Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 72 ... 197 198
WilliamS23

Wat worden hier weer twijfels gezaaid over Cavendish. Brengt mij weer op het punt die te downgraden naar Consonni (maar dan zit ik zonder de grote drie), en dan Pozzo te upgraden naar een Kelderman. Dat sprintteam blijft een hoofdpijndossier. Als Cavendish gewoon op de afspraak is in etappe 3, 6, 8 en 11 kun je al zo 300 punten binnenharken. Maar de resultaten dit jaar zijn wel wat matig. De races waar hij wel thuisgaf, was telkens Morkov erbij, die hij nu ook bij zich heeft. Dat wordt nog ruim 24 uur lang twijfelen.

nasibal

William, welk spelletje speel jij dat je in 4 etappes 300 punten kan halen?

KV

8 wordt sowieso niet voor Cav. Normaal gezien wel nog 5 en 13 (en wie weet 18) bovenop jouw lijstje.

Jasperdewaal11

'@nasibal Ik geloof dat William de kopmanfactor meeneemt. Waarin hij dus op die manier gelijk heeft mits cav 4x top 3 sprint.

nasibal

Overigens terechte opmerking van WCEendt vannacht over Tullet en het mogelijk niet halen van de 3e week.

KV

'@nasibal: zal wel inclusief de kopmanpuntjes zijn... ben ook wel geneigd om deze voor een stuk mee te rekenen, weet dat jij hier anders over denkt, maar als je ziet wat er bv met een Nizzolo in EF gebeurde (ondanks zijn fully committed sprinttrein daar ook aanwezig was) lijken (ja, lijken) deze kopmanpunten bij bv een Cav toch wat zekerder...
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik Nizzolo zeker niet meeneem.

WilliamS23

'@Jasper, idd. Ik had die vraag wel verwacht, maar niet van de grootste kenner hier. Maar misschien had ik het even duidelijker moeten omschrijven.

@KV bij 18 is hij al afgestapt ga ik vanuit. Anders is hij sowieso het meenemen wel waard in mijn beleving. 5 zit wel een hele grote en lange puist in van liefst 19 km, 2e cat, die is Cav echt te machtig lijkt me. 8 is heuvelachtig, klopt, maar die schat ik meer haalbaar dan 5.

Het feit dat we niet weten waar ie mee kan doen, zegt misschien wel genoeg over het feit of je hem wel of niet mee moet nemen.

Primavoormij

Consonni moet je op dit parcour eigenlijk wel hebben toch? Een zekerheid op sprinten in etappe 3, 5, 6, 11, 18 en mogelijke punten in 8, 10 en 13.

Laatst gewijzigd
nasibal

'@William

Geen zorgen, dat je de kopmanpunten meenam in je berekening lag voor de hand, maar daarmee niet minder reden om mn vraag te stellen. Kopmanpunten als volwaardige punten meetellen heeft al menigeen met zn neus pal naast de boter doen vallen ;)

KV

Die puist is een km of 8 vals plat en dan inderdaad een km of 10 5 à 5.5% gemiddeld. Op 100km van de streep. Ik zie daar ook gewoon geen team full gas gaan om daarna nog eventjes 100km door te vlammen. Maar waarschijnlijk is hij inderdaad niet de meest zekere cap voor die rit.

WilliamS23

'@nasibal, als ik Cav meeneem, gaat hij toch veel als captain gebruikt worden, anders moet je hem niet meenemen. Alhoewel ik je redenatie zeker begrijp, zul jij mij ook ergens snappen. Maar goed, als ik idd van 100 punten voor een etappe uit zal gaan, kan het ook twee keer zo hard tegenvallen :)

@KV Gaviria zal dat daar wel zijn. Bedankt voor je input in ieder geval.

Laatst gewijzigd
daanmeels

Zijn er eigenlijk nog mensen die vertrouwen hebben in een goed algemeen klassement voor Dumoulin? Hoe graag ik het zie gebeuren, denk ik dat we wel realistisch moeten zijn

Ric

'@ doe maar Renaat.
Ik denk er zelfs over om Nizzolo thuis te laten en die plek juist aan consonni te geven. Ik denk dat hij inderdaad een hoop etappes aan kan.
Nizzolo wordt overal als grote kanshebber gezien voor t paars. Maar dan heeft hij in EF behoorlijk verstoppertje gespeeld.
Hij lijkt echt niet oké. Al heel t voorjaar niet echt zijn voorjaar.
Maar ik moet nog wel of Cav of Nizzolo nemen. Denk dat ik cav toch iets vaker een zeker kopman durf te maken in de vlakke ritten.
Maar ja….twijfel twijfel twijfel

