Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 40 ... 197 198
Maurimaler

.

Thomberg

'@Nasibal, ja precies makes sense. Ik schrik er van hoe vaak ik een Demare er in klik 😅 ondanks dat alles in me zegt dat hij te duur is

Laatst gewijzigd
Ric

Even terug naar de sprinters.
Je moet één iemand die je absoluut kopman durft te maken. De één zal daarvoor Ewan kiezen, een ander Cav en weer een ander laat die 2 links liggen en zal voor Demare (mijn zwarte lijst sinds zijn gepruts vorig jaar) of Nizzolo gaan.
Maar dan…. Dan is er een hele lijst sprinters à 2,5 of 2 mln die mee te nemen zijn.
Maar ik probeer een prijsklasse lager te zoeken. 750k sprinters. Swift (zal vast in de Ineos trein moeten blijven), een Alpacin man of wellicht Theuns.
Theuns Scheldeprijs 5e, vandaag 6e in Eschborn n volgens mij geen sprint teamgenoot mee. Zou hij in de giro zich in de massasprints willen gaan mengen? Iemand ergens iets gelezen binnen teamorders Trek?

BlingSagan

Scheldeprijs was dit jaar geen sprint uiteraard. Maar Theuns was wel sterk in die koers idd.

GlennTour

Sorry voor het onderbreken van de sprinterdiscussie.

Ik heb een interview gevonden met MAL van vandaag.
De vertaling is via Google daaros mijn Colombianos nog niet zo goed is os.

Met welk gevoel komt López aan in de Giro?

Het is goed dat de ploeg onlangs een etappe won in de Ronde van de Alpen. Goed voor hem ook, want hij komt met meer rust naar de Giro. Voor de groep is het duidelijk dat een overwinning ontbrak na twee maanden met veel gezondheidsproblemen bij de lopers.

Is dat de reden waarom het team dit seizoen weinig heeft gewonnen?

Zeker. We hebben een beetje pech met blessures van Alexey Lutsenko, die in goede vorm was en niet heeft gereageerd. Ik hoop dat dit allemaal stopt, dat het team geluk heeft voor de rest.

Welke doelen heb je in Italië?

Ik hoop dat Miguel het goed doet, maak je geen zorgen, denkend aan het maken van een goed algemeen klassement. We willen met López op het podium staan. We denken dat dit zeer haalbaar is, volgens wat we in de loop van het jaar hebben gepland. Nu, op de weg is alles anders.

Zijn ze duidelijk over de leidersladder?

López wordt de kopman van de ploeg in de Giro. Hij zal een Vincenzo Nibali hebben, die veel ervaring aan zijn zijde heeft, en het idee is dat hij hem belangrijk advies kan geven, zodat alles wat we hebben gepland uitkomt.

Is het een rondreis op maat van de Colombiaan?

Het is goed voor hem. Natuurlijk kijk je elke dag wat er kan. Je moet gebruik maken van de mogelijkheden om te gaan klimmen in het algemeen.

Wat is de reden om te denken dat ze de doelstellingen kunnen bereiken?

Het doel is om je te kwalificeren, maar we begrijpen dat je in zo'n lange race van dag tot dag moet gaan. De berg is zoals bekend goed voor hem en zoals altijd kenmerkt de Giro zich door een wedstrijd met veel beklimmingen en dat is essentieel voor klimmers als Miguel Ángel López.

López heeft dit jaar geen races kunnen winnen, heeft hij op de ouderwetse manier geracet, alleen maar aan de voorbereiding op de Giro?

Zo hebben we het gepland. In deze maanden hebben we het zo gedaan. Het belangrijkste is om in goede vorm aan te komen in de Giro, klaar om het algemeen klassement aan te vallen en op zoek naar een kans. Etappes winnen en voor het algemeen gaan zijn de doelstellingen, hopelijk kan dit gebeuren.

Welk positief aspect zie je in López, na zijn terugkeer in Astana?

