Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 33 ... 197 198
rbc1912

Het wordt er ook allemaal niet makkelijker op vind ik. Veel onbetrouwbare mannen voor het klassement en idem voor de sprints. Nu geeft Yates weer niet thuis (wat op zich niets hoeft te zeggen, maar het blijft Simon Yates en die was al niet zo betrouwbaar en dit resultaat versterkt dat beeld alleen maar). Vind het een ingewikkelde puzzel worden zo. De enige sprinter die ik als redelijk 'safe' beschouw is Cavendish. En dat zegt eigenlijk al genoeg :)

rbc1912

Ik begin nu zelfs over Sosa na te denken. Het moet ook niet zotter worden

nasibal

Potje bier jongens? Klein kusje en weer goedmaken?

Papa Bart

'@jommelb
In feite beschrijf je waarom het dit keer moeilijker dan anders lijkt om een team samen te stellen. Minstens de helft van alle etappes die voor de vlucht van de dag lijken te zijn, en wel zodanig dat het flinke groepen kunnen zijn. In de daguitslag dus wellicht helemaal geen AK of sprint mannen.

Dat zou betekenen dat juist die etappes uiteindelijk bepalend zullen gaan zijn voor je Scorito, omdat het er zo veel zijn, en tegelijkertijd zijn die dag uitslagen vrijwel onmogelijk te voorspellen. Met mijn eerste team kwam ik omstreeks etappe 9 muurvast te zitten, en viel dat niet op te vangen met te verwachten team en trui puntjes. Ergo het lijkt niet te voorkomen dat mijn team meer dan gewoonlijk uit aanvallers in plaats van AK en sprint mennekes

Tot voor kort nam je dan een de Gendt en een de Marchi mee of zo, maar zijn die niet al op hun retour? En is die ene keer dat ze alsnog meegaan de gok en de plek in je team waard? Kweenognie..

Maestro77

Ik hou Yates er nog even in! Kan me nl niet voorstellen dat ie met een Giro start over 6 dagen nu nog even 3 dagen volle bak gaat rijden om een kleine rittenkoers te winnen! Mocht ie ziek zijn dan gaat ie er uiteraard alsnog uit!

Thomberg

'@Tompot, zand er over dan? Ik had overigens niet gezien dat er al een opmerking over was gemaakt toen ik mijn opmerking maakte. Het forum is zo dramatisch aan het werken momenteel. Laatst zaten er ineens 10 berichten tussen het laatste bericht dat ik zag voor ik reactie plaatste en mijn reactie.

@Brabander, ik ook! Wat eigenlijk te bizar voor woorden is. Yates ploeg is ook wel zwak. Alleen Hamilton mee voor echte hulp alhoewel dat gezien zijn laatste rondes en heel 2022 nog te betwijfelen is.

rbc1912

Die Lucas Hamilton had ik vorig jaar 2x (omdat ik van de tweede kansen ben) en reed gewoon 2x achteruit

wielergekkie

'@thombeg ik bedoelde meer dat er 3 AK mannen zijn waar ik vertrouwen in heb dat ze de benodigde punten binnen halen. Dus niet specifiek de (verwachte) top 3 in mijn ogen.

GlennTour

Als Yates nu ziek zou zijn. Nuja ziek, je kan verkouden zijn of koorts hebben. Maar als ie koorts zou hebben was ie niet gestart wss.
En dan nog. Beter nu enkele dagen ziek dan over 3 weken.
Maar allemaal nog te vroeg. Toch maar even afwachten.

Iedere renner zal ergens wel eens een slecht dagje hebben. Voor hetzelfde geld had hij zo'n dagje en dacht ie: ik ga me niet kapot rijden, de Giro is het hoofddoel.

Thomberg

'@wielergekkie ik ben oprecht benieuwd in de 3de. Naast Almeida en Carapaz durf ik niemand zeker te noemen, ook Bardet of MAL niet (die je denk ik bedoelt).

Phoenix0000

Om het maar weer eens over roze te hebben, etappe 1....

Is rit 4 uit de Giro van 2019 niet een goeie referentie? Zwaarder parcours en mss iets minder zwaar einde als rit 1 in 2022.
Maar de potpourri aan renners die daar top 20 reed was wel bijzonder. Caracas verslaat Ewan en Ulissi in de sprint op een klim van 2,5km aan 5%. En Ackermann wordt 4de.

Wat ik wil zeggen, ik zou de Nizzollo's, Demare's en Ewan nog niet afschrijven voor top 10.
Wie gaat er daar vanaf 10km voor einde een verschroeiend tempo neerleggen op die 3,4,5% stijging?
UAE kreeg op de Cipressa en Poggio eigenlijk Nizzolo er ook niet af.

zomaareens

.

Rinus66

.

Bonkie

.

TrekFactory

Philipsen weer toegevoegd op PCS?

M@thijs

Ik heb het parcours nog eens goed bekeken,
is dit misschien het moment om landa van de zwarte lijst af te halen en nog een kansje te geven?
vooral als yates ziek blijkt ofzo

nasibal

Landa meenemen in plaats van Yates lijkt me wat overbodig.

Yates zou je in principe meenemen vanwege een goed klassement. Alleen weet je bij hem nooit zeker of hij niet ergens weg gaat vallen en dat is nu weer bevestigd. Als dat een reden is om Yates niet mee te nemen (wat ik goed begrijp), waarom Landa dan wél. Die zit in principe in exact hetzelfde schuitje: In goede doen een prima kandidaat, maar je weet het over 3 weken nooit zeker.

Als je dat prima vind, waarom Yates dan niet gewoon laten staan?

Laatst gewijzigd
Symen De boer

Klopt Philipsen staat weer op de lijst bij pcs die zal wel weer 4m gaan kosten ben ik bang als hij definitief mee doet

Simcha

Net gisteravond uitvoerig gepuzzeld om Yates er in te krijgen (naast Carapaz en Almeida), maar die mag er weer uit. Te weinig vertrouwen in na vandaag. Dat wordt Lopez en Cimolai graden we up naar Demare met het vrijgekomen budget.

Antonini

Lol Morkov mee als lead-out en Philipsen vervangt Merlier…

nasibal

Kan matje dan gewoon weer naar huis? :D

Antonini

Morkov doet alleen de eerste 13 etappes, zal Cavendish er dan ook de brui aan geven?

GoldenWallie

Hoor niemand over Buitrago? :(

Voorwiel

'@M@thijs; In een hopeloze poging om je budget op te maken, ja.

Zeg, wanneer komt het jaarlijkse legendarische filmpje online met alle tips van WF?

Pim96

Ik mis denk ik wat nieuws. Waar halen jullie het nieuws over Morkov vandaan?

1 2 ... 33 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.