Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 31 ... 197 198
Symen De boer

Wilco Kelderman wordt ineens ook den nadenkertje nu hij de aangewezen kopman is voor bora🤔

Stijn Lemmens

...

Phoenix0000

Een goeie captain in de wat meer onzekere (vluchtetappes) is wel wat meer waard.
Een Almeida zit in keurslijf van klassementsrenners, vd Poel mag zijn gang gaan.

Stijn Lemmens

Omdraaien

niek-vdv

In een interview in de La Gazzetta dello Sport geeft Cicconne aan dat de Giro het doel van zijn seizoen is, maar hij nog wel vraagtekens heeft over zijn vorm (Covid en Bronchitis gehad na goede Tirreno en Catalonië waardoor hij voor koersen moest passen) waar alleen de koers antwoord op kan geven. Kijkt vooral uit naar de etappe naar de Blockhaus en zegt dat Trek aanvallend wil koersen. Naast zichzelf schuift hij Mollema en Skjelmose naar voren, waarbij vooral die laatste interessant kan zijn voor Scorito.

La Primavera

Geile Gallie

Fantastisch!

Wilco Kelderman wordt ineens ook den nadenkertje nu hij de aangewezen kopman is voor bora

Volgens mij zijn het alleen de Nederlandse nieuwssites die het zo brengen.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Phoenix0000

In algemene beweringen heb je gelijk. Maar kijkend naar dit parcours valt dat allemaal reuze mee. Ik zie maar twee voor de hand liggende vluchtetappes waar VDP vanuit een vlucht een kans maakt. De rest zal voor betere klimmers zijn. Beide etappes zijn etappes waar zelfs achter een vlucht Almeida 11e kan worden en het verlies beperkt. Je hebt daarnaast ook geen zekerheid dat de vlucht het haalt / VDP er bij zit.

Tenslotte heb je dus ook renners als Cort, Albanese en Valter die net zo likely uit beide scenario's kunnen scoren. Als je Almeida niet wil cappen.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@KV dank

Symen De boer

'@La Primavera
Stond in de wielerkrant dat de ploeg het bekent had gemaakt dat Kelderman de kopman was ja.

Timber

Zijn er mensen die nog iets verwachten van de sluwe vos Nibali? Of wordt dat nu toch echt knechten voor een kopman en wellcht een bergrit uitzoeken?

Ted de la course

'@zitvlees je kan het natuurlijk naar beneden praten wat je wil door te kijken naar de etappe profielen en dat het ook tegen kan zitten. Ik kijk meer naar de renner en met welke doelen hij de Giro in zal gaan. MVDP weet zijn doelstellingen bijna altijd wel te halen ook al zijn die niet mals. Verder wordt op etappes gewezen die hem zouden moeten liggen maar ik zie genoeg onvoorspelbare etappes waar hij ook een goede notering kan rijden. Ook in de sprint bv, pakte hij in de tour ook een 7e plek na de sprint aan getrokken te hebben meen ik me te herinneren. Etappes waar hij in de voorste groep zit zal hij zelden volledig laten lopen.
Maar goed, iedereen die hem thuis laat vind ik helemaal prima ;)

zitvlees

'@Ted het is niet alsof ik het naar beneden wil praten, jij begon zelf over een mininum aantal punten. Wat ik benoemde kan een realisitsch minimum aantal punten zijn. een ondergrens is wat anders dan je verwachting. ik verwacht ook meer dan VDP dan de ondergrens, dat doet iedereen per definitie. Een ondergrens is eerder een verwachting van als alles net niet zo loopt als gehoopt, maar hij wel op z'n fiets blijft.

Waar hij zomaar eens kan verassen, iets lastigere etappes zoals 7 of 12 of een onverwachte notering in een sprintetappe passen niet in de benadering over een minimum aantal punten ;)

Begrijp dus goed dat er een verschil zit in wat we allemaal al over VDP hebben besproken en benaderd.
-Maximum puntenpotentieel (hoeveel kan hij boven je realistische verwachting uitstijgen als alles goed gaat? Daar heeft @Nasibal al een mooie berekening op los gelaten. Dit bepaalt het mogelijke gemis als je hem niet hebt)
-Realistischere verwachting (Wat ligt in de lijn der verwachting 'normaal gesproken')
-Ondergrens (minimum aantal punten zolang hij op z'n fiets blijft. anders is het 0 natuurlijk)

Zoals gezegd overweeg ik hem zeker wel. Kopman zekerheid en factor groene trui wegen mee, maar ik zei dat ik wel ook bezig ben met het kijken naar een alternatief. De opportuniteitskosten zijn namelijk alleen zeer hoog als hij daadwerkelijk voor groen gaat.

Voorwiel

Wellicht moeten we ook toegeven dat de keuze voor VDP deels ingegeven is door emotie en deels door ratio. Iedereen kiest wel zijn juichrenner. Tot dusver overheerst bij mij de emotie.

wielergekkie

Is het zo zeker dat van der Poel uit gaat rijden?
Hij kan wel zeggen dat die graag koers hardheid op wilt doen, maar als hij ook de Tour mee gaat doen, vraag ik me überhaupt af of die de giro uit fietst.

nasibal

'@Tompot

Ik zie iets meer vlucht mogelijkheden

Dan ben ik oprecht benieuwd, naast 12 en 14, welke potentiele vluchtetappes jij voor VDP ziet

MvP die in positie kan komen voor punten trui en zelf mee gaat sprinten.