Hij is volwassener, meer gericht op wat hij wil. Elk jaar rijpt hij veel meer, heeft hij meer zelfvertrouwen, meer persoonlijkheid, een betere conditie en dat is prachtig om deze Giro aan te gaan. Men ziet dat hij meer een leider is, hij voelt zich een kampioen en dat is wat er nodig is om de top te bereiken.

Wat is de belangrijkste etappe van de Giro?

Het zijn er meerdere. De laatste week wordt het een zeer veeleisende Giro en daar zal alles te zien zijn. Er zijn twee etappes die cruciaal zullen zijn, de etappe die Saló verlaat en aankomt in Aprica, is erg zwaar, met de Mortirolo ertussen. De andere is degene die Belluno verlaat en zal finishen in Elluno.

Bron: www.eltiempo.com/amp/deportes/ciclismo/miguel-angel-lopez-claves-para-terminar-en-el-podio-de-giro-de-italia-668937

Laatst gewijzigd
Antonini

Ik heb alles van @nasibal even terug gelezen en kan concluderen: het is essentieel dat je de juiste renners selecteert. Neem bijvoorbeeld Caruso of Martinez vorig jaar, die pakten heel veel punten en pasten dus in een goede tactiek.

koenvanhelvoirt

Wat denken jullie van Girmay? Hij was de eerste sprinter in mijn team maar vandaag trok hij de sprint voor Kristoff als een zak stro aan. Van Poppel kwam er met veel meer snelheid overheen. Hopen dat dat toch beter gaat in de Giro.

zitvlees

'@Thomberg het ging me dus niet om Carthy specifiek. Meer om dat zulke renners uitschieters kunnen zijn die je minder snel ertussen hebt zitten als je het aantal 7-9 type renners in je team verminderd.

Vaak hebben we het hier over het vrijspelen van budget om dat dan vervolgens ergens anders beter aan het werk te kunnen zetten. Zo hebben we het over VDP gehad, over sprinters gehad en nu over AK potentieeltjes. Iedereen is op voorhand te duur en achteraf blijken er een aantal gigantisch gescoord te hebben. Waar gaan die renners het meest tussen zitten? Een AK man die het podium haalt, een aanvaller die bergtrui scoort of een sprinter die de groene trui kaapt. Er zit toch bij elke type renner een zeker limiet op het puntenpotentieel en ik ben er nóg niet van overtuigd dat bijvoorbeeld een Demare daardoor een logischere keuze is dan een Landa. Niet dat Landa de logische keuze is, eerder dat er misschien wel geen verschil zit in die keuze qua 'grotere kans op uitblinken/prijs outperformen'. Voor mij wordt deze soort benadering dan misschien toch ondergeschikt aan andere benaderingen zoals over vorm etc etc. Misschien ook niet en ben ik er tot de deadline mee bezig. Ge wit ut dikkels nie!

arjenzvob

Girmay, wat weten we nou echt van deze jongen? Ja, een groot talent! En hij wordt nu al een zak stro genoemd als zijn lead-out niet helemaal lekker loopt.

Hij had een mooi voorjaar met enkele prachtige resultaten. Dus er zit zeker potentie in. Maar dit wordt zijn eerste grote ronde, en zoals hij zelf ook zegt, één grote ontdekkingstocht.

Ik snap het als je hem meeneemt, want hij kan veel aan. Maar ik snap ook als je het niet doet, want een pure sprinter is het niet. Hij kan muurtjes aan, maar er zijn er ook die dat beter kunnen. Hij zal wellicht mee zitten in vluchten. We weten het niet. To Girmay or not to Girmay.... Zelf ben ik er nog niet uit.

rbc1912

Ik weet het niet. Vandaag alleen maar meer rookgordijnen. Girmay die 'tegenvalt', Simon Yates die uit de dood herrijst...