Antonini

Het probleem met Cavendish is
1. Dat Tour2021 totale referentiepunt is, toen veel uitvallers en maximale vorm/motivatie. Nu moet hij de Giro rijden, neemt hij met 1 overwinning genoeg?
2. Wat is het alternatief? Ewan rijdt niet uit en laat vaak lopen, Gaviria/Bauhaus als kopman is toch een treedje lager. Nizzolo en Demare imo geen kopman materiaal, kunnen zo 8e worden.

Daan Brakenhoff

Cav gaf zelf aan dat er 5 echte sprint kansen zijn (3,5,6,11,18 gok ik, maar 8 en 13 schat ik ook in als sprintkans (voor het gemak pakken we er 1 extra) . Laten we zeggen dat hij er 2 wint, 2x3e, 1x4e en 1x6e wordt. Dit zijn dus (50+50+40+40+36+30=) 246 punten aan etappes. Er van uit gaande dat hij nog 6x+/-6 punten bijkrijgt aan puntentrui punten zijn het (246+36=) 282 punten totaal. Eind afrekening pakt hij er nog 80 punten bij omdat hij paars wint en je komt dan maar net aan 362 punten (wellicht stel je hem nog 5x op voor 8 punten in overgangsetappes) en haalt hij 402 punten (zonder kopman).

Dit lijkt mij het aller aller gunstigste scenario. Waarin Cav 6x heel goed moet sprinten, hij uit moet rijden en hij geen enige vorm van pech krijgt.

Een veel denkbaarder scenario is dat Cav afstapt voor etappe 18, hij geen puntentrui overhoudt en hij 1 van de andere sprints niet aan sprinten toe komt door wat dan ook. Dan zou hij maar 4x +/- 40 punten opleveren aan etappes (160) en wellicht 6x 6 punten opleveren aan trui punten (36) dus totaal 196 punten.

Zou je een 3.5 miljoen sprinter meenemen die rond de 200 punten pakt? Waarschijnlijk niet toch. Waarom zou je dan niet gewoon een ‘goedkopere’ iets mindere sprinter meenemen? Een Bauhaus bijvoorbeeld schat ik ook rond die berekening van 200 punten, maar is wel een miljoentje goedkoper.

Als je dan toch zo voor al je renners eens gaat berekenen wat ze aan het eind opleveren bij een ‘normaal’ scenario kan je natuurlijk voor vele zeggen dat ze hun geld niet waard gaan zijn, tenzij je ze vaak kopman maakt. En laat een van die renners nou Van Der Poel zijn. Ja, hij gaat hoogstwaarschijnlijk ook zijn geld niet waard zijn, maar hij is wel een uiterst goede kopman voor etappes 1,10,12 en 14 en ook goed opstelbaar bij etappes 2,7,8 en 13. En dan ga ik er al vanuit dat hij na etappe 15 naar huis gaat. Zoals eerder aangegeven zijn die nummers 2/9 gewoon lastig te voorspellen bij de ‘vdp’ etappes. Als je geluk hebt eindigt Almeida nog kort bij de eerste etappe en scheelt het niet veel, maar ik zou niet zo 1,2,3 willen gokken met kopman Albanese of Tesfatsion tijdens etappe 12 en 14.

Nou wil ik niemand Van Der Poel in zijn team praten, maar ik zou wel willen weten waarom iemand wel voor een Cavendish/Ewan zou kiezen (die hoogstwaarschijnlijk niet de 100 punten per miljoen gaan halen), maar Van Der Poel dan absoluut niet meeneemt. Vdp gaat ook geen 100p/m halen, maar is wel een goede kopman is in etappes waar je vrijwel geen goed alternatief hebt. Of jullie moeten zeggen dat de etappes die ik inschat voor vdP onzin zijn, en hij een stuk minder kansen gaat krijgen, wat goed zou kunnen, maar als ik hem etappe 1 kopman maakt, hij wint, Almeida 8e wordt en hij het roze doortrekt tot etappe 3, vind ik het ook al prima :)

RvhC74

Oke hier ook de laatste issues waar de meeste mee zitten, qua sprinters

Nu 6 sprinters maar geen Cavendish maar wel Nizolo, Demare en Gaviria plus nog drie punten pakkers

