Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 32 ... 197 198
nasibal

Met het thuislaten van Yates komt er wel echt opeens rammend veel budget vrij. Dan kan ik helemaal niemand meer VDP uit z'n team lullen.

Tijmen 257

'@ tompot. Dus jij zou zeggen kijkend naar sprinters die een heuvel over moeten kunnen dat je dan dus geen cav en demare mee neemt.
Dus dan een sprintteam met gaviria en bauhaus als kopmannen? Dat wordt dan wel heel mager
Want nizzolo heeft nog nooit zijn prijs waargemaakt.

Vind het over algemeen best moeilijk deze giro om een goed team in elkaar te zetten. Zit al snel met veel aanvallers en klassement waardoor er al snel een valter of arensman ofzo op het bankje komt. Terwijl die vaak toch het verschil kunnen maken vanuit de vlucht.

Aberastuuurrriii

Ik snap dat velen hier Oldani erbuiten laten als je puur op resultaat dit seizoen gaat selecteren. Als je wat verder kijkt, rijdt hij vaak met een Merlier of Philipsen.

Tip: Kijk eens naar de Giro 2021. Daar reed hij 5x top 15. Daarbij opgeteld dat het een Italiaan is rijdt hij nog graag voor een 8, 9, of 10de plek.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten of ze hem meenemen, maar voor dit prijsje zou ik hem niet laten liggen ;)

Aberastuuurrriii

Bovendien een hoop leuke renners in de 750k (en 500k) categorie. Fortunato, Albanese, Covi, Arensman, Valter, De la Cruz, Buitrago, Tratnik, Lopez, Gall..

Misschien gewoon gokken op de vluchters en 10 miljoen budget overhouden :p

nasibal

'@Tijmen

Want nizzolo heeft nog nooit zijn prijs waargemaakt.

Haha, jij speelt duidelijk nog niet lang genoeg scorito ;)

https://www.procyclingstats.com/rider/giacomo-nizzolo/2016
https://www.procyclingstats.com/rider/giacomo-nizzolo/2015
https://www.procyclingstats.com/rider/giacomo-nizzolo/2014

niek-vdv

Sosa lost Yates in Spanje :)

nasibal

'@Tompot

Dat hebben we dit seizoen nog weinig gezien. Ik heb totaal geen reden om Dumulin te selecteren maar mijn intuïtie zegt wel doen..

Ik heb net voor de lol eens Yates er uit geklikt, gewoon om te kijken wat dat nog aan mogelijkheden opent. Opeens komen naast MVDP namen als Ewan, Cavendish, Hindley en inderdaad, TopboyTom bovendrijven.

Laatst gewijzigd
Tijmen 257

'@ tompot
Zeker gelijk met nizzolo dat hij ooit zijn prijs wel waard was.
Dit was in zijn beste tijd om in voetbal termen te spreken in zijn prime. Maar nu alleeen maar dnf. Maar lijkt wel snelheid gewonnen te hebben. Daarentegen wel wat van zijn heuvelcapaciteit ingeleverd voor die snelheid. Heeft nog niet zijn vorm getoond dit seizoen maar ik denk dat hij de 100 punten per miljoen nooit haalt. En voor kopman is hij denk ik te onzeker in dit veld, want cav , ewan , demare, allemaal sneller en misschien ook wel bauhaus en gaviria die sneller zijn. Dus ik denk dat het meenemen van hem overbodig is,
Want bij een sprint met Heuvel erin is er nu ook een girmay en gaviria lijkt het ook aardig te verteren. Dus zie geen mogelijkheid om hem te cuppen en om dan 3 mil neer te leggen vind ik wel veel.

Speel je de tactiek zonder yates dan is het zeker wel mogelijk. Al rijdt yates andere rondes van te voren wel goed zoals Parijs nice.

KV

Het kon veel beter namelijk 90% die hem selecteert en dan 10min verliezen op de Blockhaus.
Nu ga ik natuurlijk Sosa erin moeten klikken…

nasibal

Valter in mindere mate ook, maar die gaat door zijn homeland de eerste drie dagen. Is wel soort van kopman bij AG2R

Oef, daar zullen ze bij FDJ niet blij mee zijn.

GlennTour

Weet iemand hoeveel punten je in het spel moet behalen ongeveer om bovenaan mee te doen? De klassiekers zitten rond de 8000 punten. Maar kan me steeds niet herinneren hoeveel dat in de grote rondes is.

nasibal

'@Glenn

Een punt of 6000 zul je toch echt wel moeten halen, en waarschijnlijk meer. 21 * gemiddeld 250 punten per etappe maakt al 5250 punten en dat is exclusief eindafrekening.

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@Glenn gemiddeld 250 punten per dag (kopman erg belangrijk), top 3 eindklassement, nog 3 extra renners top 10, top 2 jongerenklassement, top 2 puntenklassement, top 1 bergklassement

KV

Kan je nog even deze namen doorgeven via PB, Renaat?

