Hooggeleerd Wielerflitspubliek. Uw portemonnee bevat nog slechts 750.000€ en de ploegleider van dienst moet de cruciale keuze maken tussen Fortunato, Arensman en Oomen. Hij kan echter ook gokken op heuvel- en sprintpotentie Tesfatsion. Glazen bollen bestaan echter alleen in sprookjesboeken, maar wat zou uw keuze zijn?
Achteraf pak je toch vaak de verkeerde Ineos knecht. Kies je voor Porte zul je zien dat Tulett en Sivakov het beter doen. En visa versa natuurlijk. Maar met Carapaz als topfavoriet zal je er toch waarschijnlijk een meenemen. Tulett mag mij verrassen, ik wacht nog met hem kiezen. Zwarte-lijst Sivakov zal nu wel weer top10 alg en top3 jongeren rijden maar als ik hem kies valt hij bij de start van de eerste rit. ‘Deur’ wordt het dan maar, hopen dat hij niet gaat sparen in de tijdritten…
Over de tijdritten gesproken, je zou toch bijna maar die Foss meenemen hé, anders wordt het tegen beter weten in hopen op Bardet enco.
En ‘Matje’ staat er momenteel nog wel in hier. Als hij rit 1 wint en Almeida ‘tegenvalt’ (plek rond de 10 (verwacht meest gekozen kopman na VDP)), pak je wel gelijk een groot aantal punten. Punten in het begin van zo’n ronde zijn eigenlijk wel goud waard. Zoals velen heb ik hierdoor vorig jaar mijn Tour verpest met slechte keuzes in de eerste etappes, waarna alleen maar aan het inhalen bent en je toch maar eens een gokje gaat doen met de ‘C’.
Al met al blijft het puzzelen tot en met vrijdag, waarna je gelijk alweer spijt gaat hebben van bepaalde keuzes. Ik kijk er al naar uit!
Ik vraag me ook af of Albanese zich niet gaat mengen in de vlakke sprints. Heeft dat wel vaker gedaan in een vrij goed deelnemersveld. En met best goede resultaten. Ook Theuns vind ik lastig te voorspellen, of hij iedere sprint mee gaat doen. Áls Albanese mee gaat sprinten dan is het een geweldige koop, want hij kan ook meedoen in andere etappes.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.