten lopen in een sprint nu de punten zo belangrijk zijn voor Lotto? Als werkgever mag je dat toch wel eisen van iemand die je in dienst hebt.

La Primavera

Zie wat verzoeken voorbij komen om het Scoritoforum draaiboek er weer bij te halen. Ik ben dus even terug in de archieven gedoken. Een eerste snelle scan doet mij bevestigen dat we te maken hebben met een atypisch forum verloop zoals Arjen ook al benoemde. We missen de input van WC-Eendt, Pietje, Jori en Starlynk, maar we zitten ook pas rond punt 11 momenteel.

(TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, TJ, <3)

Het Scoritoforum draaiboek:
1. “Budget is veeeeel te ruim, we kunnen iedereen nemen die we willen.”
2. “Wie start er een budgetspel?”
3. De usual MUST HAVES zoals in het verleden Valverde, Sagan etc wordt over gediscussieerd.
4. De 100 punten per miljoen regel.
5. De eerste cryptische omschrijvingen van parels.
6. De Scorito stagiair leest mee / kan er niks van / is een van ons / maak renner X 500k please
7. De Barbero-award en andere gelijksoortige memes zoals TJ.
8. “Weet iemand hoeveel vrijheid renner X krijgt van zijn ploeg?”
9. De koppeltjestactiek.
10. “Kunnen er teampunten worden verdiend voor de winnaar in de tijdrit?”
11. “Wie zijn de koopjes bij de sprinters?”
12. Zandbak.
13. De zwarte lijst.
14. De A of B vragen.
15. Klachten op de A of B vragers / vroeger was het hier nog inhoudelijk.
16. Hele team overhoop door een dure man die besluit het asfalt van dichterbij te bekijken en niet meer meedoet.
17. Zandbak promoveert tot sahara.
18. Uiteenzettingen van Nasibal/Jori/WC-Eendt/Pietje Precies of Starlynk waarom het lastig is om renner X op te vangen dor renner Y en Z
19. De scorito-tips van Youri en de bijbehorende benaming voor geld. Scoritopunten.
20. Team Zadelpen heeft grootse verwachtingen.
21. kevinraar post zijn team voor de deadline.
22. Happers op de kevinraar posts komen weer langs om de les te lezen.
23. De welbekende last-minute wissels. (die altijd leiden tot drama)
24. Type Kelderman ligt in de verkenning van de openingstijdrit op de grond, weer paniek bij een aantal pouleurs.
25. Deadline.
26. Teams+keuzes worden gepost/toegelicht.
27. Complimenten en discussie over teamkeuzes voor de start van de ronde.
28. Gelijk meerdere uitvallers bij velen. / Team is meteen kut.
29. Beelden neutralisatie laten type Sivakov op achterstand zien, paniek!
30. Eerste bergrit zakt helft klimteam er doorheen.
31. Gezoute mensen met uitvallers zeggen vast: “Tot de volgende ronde.”
32. Nieuwe accounts met 0 posts komen hier melden hoe geweldig ze het wel niet doen.
33. Kopmanstress.
34. Aanvaller X valt altijd aan als die niet in de dagopstelling staat.
35. Team Zadelpen maakt grootse verwachtingen niet waar.
36. “Welke opvullers voor morgen?
37. Het aantal ‘gebankte’ punten berekeningen
38. Overpresterende renner: “Renner Y heb ik ook nog in mijn selectie gehad tijdens het puzzelen.”
39. Foute keuzes komen door het forum, goede keuzes dankzij eigen inzichten.
40. “Waarom sprint renner X niet mee?”
41. “De voorbeschouwing klopte niet en nu heb ik Kenny van Hummel als kopman in een heuveletappe”
42. “Nog maar 10 renners over”
43. Eindstand is bekend. Herhaling van puntje 32.
44. Nabespreking met ‘is het geluk of skill?’
45. Nog wat klagers die zeggen dat dit de laatste keer was op het forum. (zijn er volgende ronde gewoon weer bij.

nasibal

'@Ted

Het is al veel over de punten die VDP kan halen gegaan. Maar moet je juist ook niet maar de puntenbodem kijken?