Tijmen 257

Sosa wat moet je ermee
Zal nooit een goed klassement halen, want zakt er altijd wel een keer doorheen.
Maar de pickrate zal wel stijgen nu hij gewonnen heeft. En hij heeft ook nog eens de witte trui als mogelijkheid. Een mooie 1,5 miljoen voor de meeste mensen die niks waard gaat zijn nadat hij er een paar keer goed bij zat en toen veel tijd verloor en moet gaan knechten voor valverde.

nasibal

'@Tijmen

Speel je de tactiek zonder yates dan is het zeker wel mogelijk. Al rijdt yates andere rondes van te voren wel goed zoals Parijs nice.

Parijs Nice zit elk jaar maar één echte klim in, en dat is ook niet de moeilijkste. Dat is niet echt vergelijkingsmateriaal voor een 3e week Giro.

Primavoormij

'@KV
Top 3 eindklassement: Carapaz, Almeida, Lopez
3 extra renners top 10: Foss, Bardet, Porte
Top 2 jongerenklassement: Almeida, Foss
Top 2 puntenklassement: Nizzolo, Girmay
Top 1 bergklassement: Ciccone

Daan Brakenhoff

Wat je met Sosa moet spreekt denk ik voor zich, heeft zich nog nooit getoond in een grote ronde. Hij zal wellicht 1/2 bergetappes er bij zitten maar een klassement etc valt niet te verwachten.

Wat betreft Yates, laat dit wel veel budget over om bijna alle grote renners mee te nemen, wat dan weer jammer is aangezien er in de 500/750k categorie een paar leuke jongens zitten. Iemand nu weer ingestapt bij de Landa trein?

Jommelb

Ik ben eens naar de etappes aan het kijken die mogelijk voor de vluchters worden en wie er kans hebben om in de vlucht te komen. Dat valt nog niet mee (voor mij). Ben benieuwd hoe jullie dit zien.
De etappes die daarin (redelijk) vlak starten zijn dan:
4 (mogelijk AK-mannen)
8, 10, 12 (ook mogelijkheden dat het oorlog wordt en dus kans op sprint met klein peloton)
7, 14
15, 19, 20 (kan ook AK worden)
17
De enige etappes die wel meer starten met een klim zijn:
9 en 17

16 zit er wat tussenin.

Dan heb ik het idee dat het dus wel een beetje gokken wordt welke aanvallers in de vlucht komen. Voor sommige etappes moet je flink kunnen klimmen, maar als de start vlak is moet je eerst maar in de vlucht zien te komen. Er zijn een paar etappes die starten met zo'n 30-40 km vlak. Die heb ik bij de vlakke start gezet. Het kan natuurlijk dat de vlucht pas later gevormd wordt, maar dat vind ik moeilijk inschatten.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken en naar de juiste aanvallers zoeken.

Thomberg

'@Tijmen (en anderen die steevast over Demare beginnen). Zijn topsnelheid lijkt echt weg. Kan echt niet in rijtje Cav en al helemaal niet bij Ewan. Conditioneel en heuvel technisch idd wel in orde. Kijk ook naar zijn klassieker werk dit seizoen. Maar als je de koersen gezien hebt weet je dat hij dan tijdens de sprint ineens achteruit fietste. Geen idee waarom, maar zijn snelheid is er niet.

Kijk je kan hem prima kiezen, je zal toch enkele dure sprinters moeten kiezen en waarom dan niet Demare. Hij heeft een trein mee met z’n favo boys Guarneri en Sinkeldam. En dat hebben anderen (zoals Bauhaus) nietX En hij zal het vast niet helemaal verkeerd zijn. Heeft FDJ nog punten nodig voor klassement? Dat heb ik Ff niet helder voor ogen. Wellicht nu Valter ineens bij AG2R rijdt wel ;-)

LaPlanchedBF

Daar gaan we weer!

M@thijs

Is er iemand die Yates wel nog meeneemt en dit kan verantwoorden? ik ben erg benieuwd.

wielergekkie

'@m@thijs de vraag is wie zie jij als alternatief tov Yates?
Ik vind op 3 man na alle AK mannen twijfelachtig 😅

M@thijs

'@wielergekkie

Ten eerste heb ik liever een twijfelgeval van 2.5 mil dan van 4 mil.
Ten tweede teken ik ook voor de top 3 van het ak.

Thomberg

'@Tompot, rustig aan. Het is maar een grap. Ik ben in ieder geval niet iemand die ruzie zoekt. Niet in het echte leven en al helemaal niet online. Ik hou wel van een beetje humor om dingen luchtig te houden inderdaad. Vervelend voor je dat je dat als persoonlijke aanval ziet.

@wielergekkie, dan ben ik erg benieuwd naar die 3de naam? De enige echte zekerheden die ik zie zijn Almeida (voor top 5, niet eens per se top 3, maar wel sloot aan punten) en Carapaz. Yates had ik er uiteraard ook in staan omdat die normaal in dit veld ook top 3 rijdt, maar lijkt nu al wel iets mis mee. De rest hebben allemaal een of meerdere maren.

1 2 ... 32 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.