Tijmen 257

Bedankt nasibal voor de mooie uiteenzetting hierdoor een mooi team in elkaar kunnen klikken. ben het ermee eens dat het niet uit maakt aan wie je de laatste plekjes geeft. Koop je hier dure ak voor dan is het sprintgedeelte minder. Door dit toepassen mooi team met 5 topsprinters. Daarnaast is dumoulin met die tactiek ook erg interessant. In de tijdritten heb je een kopman en hij zou je 7e man in de bergen kunnen zijn.

Zie in dumoulin ook meer als in foss. Dumoulin zal hoger eindigen in tijdrit denk ik. Plus die kan je cappen en foss zal mee rijden voor plaats 7-9. Terwijl dumoulin minimaal een aanvaller is wat Interessant is en hij zou ook zomaar eens top 10 kunnen rijden. De witte trui van Foss dan ?
Ik denk dat almeida altijd voor foss blijft en dat arensman er ook nog wel eens voor kan blijven. Tel daarbij op dat mensen in de vlucht ook gaan stijgen in ak zoals een valter en bagioli en zo inlopen zie ik foss gemiddeld 3e in witte trui klassement wat maar 3 punten geeft. En je zal hem nooit cappen dit zal het verschil met dumoulin qua punten niet heel groot maken dus vind ik de halve miljoen meer overkill. En dumoulin heeft een veel hoger plafond als zoals gezegd word hij zijn oude vorm terug heeft. Als hij goed rijdt zie ik 300 punten als een minimum

koenvanhelvoirt

Girmay is zeker een groot talent. Alleen hij heeft nog geen massasprint tegen de toppers gereden. Ik zie hem de puntentrui wel pakken, maar ook iedere massasprint rond plek 15 finishen.

arjenzvob

Wie zijn volgens jou de toppers Mr. Gert?

https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2022/stage-1
https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2022/stage-6
https://www.procyclingstats.com/race/milano-torino/2022/result

Ik vind het aardige resultaten hoor. Prima passend bij zijn ontwikkeling. Is het 2 miljoen en een plekje in je team waard? Dat mag ieder voor zich weten.

Pim96

Girmay heeft vandaag 75% van de tijd vol in de wind gereden, omdat hij met elke vluchtje mee wilde/moest zitten. Reed tussen kilometer 50 en 10 bijna constant rond plek 5. Dat hij dan even wat minder energie heeft om een sprint aan te trekken vind ik niet zo gek. Niet meteen afschrijven die jongen. In de Giro draait het sprinten wel echt om hem dus zal hij beter gebracht worden. In dit deelnemersveld is top 10 in de sprint dus best haalbaar.

koenvanhelvoirt

'@arjanzvob De toppers? In ieder geval geen Garcia en Mezgec. Vertel me nou niet dat het sprintersveld in parijs nice zo goed was.

@pim96 Bedankt voor je toevoeging. Dat heb ik gemist. Ik schrijf hem zeker niet af, een top 3 voor de puntentrui lijkt voor hem haalbaar. Al weet je het natuurlijk nooit.

arjenzvob

Ik vraag jou wie je de toppers vindt. Dat zijn Garcia en Mezgec inderdaad niet.

leonstar

.

leonstar

Up

De Kamikaas

.

leonstar

Vervelend dit. Krijg deze draad niet open!

Zadelpen

Ben er vanavond eens aan begonnen. Losjes uit de pols, geen enkele haast of druk. En het is toch opmerkelijk hoe snel wij een top 25 algeheel uit onze mouw schudden. Het talent spat er van af. Hier en daar nog wat i-puntjes, en dan lijkt team Zadelpen reeds kampioenswaardig.

Met slechts schamele inzet Olympia beklimmen. Prachtig om te zien, wat een durfal.

Xander24

1234

hbarla

Ja

La Primavera

Ka-ching. Nummero 20 afgestreept. Het is nu wachten op het team van kevin.

nasibal

Welkom (terug) team Zadelpen!

1 2 ... 40 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.