Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 39 ... 197 198
geelinlatourette

Ik heb nog niemand gehoord over Carthy, is in mijn ogen toch wel een zekerheidje voor de top 10 in het AK. Daarentegen is het puntenplafond bij hem wel een stuk lager, eindigt toch erg vaak rond plek 5-15 in de bergetappes zonder al te veel vluchters. Iemand die hem helemaal niet overweegt?

ZK

Carthy overweeg ik totaal niet

Basementman

Jazeker heb ik contact gehad met Oldani, jammer dat je geen screenshot kan toevoegen hier. Maar alsnog lijkt het me apart dat Oldani niet weet dat Marezcko niet meedoet. Tijd zal het leren, maar er moet alsnog iemand worden toegevoegd bij Alpecin, dus ben benieuwd wie dat wordt dan.

Thomberg

'@Basementman, ik geloof je. Het lijkt me dan dat PCS achterloopt.

nasibal

Iemand die hem helemaal niet overweegt?

Oh verrek ja.. Carthy doet mee..

niek-vdv

Carthy rijdt dit seizoen nog niet echt je van het, dus hier nog niet overwogen.

ProScoritoManager

Na gister lopen sleutelen aan mijn team om te kijken wat het me op kon leveren als ik Yates zou thuis laten en daar werd ik toch best vrolijk van.

Yates -> Ciccone
Poels -> Porte
Nizzolo -> Ewan.

Uiteraard laat Yates me vandaag dan weer enorm twijfelen of ik er wel goed aan doe om hem thuis te laten...

Thomberg

Carthy lijkt me echt te duur. Zie alle analyses van iedereen rondom de stelling van @Nasibal. Hij is typisch de 6-9de klimmer in je ploeg (als je er 9 meeneemt). Gaat z’n geld niet opleveren. Dan kan je als je een extra klimmer meeneemt net zo goed pozzo meenemen als je het mij vraagt.

Denk je dat Carthy steevast bij 5 beste klimmers zit, dan zeker meenemen maar die indicaties zie ik niet.

oborobo

Wat tedenken van de sprint Eschborn-Frankfurt;Gaviria en Bauhaus voorin,maar Nizzolo niet.

Pim96

Ik zie inderdaad momenteel Carapaz, Almeida, Yates, Landa, Bardet en Lopez als de renners die aanspraak maken op top 5. Echter de groep daarachter geen peil op te trekken. Hindley, Bilbao, Carty, Foss, Buchmann, Kelderman, Sivakov en Ciccone bijvoorbeeld zomaar top 10, maar kan ook helemaal niks worden. Je zal denk ik wel 5 van de "zekerheden" kunnen pakken in je team, maar die wil je eigenlijk nog wel aanvullen met 2 of 3 klimmers voor klassement. Wie je daar kiest is voor mij echt een beetje dubbeltje opgooien....

oborobo

Let op Basementman heeft persoonlijk contact met de renners!

GoldenWallie

Zie dat iedereen zo “gek is” op Nizzolo, heb hem echt nooit overwogen. Waarom zou hij nu opeens wel een goede pick zijn?

Imbatido

Edit: Toch geen Mareczko in Duinkerke zoals hij vorige week op z'n Instagram postte, dus misschien toch naar de Giro?
https://twitter.com/AlpecinFenix/status/1520820285489954817

Al is hij pas nog geblesseerd geweest. Uit de injury update die Alpecin gaf deze week.

Jakub Mareczko: Jakub has had a good recovery after a non-discplaced crack in the scaphoid bone. Training is going well and without pain relief.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Tompot

Ja sorry. Ik drukte op reageren met de intentie om een korte samenvatting te geven. Bleek redelijk te mislukken vervolgens.

Landeirovic

opzich rijdt Gaviria al een heel seizoen degelijk. Tijd buiten strijd geweest met blessure en covid. Moet gezegd worden niet altijd met sterkste tegenstand.

Saudi Tour:

3e
6e
4e

Oman:

1e
4e
1e

dan 2 maand buiten strijd met blessure.

Romandie:
3e

Frankfurt:
2e

zitvlees

'@Thomberg Wat was het puntentotaal van Carthy in de Vuelta van 2020? Niet om nou Carthy aan te prijzen, maar meer het feit dat als je de positie 7-9 klimmers in je team wilt vermijden, dan verklein je idd de kans dat je de renners kiest die vaak buiten de top 15 vallen, maar ook de renners die juist verassen toch? MIsschien is Carthy met deze prijs niet een 'verasser' , wel een renner van plek 7-9 in je team. De stelling van @Nasibal brengt mij ontzettende hoofdpijn.. leuk wel!

Stel ik neem renner op plekje 7,8 en 9 mee. Een van die 3 verrast met 350 punten, de andere 2 vallen tegen met 125 punten. Gemiddelde prijs 2 mil, Dan kom ik alsnog op 500 punten, 83 per mil. kies je er maar 2, dan verklein je de kans dat de uitschieter erin zit, ervan uitgaande dat je op voorhand niet genoeg kan bepalen welke de meeste kans heeft om te verassen. Moeten we tevreden zijn met 80 punten op een mil? Misschien niet, maar waar kan je met meer zekerheid een hoger aantal punten halen? Ik gooi maar even een balletje op. Benieuwd wat jullie van dit perspectief vinden.

PS: Misschien ook afhankelijk van je doel in Scorito. Een gouden beker is in mijn ogen onbereikbaar zonder 'de verassing'. Zo 'foutloos' mogelijk zijn in je keuzes, zal je daar in tegen consistent een hoog percentage opleveren.

Thomberg

'@pim96, ondanks dat ik wat namen zou veranderen in jouw verhaal is dat ook mijn dilemma.

