Mijn gevoel bij Cav is dat als hij wint het in wedstrijden is zonder de echte rassprinters zoals Ewan, Merlier, Groenewegen, Bouhanni,...
Is puur een gevoel maar dit jaar heeft hij 1 sprint gereden tegen echt sprinters zoals hierboven genoemd. BRUGGE-De Panne. Daar werd hij 26ste.
Voor mij is Ewan de beste massasprinter en kan nog een heuvel over. Cav lijkt me in de massasprints de best of the rest in fit sprintersveld bij gebrek aan rasechte massasprinters.
Ik vind het een beetje apart dat mensen Nizzolo er zomaar inklikken voor die 3 miljoen.
Ja hij komt prima de heuvels over, maar hij is de laatste jaren toch echt een notoire DNF'er geworden. Sinds zijn puntentrui in de Giro 2016 nog maar 1 grote ronde uitgereden en dat was de Vuelta 2018.
Maar goed, ik begrijp aan de andere kant ook wel dat hij er wordt ingeklikt bij gebrek aan betere sprinters
'@Tompot
Ik vrees dat je je vergist over Morkov.
Hij stapt wel degelijk uit de Giro om zich voor te bereiden op de Tour de France, die dit jaar start in Denemarken.
De Ronde van Denemarken is pas eind augustus.
Neemt niet weg dat dit Cav veel aantrekkelijker maakt, die laatste sprint zal waarschijnlijk de helft van de sprinters sowieso al naar huis zijn, dus daar kan hij ook nog wel scoren, ervan uitgaande dat hij er zelf nog is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.