Hier zijn we het allemaal denk ik over eens: De puntentrui verandert de boel compleet. Maar toen Merlier of Philipsen nog opties waren was die trui niet in beeld, de discussie al wel.

k zie geen sprinter bij Alpecin, nee Oldani ook niet

Dapper.

@WIelergekkie
Je kan prima aan de Tour meedoen als je de Giro uitfietst, ook voor resultaten. Eigenlijk alleen voor serieuze AK kansen is een Giro uitfietsen voor de Tour niet optimaal gebleken in het verleden.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Tompot

Bij beiden betwijfel ik of de vroege vlucht het red. Beide etappes zijn perfect geschikt voor oorlog en dan komt zo'n vlucht vanzelf terugwaaien. Ben het wel met je eens dat MVDP in beide etappes een goede kans op een mooie uitslag heeft Maargoed, net als vele anderen dus.

5 Lijkt mij gewoon een sprint worden en juist eentje waar een Oldani wel eens zou kunnen verrassen.

Ketjap Manis

Denken jullie dat je nog wat aan Valverde hebt in een bergrit? Want met maar 2 punchetappes (waar genoeg andere kopmannen voor zijn) voelt hij qua parcours overbodig.

nasibal

'@Tompot

Het is bij Oldani altijd even zoeken omdat hij in de meeste vlakke ritten een sprintkopman voor zich heeft. Maar kijk:

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2021/stage-13
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2021/stage-10 (vooruit, lastigere etappe, maar het einde is vlak, met 103 man in dezelfde tijd)
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2021/stage-3 (De beroemde taco etappe, zelfde verhaal als hierboven, met 110 man in dezelfde tijd en Gaviria en Viviani er nog steeds bij zie ik dit ook als pelotonsprint)
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-11
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2020/stage-4
https://www.procyclingstats.com/race/trofeo-palma/2020/result

Dat hij goed een heuvel over kan en méér kans heeft als het wat lastiger is geweest klopt, maar het blijft een 'sprinter'. Denk een beetje vergelijkbaar met Pasqualon in dat opzicht.

Ik ben het met je eens dat het niet perse een lange ontsnapping wordt, zeker niet met 4e categorie op 5 kilometer van het einde, maar een normale sprint met vol peloton no way en dat geldt voor beide etappes.

Exact, ik denk dat het in beide etappes wel eens vroeg oorlog kan zijn en de boel vollledig uit elkaar spat. Weet je nog in het verleden die etappes waar je dacht: 'moet ik de AK renners opstellen of sterkere sprinters' en achteraf AK altijd het juiste antwoord bleek? Dat soort etappes.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Vendrame ook een paar mooie uitslagen in de door jouw gegeven etappes nasibal. No-brainer ;)

Thomberg

Maar @nasibal betekent dit dat jij Oldani kiest? Toen ik hem aanraadde was dit nog veilig (in de zin dat hij dan niet massaal gekozen wordt) want niemand luistert naar mij. Maar als jij hem nu zo aanprijst stijgt de pickrate op dit forum naar > 75%😅

Net als Valter en Albanese. Die had ik al heel lang in concept selectie staan… maar zijn nu ineens heel populair denk ik. Vooral Albanese hoopte ik dat die niet hoog op de radars stond en iedereen die EOLO overwoog voor Fortunato zou gaan

La Primavera

Volgens mij wordt momenteel gewoon punt 12 van het forum draaiboek afgewerkt. ;)

nasibal

'@Tompot

Sjoemelen? Ik laat ritten zien waarin hij een top 10 uitslag rijdt vanuit iets wat je absoluut nog een 'peloton' mag noemen, waar ook andere sprinters nog gewoon bij zijn.

@Thombeg
Haha ik vond dat je een heel goed punt had met Oldani. Ik denk dat als Mareczko (ofzoiets) daadwerkelijk niet meegaat hij sowieso wel bij velen op de radar komt. Valter en Albanese noemde ik ook omdat zelfs Stevie Wonder die namen wel op z'n lijstje zal hebben. De meer onder de radar namen hou ik uiteraard voor mezelf ;)

@Arjen
Vendrame was deze Giro voor 750k ook helemaal geen slechte optie geweest denk ik ;)

Thomberg

'@Nasibal fair enough! Mensen die actief op dit forum zijn zullen die wel opgeschreven hebben inderdaad. En Oldani is mijn eigen “schuld”. Los van dat ik wil winnen natuurlijk vind ik het ook wel leuk om interessante namen hier te droppen. Ook omdat ik (bewust ) mijn team alleen als shortlist heb en nog niet volledig in elkaar geklikt met genoeg renners per etappe. Om niet in de tunnelvisie te belanden.

De onder de radar namen ben ik wel (na start Giro) benieuwd naar en vooral hoe ik ze had kunnen spotten.

Enige die ik hier heb “opgedaan” is Skjelmose . Die stond nog niet op mijn shortlist voor het lezen van het forum, maar ook omdat mijn onderzoek nog niet klaar was/is.

Papa Bart

Laat maar niet te laat! Ik doe toch maar weer mee 🥳🥳

Laatst gewijzigd
KV

Yates aan het lossen denk ik (als ik de extreem slecht gefilmde Asturias kan volgen)
Echt jammer, was al heel sterk aan het overwegen om hem thuis te laten. Vertrouw dat ventje al een tijd niet meer.

1 2 ... 31 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.