Landa overigens echt teveel aan de sukkel om tot die zekere top5 te rekenen. Gaf in interview ook aan klaar te zijn om te knechten mocht dat nodig zijn (geloof ik overigens niet). En Bardet lijkt me eerder de steady keuze in de laag er onder dan zekere top 5.

madeinstars

Zie overigens op Strava dat MvdP vandaag op de tijdritfiets heeft getraind, dus die gaat gewoon de eerste twee etappes op rij winnen.

Geel truitje

Alle tactieken zijn zeer leuk om te lezen en vooral
Nasi-Arjen -Primavera kunnen mij bekoren

Maar denk toch echt dat t er vooral weer op aan gaat komen
Bij wie de minste toppers falen of uit vallen

En dat de keuzes zoals carapaz /Almeida niet meenemen daarin belangrijk zijn

Dan krijg je weer de mensen die zeggen ik zei t toch
Maar nu normaal gesproken zal een team zonder carapaz almeida vrij kansloos zijn maar als er 1 weg valt zit je gebakken !

Pim96

'@Thomberg Was misschien een iets te uitgesproken. Allen renners geen zekerheid, maar de top 5 moet toch gevuld worden haha. Eigenlijk Almeida, Carapaz en Yates (ja toch) eerste treetje. Daaronder Landa, Bardet en Lopez. De rest durf ik niet op kans en/of vorm te scoren.

Thomberg

'@zitvlees klopt. Maar de Vuelta is geen Giro. Echter als Carthy ineens 4de wordt verbaast het me ook niet. Alleen dan kan je ook aan Foss denken die in dit deelnemersveld Toch zeker twee keer top 5 in TT rijdt waardoor die (zelfs zonder witte trui punten) al zo’n 70 punten voor staat op een Carthy.

@pim, eens. Alleen de vorm van Landa (en mindere mate MAL) weet ik ook nog niet helemaal

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Zitvlees

De gedachte achter mijn redenatie is vooral dat het laat zien dat je op 7,8,9 juist redelijk veilig aan 'potentiele uitschieters kan geven' omdat het relatief onmogelijk is om op die manier méér punten te verliezen dan het verschil in besteedde europunten dekt.

In een ronde zijn er vaak 2 a 3 favorieten die wat zwaarder gepriced zijn. In dit geval Carapaz, Yates en Almeida. Meestal worden er daarvan minimaal 2 meegenomen. Dan komen we in het lagere segment. Zegmaar de Landa's, MAL's, Bardets, Keldermannen. Allemaal jongens die , zelfs bij een naar verwachting goede ronde, eigenlijk al overpriced zijn voor het aantal punten dat ze halen. Hier wil je dus sowieso de 'potentiele uitschieters' en renners die wat extra's brengen uitfilteren. Bij de rest wil je in eerste instantie wegblijven.

Maar dan? Voor je het weet heb je dan nog maar 5 namen op papier. Schorvoetend klik je er dan toch maar zo'n Ciccone in, want 'maar 2 miljoen' en best een prima kans op veel punten. Ok, vooruit, 6, nog steeds paniek want nog 3 plekken te vullen! Je wordt niet heel warm van de Chavesjes/Pozzo's en jongens als Arensman en Geile Gallie wil je wel graag mee nemen, maar dan eerst nog maar even op plekje 10 en 11. Want, wat als het niets wordt met die twee?

Ojee Ojee, zweetvlek of twee. Wat nu? Dan wordt het al snel verleidelijk om alsnog de Landa en Carthy die je in eerste instantie ontweken hebt op plek 7 en 8 te duwen en dan, want je zal toch ergens moeten snijden, toch maar die gekke G Martin weer. Hopen op de bergtrui boys!

En dan zeg ik dus, waarom? Waarom is dat nodig? Pleur op die 3 plekken nou juist die Arensmannen, Geile Gallies en desnoods Buitrago's. Het max aantal punten dat je kunt verliezen als het allemaal nullers zijn is statistisch gezien gewoon vrij laag t.o.v het budget wat je bespaard. Het enige wat écht mis kan gaan is als zo'n Landa, Hindley of Carthy, opeens tegen alle verwachtingen in podium rijdt. Maar eigenlijk pakken die dan vooral punten af van jouw 1e 5 renners. Sterker nog, zoiets kan eigenlijk alleen gebeuren als één of meer van jouw 1e 5 renners tegenvallen. Eigenlijk heb je dan geen keuzefout gemaakt op plek 7,8,9, maar op plek 1,2,3,4,5.

Eigenlijk zeg ik dus (let op Tom, hier komt hij in één zin) dat er een vrij zékere manier is om ónzekere renners mee te nemen'.

Geel truitje

Vv

Thomberg

'@Nasibal, ja precies dat. Je hebt mij namelijk overtuigd van die aanpak. Alleen ik ben wel benieuwd, waar geef je jouw budget wel aan uit?

nasibal

'@Thombeg

In dit veld bijvoorbeeld aan van die sprinters die eigenlijk te duur zijn, maar tegelijk ook geen goed goedkoper alternatief hebben. Ik hoef me pricewise bijvoorbeeld echt geen zorgen te maken om een Demare of Nizzolo op deze manier.

Het kan ook betekenen dat je makkelijker schijt kan hebben aan het slechte dagje van Yates gisteren en dat je gewoon kan zeggen: Prima als hij er doorzakt voor het AK, alle punten die hij al heeft zijn meegenomen en daarna is het gewoon een rete dure aanvaller.

Of het zorgt er voor dat ik VDP tegen m'n zin in mee kan nemen als er ook maar een kans is dat hij voor het groen gaat.

Het zijn allemaal geldverslindende keuzes onder aan de streep, maar wel allemaal keuzes die in potentie béter zijn dan een Carthy op plek 8 in je dagselectie.

1 2 ... 39 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.