Vraag me af of Consonini echt het verschil gaat maken

Heb verder 6 klassement, 4 klimmers, 1 tijdrijder, 1 knecht en 2 aanvallers

Volgens mij aardig goed verdeeld maar de sprint twijfel idd

Cav en Ewan gaan niet uitrijden verwacht ik dan is rest logische keuze lijkt mij haast

Tenzij de wielerkenners anders over denken 🤨

ProScoritoManager

'@Daan Ik ben niet helemaal de persoon die je aanspreekt, want ik heb zowel vdP áls Ewan in mijn team. Maar ik wil jou juist vragen waarom je jouw kopman redenatie niet toepast op Ewan/Cav? Want dat is voor mij juist wel dé reden dat ik minimaal 1 van die 2 mee wil.

Daan Brakenhoff

'@proscoritomanager
Omdat de plekken 3/9 veel makkelijker voorspelbaar zijn bij sprints, zoveel ga ik aan het einde vd rit niet verliezen met captain Démare/Nizzolo/Bauhaus tov captain Ewan/Cav. Dan kies ik liever voor een ‘goedkopere’ sprinter die 5x4/5e wordt, en hoogstwaarschijnlijk wel uitrijdt (en dus punten eindafrekening en etappe 18) dan dat ik voor een te dure Ewan/Cav gaan. Ze hadden Ewan en Cav eigenlijk dezelfde prijs moeten geven als Démare en Nizzolo, dan was het spelletje pas leuk geweest ;).

Ludi

Dat lijkt me te veel punten voor Cavendish qua uitslagen.

Tijmen 257

'@ daan brakenhof
Ik denk dat je met een demare of nizzolo geen goeie cap hebt, want nizzolo kan ook in deze mindere vorm zomaar 10e eindigen en demare moet in deze vorm op passen dat zijn lead- out hem niet inhaalt tijdens de sprint zoals ik al eerder zei. Cav heeft een geweldige trein. en met Morkov eigenlijk altijd top 5 waar ik eigenlijk altijd top 3 denk.

Ric

Als je zeker weet cav afstapt maar hem toch wil nemen kun je toch beter 0,5 mln bijleggen voor Ewan.
Oké hij stapt af, maar dat doet cav in je redenatie ook.
En Ewan zal echt wel een aantal meer sprints rijden. Wellicht zelfs etappe 1 nog wel een top 10.

Tijmen 257

'@ ric het probleem bij ewan is dat hij vooral als hij zijn etappe zege heeft en niet goed gepositioneerd zit het laat gaan en 15e ofzo word. Dat is best zuur voor je kopman. Cav zit eigenlijk altijd wel goed door morkov en sprint daardoor constant top 5. Ewan in etappe 1 lijkt mij het niet worden als een mvdp aangaat heeft hij het erg moelijk en zal hij niet meer goed gepositioneerd zitten. En dan krijgen we wat ewan vaker doet als hij slecht zit hij laat het lopen. En het is een sprint omhoog ik denk dat ewan de top 10 niet gaat halen in etappe 1

WilliamS23

'@Ric Ewan meer sprints rijden? Omdat ie een bergje over kan. Maar is ook iemand die eerder laat lopen.
Gaviria is de enige waar ik van overtuigd ben, hoe vaak ik hem ook vervloekt heb. Vind ik ook een zekerdere captain dan een Nizzolo of Demare.

ProScoritoManager

'@Daan van de drie die je daar noemt verwacht ik enkel van Bauhaus consistent korte uitslagen, die andere twee zou ik niet met een fijn gevoel cappen.
Wat de puntentrui betreft neem ik inderdaad een risico door Demare en Nizzolo te negeren. Heb daar meer vertrouwen in Gaviria en hopelijk kunnen een vdP, Girmay en/of Cort gaandeweg in de verleiding gebracht worden om toch puntjes te gaan sprokkelen voor die trui.

Ric

Demare laat een sprint ook lopen als het hem niet meer zint.
Wat ben ik vorig jaar vaak over de zeik geweest zeg in de Tour en Vuelta. Gezworen hem nooit meer te nemen.
Maar ja, de kans dat hij hoog eindigt in de puntentrui, als hij gewoon uitrijdt, is wel aannemelijk. Maar ik maak hem
Niet graag captain in de etappes zelf. En dat is idem voor Nizzolo. Maar daar heb ik eigenlijk nog minder vertrouwen in.

1 2 ... 72 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.