Dit is inderdaad een hele belangrijke natuurlijk én een argument wat wel degelijk voor VDP spreekt. Ik geloof inderdaad ook wel dat hij echt wel 150-200 punten (al is een scenario zoals hieronder door zitvlees beschreven ook niet uigesloten) gaat halen minimaal en dat doet hij ook nog eens door maar één plekje in je selectie bezet te houden. Die punten moet je eerst nog maar eens goedmaken en dan hopen dat hij er niet nog veel meer pakt. Dat kan best een uitdaging zijn.

Laatst gewijzigd
zitvlees

'@Ted de la course
als realistisch 'minimum' kan je ook zo iets krijgen:

Etappe 1: top 5 (super gul voor een minimum, denk aan tour etappe 1. die was iets steiler maar veel minder lang)
Etappe 2: top 10 (als je een minimum wilt benaderen, ben ik hier misschien weer te gul)
Etappe 8 en 10: een keer top 5, een keer top 10
Etappe 12 en 14: slag gemist / meer voor klimmers

Hiermee kom je op 108 punten en het kán nog lager. Dat geeft even een punten minimum weer. Stel hij wint etappe 1 en een van de vlucht etappes, dan zit je rond de 160 punten, dat is realistischer, maar ook niet veel aantrekkelijker. Het lijkt er voor mij op dat hij álles goed moet doen om zijn prijs waard te zijn, alleen écht kan verrassen als groen op het menu staat en anders vooral Scoritotechnisch teleur kan stellen zoals ik dat hierboven bereken. Denk aan renners die in dezelfde etappes Korte achter hem kunnen finishen en de helft van de prijs zijn..

Ik overweeg hem nog wel, omdat factor groen heel groot is, maar ben toch ook zeker bezig met het leggen van een puzzel zonder VDP.

zitvlees

Aanvulling: truipunten na etappe 1 vergeten

Ketjap Manis

Ik zit dan vooral te denken wat je met het vrijgekomen budget van MVDP kan doen. Een Landa of Demare in je team die je nooit kopman maakt? En dan je zekere kopman in je heuveletappes opofferen? Ik zie het grote voordeel niet.

arjenzvob

Wederom gelachen om het handboek. Heerlijke humor. En zo ontzettend waar op veel punten.

Primavoormij

Weet iemand waarom Bagioli een DNF had in de Brabantse Pijl?

Edit: graag niet het antwoord 'omdat hij niet is gefinisht'.

Laatst gewijzigd
nasibal

En dan je zekere kopman in je heuveletappes opofferen?

Ik denk dat hier teveel nadruk op wordt gelegd. In de meeste etappes waar ik VDP zou cappen zou ik lachend Almeida cappen, die toch al in mn team zit. Albanese, Valter en in iets mindere mate Geile Gallie zijn renners met een hoge pickrate die daar ook wel te cappen zijn. Niet voor winst, wel voor een relatief zekere top 10 plek en veel minder knaken. Dan heb je ook nog mensen met Bilbao en Valverde. En dan kan ik nog wel wat namen noemen. Exacte puntenverwachting in de meeste gevallen net iets lager dan VDP, maar hoeft niet veel te zijn en het is zelfs niet uitgesloten dat ze het door omstandigheden béter doen.

VDP mag gevoelsmatig 'zekerder' zijn, maar het is niet alsof er voor de 9 plekken achter hem met een dobbelsteen gegooid gaat worden.

Laatst gewijzigd
KV

Omdat het slecht weer was en Andrea eerder een zonneklopper is.
En hij was vrij hard gevallen in de Amstel op dat rond puntje samen met Turgis.

tvm

1 Wie gaat sprinten: Bol of Dainese?
2 Hoe fit zal Bagioli zijn?

1 2 ... 30 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.